Thursday, September 15, 2011

Win the Chanel!

When I bought this nailpolish from Chanel for myself the other day (the newest colour actually), I also bought a pot for one of you readers. So let's have a small and fun competition in perfect time for the upcoming weekend.

I would like you to choose your favorite outfit from the label I call "Walking in the City". It is one of my own personal favorites because I love the movement in the pictures and the possibility to make every day a special occasion when it comes to dressing myself and in that sense, adding joy and creativity in the every day life.
To win, just look through the 91 different posts and pick the one you like the most. Write a comment about why you like it, on which date it was published/or copy a link and just add your name and where you live in the world and I will eventually choose a winner and wherever you live you maybe will have this stunning nailpolish in your mailbox in a short amount of time.

So. Let's start! Good luck!

61 comments:

  1. I love this outfit,

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/11/preparations.html

    ...and I think the reason is because you look a little bit french and very feminine, I adore Paris and France and I wish I had the opportunity to go there more often and speak french, eat french cusine (confit de canard et champagne) and take in the dynamic atmosphere that Paris, and Paris only, has to offer. I also like the outfit because you look cute in that hat, girlie.

    Have a lovely day dear Stina.

    ReplyDelete
  2. Jag har valt den bilden av alla dina vackra bilder just för att den är så stark, din blick är fokuserad och stegen är bestämda. Samtidigt blåser vinden i håret och i fjäderjackan, vilket gör bilden mjuk och levande. Jag stärks av vackra, starka kvinnor som vågar och älskar att vara kvinna. 10 sep 2010, den andra bilden.

    Louise, Örebro

    ReplyDelete
  3. My favourite outfit is the one you posted on August 12, 2010:
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/08/mum-me-and-migraine.html

    The outfit is very simple and classic, but this is exactly what I love about it! I love the fact that you and your Mom are both wearing the colour black, so your outfits kinda match! Because I have a very good relationship to my mom, I like the pictures of you and your mom. And it looks like you two are getting along very well! Furthermore you have a beautiful smile on you face in the second picture and you look very happy!!

    Greetings from Germany!

    ReplyDelete
  4. Hej Stina!

    Jag har valt den här bilden (http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/fashion-in-forest.html) för att du ser så himla glad och avslappnad ut där, och tillsammans med kläderna och hunden gör bilden mig glad. Dessutom är det en så bra outfit på det sätt att den passar alla årstiderna. Med eller utan heltäckande strumpbyxor, med ballerinas eller som här med stövlar till.

    Viktoria, Karlstad
    viktoria.grannsjo@gmail.com

    ReplyDelete
  5. My favourit post is the one from october 27 .

    You look absolutely stunning in this plain black cashmere dress, these gorgeous boots and the beautiful LV-bag. The outfit is so simple but very sophisticated at the same time. You are embodying swedish style in one of the most beautiful and fashionable capitals I know, Stockholm.

    Sabine, Stockholm

    ReplyDelete
  6. Jag älskar denna bilden! önskar att jag också hade sett så snygg och stylish ut som gravid! http://www.bloglovin.com/m/852888/292511392/a/0/aHR0cCUzQSUyRiUyRmF3b21hbmFsaWZlYWJsb2cuYmxvZ3Nwb3QuY29tJTJGMjAxMSUyRjA5JTJGd2luLWNoYW5lbC5odG1s

    sofie.t.johansson@gmail.com

    ReplyDelete
  7. I enjoyed looking over this outfits so much as I really like your chic and classical style. It was definitely hard to make a choice but in the end it was this outfit which I liked the most:
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/arty-amigos.html
    What I like about it is the classical shapes with just a modern twist and beautiful details(like the blazer´s shoulders or the collar and trimming of your blouse). I especially love the leo-print which suits you so well as the colours compliment your skin colour. But what suits you the best is your happy smile.

    Greetings from Berlin, Melli

    ReplyDelete
  8. Du är så fantastiskt snygg här

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/09/handsome-guys.html

    Jag älskar den där eleganta men ändå lediga stilen och på allra bästa Stina-manér toppar du med ett par rejält slitna jeans. Klockren kombination. Jag tycker att det är just den blandningen av propert klassiskt och lite rebellisk nonchalans som gör hela outfiten så intressant och spännande!

    Ann, Stockholm

    ReplyDelete
  9. Svårt att välja då jag älskar din stil,men Jag gillar den här outfitten a lot! http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/08/blue-is-shade-of-everything.html
    Feminin,tidlös. Påminner om Faye Dunaway i "The Thomas crown affair" Den där Pucciklänningen tillsamans med få utvalda smycken och de nudefärgade skorna är verkligen en snygg combo !
    Take care!

    Nicole,London

    ReplyDelete
  10. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/10/tgif.html

    Denna är min favorit. Enkel och så elegant men ändå med en edge (röd väska, nitar på skorna. Så här vill jag gå klädd varje dag. älskar hur en scarf kan göra så mycket för en outfit!

    Kristin, Stockholm

    ReplyDelete
  11. Hi Stina,

    I love this outfit: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/01/tired-tired-tired.html

    I own the very same scarf and it is one of my favourite pieces. This outfit gave me the inspiration to combine the scarf with a very similar dress I have and this outfit brought me through the whole windy summer in London.

    Daniela, London

    ReplyDelete
  12. Min favorit är:

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/01/tired-tired-tired.html#comments

    Min önskan vore att också få känna sig som du i inlägget tired, tired, tired... det-vill-säga vara gravid och stråla som du gjorde, men det är inte så enkelt tyvärr, men att följa din blogg dagligen ger mig hopp & tröst.

    Kramar
    Johanna, Lidköping.

    ReplyDelete
  13. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/05/friday-thoughts.html Den här bilden tycker jag är så mkt du, luxuös, stilig, färgglad och klassisk med en twist. Ser ut som en perfekt semesterbild, och det är så härligt att se att du behåller din elegans i alla situationer...

    Maria, Stockholm

    ReplyDelete
  14. Love most of the outfits, but my favourites are the morst simple ones. My fave is posted on the 19 of aug, Before the tornado. Really simple with glam shoes and bag....

    Clara, Stockholm

    ReplyDelete
  15. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/10/cashmere-next-to-my-skin.html

    i inlägget jag valt bär du en klassisk svart snäv klänning, stövlar, fina detaljer och en knut i håret.
    din blogg visar livet från den rika sidan, men jag gillar verkligen att man som läsare kan tolka bilderna och leta fram något eget ur garderoben och se nästan lika stunning ut.
    att du sedan tittar ner på bilden gör dig bara ännu vackrare.

    Anna, Stockholm

    ReplyDelete
  16. Hej Stina,

    Jag har läst din blogg i några år nu och njuter av dina fina fotografier och din tidlösa smak. Du är en ung kvinna med en vis, mogen själ och det speglas i dina val av kläder, musik etc. Du klär dig sofistikerat och propert, med en touch of edge. Klassikt!

    Jag valde denna outfit http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/05/that-grey-dress.html då jag tycker den speglar elegans samtidigt som den visar på komfort. Väskan är att dö för!

    Karolina, Stockholm.

    ReplyDelete
  17. Hi Stina,

    My favourite is the one from september 9th. Leo top with ripped jeans paired with amazing shoes and a coat. I love it!

    Greetings from Germany,
    Monika

    ReplyDelete
  18. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/03/cape.html

    Det här är den jag gillar bäst! Så fruktansvärt snygg, enkel, välklädd outfit! Älskar capen och klackarna!

    Therese, Halmstad, Sweden

    ReplyDelete
  19. Charlotte (Stockholm)September 15, 2011 at 3:05 PM

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/05/that-grey-dress.html

    Lyckan du känner lyser i dina ögon och gör den där snygga casual outfiten till en vinnare. Det är en magisk bild och en sjukt snygg tjej!

    ReplyDelete
  20. Friday floughts May 27 2011
    Jag gillar verkligen kjolen, mönstret och färgerna en kjol att bli glad i! En kjol som gör en kvinna synlig! Skorna är pricken över i! Blusen vacker och skir
    christinahaggstam@hotmail.com

    ReplyDelete
  21. Kul med tävling!

    Min favorit är denna: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/11/day-after.html eftersom jag älskar prickigt och jag tycker att du passar alldeles förträffligt i det! Om jag bara skulle gå efter snyggaste outfit-bilden så skulle det bli denna: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/08/on-run-on-saturday.html för du ser ut som en modern gudinna där du är ute med din son. Supersnyggt!

    Marie, München.

    ReplyDelete
  22. Min favorit är Lady in red från den 19 april. Jag skulle vilja bära precis vad du hade på dig då. Det är stilrent och enkelt men det blir så effektfullt med den röda kappan till.

    Mvh Amanda, Söderköping

    ReplyDelete
  23. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/10/autumn-coat.html
    Förra hösten men outfiten skulle ju funka hur bra som helst denna höst också :-) därför är den min favorit.
    Älskar handskarna som bryter av det gråa, men det bästa är ju att naglarna under även skulle passa fintfint i det lite gråslivriga i det nya nagellacket! Och klockan som tittar fram. Perfect match!

    Jag heter Stephanie och bor i Odense i lilla Danmark :-)

    ReplyDelete
  24. Oj vad svårt att välja, du är ju alltid så välklädd! Men min favorit är denna: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/01/on-my-way.html med tanke på den stundande hösten och vintern inspirerar denna outfit mig mest. Varm, bekvämt, elegant och uppiggande med de ljusa naturfärgerna. Vänligen Caroline, Stockholm, Sverige.

    ReplyDelete
  25. Stina, din stil är verkligen klassisk och elegant och i de flesta fall också med en touch av det där lilla extra!

    Min personliga favorit i kategorin blev den här:
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/search/label/Walking%20in%20the%20city?updated-max=2010-06-17T22%3A38%3A00%2B02%3A00&max-results=20

    Det är kanske ingen "klassisk" outfitbild, men jag tycker att hela uttrycket i bilden känns sådär härligt och den förmedlar en känsla av glamour, stil och fest.

    Tack för en inspirerande blogg!
    / Ida, Växjö

    ReplyDelete
  26. Det är svart att välja en. Personligen är denna label en av mina favoriter, tillsammans med din "cooking"-label. Fran dessa far jag enorm energi. Jag har personliga favoriter fran dina senaste inlägg, sasom before-tornado eller the-aunt-to-be. Kanske för att dem är fräschast i minnet. Men eftersom jag ett par ganger har aterkommit till att fastna för vissa av dina äldre bilder, sasom Friday-mood för din kvinnliga kurvighet men ungdomliga utstralning - har jag nu bestamt mig för tva.

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/08/freedom-with-motor.html
    Kvinnligheten pa bilden är oslagbar. Den är mästerlig och den tar en med en sadan makt, att man maste i detalj se genom varje centimeter pa bilden. Handen som vilar starkt och lojalt pa höften, de mäktiga klackarna som kan ga igenom vilken mark som helst - med samma styrka, och den strängt uppsatta knuten som framhäver en vacker, sympatisk utväxt. Jag äslkar att det är DU som star i fokus, och ej dina kläder, väska eller skor.

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/12/sunny-memories.html
    Som taget ur en vogue-spread. Nonchalant men sensuell. Den är modern men klassisk. Om inte jag ser fel, matachar ditt nagellack dina läppars nudistiska framtoning - perfektion. Vem visste att nude-brown kunde vara en sa komplett framgang till jeans och en genomskinlig vit blus. Allt ser ut som en hyllning mot din kropp och ditt intellekt. Glasögonen, örhängena och skorna, samt den felfria ungdomliga utsralningen pa hyn gör denna bild likt inget annat.

    Min favorit!


    R Tyskland/Liljeholmen

    ReplyDelete
  27. Denna outfit är min favorit http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/08/on-run-on-saturday.html Du har så kvinnlig och elegant stil, jag älskar den knälånga kjolen! Jag är gravid och beräknad om exakt en månad, hoppas att jag blir en lika stilig mamma som du!
    Lina,Luleå

    ReplyDelete
  28. I love your olive colored dress you wore when strolling the streets of Athens. I truly admire your sense of style and the way you can take a simple (and cheap!) H&M dress and pair it with designer hand bags and animal print shoes. You look like you stepped out of a fashion shoot for Vogue. City chic in Greece

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/on-streets.html

    ReplyDelete
  29. Hej Stina, Jag valde "Sometimes" Wednesday, June 1, 2011 med motiveringen att det är någonting alldeles magiskt över bilden. Vilken otrolig utstrålning och hållning! Det är bara så vackert. Inte dåligt med tanke på att du var höggravid på bilden. Klädseln passar mycket fint oavsett graviditet eller ej. Klassiskt, sexigt och tidlöst.

    Med vänliga hälsningar Monica Wahlström
    moniwa@spray.se

    ReplyDelete
  30. Din outfit från onsdagen den 1 juni är helt makalös! Capen (som jag köpte efter att ha sett den på dig!) och klackarna gör allt! Svart med en liten touch av färg faller mig helt i smaken!

    Johanna, Örebro
    johannaeklund@yahoo.se

    ReplyDelete
  31. Stina, my fav is Tues the 12th of Oct "Sunshine". All black is so stunning and elegant but it takes a little something extra to make it special and that you have in this picture. You look stunning! And congrats on your beautiful son. / Carlie in Dublin

    ReplyDelete
  32. Hej Stina!
    Jag har läst alla dina blogginlägg sedan du startade den här bloggen, men av alla bilder du har publicerat, så har jag valt den här bilden som är bland de nyaste i kategorin: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/09/getting-back.html
    Jag fick en sådan enorm känsla när jag såg den här bilden och det här inlägget. Jag har inte fött barn eller är gravid men jag har precis flyttat till en ny stad och börjat ett nytt universitet och det har varit så otroligt tufft för mig. Nu känns det som att jag börjar komma tillbaka till mitt gamla jag och börjar kunna slappna av och trivas med livet. Bilden tilltalade mig otroligt starkt just därför. Kläderna och höstkänslan i bilden var också otroligt vackra.

    Emelie

    ReplyDelete
  33. Först och främst: Vilken fantastisk garderob du har kvinna! Efter att ha kollat igenom hela arkivet, så måste jag ändå välja inlägget från 30 juli i år (http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/07/ten-days.html). Det är bara något med hur stolt du ser ut över Alexis, det slår allt annat med hästlängder.

    Matilda i Lund

    ReplyDelete
  34. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/06/sometimes.html#comments

    Visste direkt vilken outfit som skulle väljas
    den ligger i min inspirationsmapp och lyser

    stegen vittnar om en kraft som inte kan döljas
    capen värmer bebisen som i magen myser

    det svarta och röda är förnuft och själ
    något hon känner till väldigt väl

    guld och Chanel adderar glamour
    något hon förmodligen ärvt från sin mor

    ReplyDelete
  35. Oj, vet inte om mitt namn kom med min lilla dikt nu, Sandra, Uppsala ska det stå :-)

    ReplyDelete
  36. http:awomanalifeablog.blogspot.com/2011/02/
    "The beautiful dress" is my favourite outfit post. The contrast between the snowy environment in Switzerland and you, Stina in this beautiful feathery evening dress with high heels and radiant blonde hair is amazing. Très belle!

    ReplyDelete
  37. My favorite is:
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/on-streets.html

    ...Because it was one of the first posts I read with you and it obviously caught my eye and I kept reading and I haven't regret it one bit. I love reading all the posts and following your pregnancy was so exciting. Anyway, It was hard to pick one because I think a lot of the ones where you were pregnant were great!
    So, this is my favorite because the dress is so beautiful and simple and the shoes and purse just makes it a perfection :)

    xx Seph
    www.sephira.dk

    ReplyDelete
  38. Hej Stina!
    Det där var inte ens ett svårt val... Jag visste direkt vilken bild jag skulle ta, för den har funnits på min näthinna sedan första gången jag såg den.
    Jag tycker den är helt fantastiskt vacker - i sin enkelhet.
    För mig sammanfattar den dig: stil, klass och skönhet - inifrån och ut. Detta både var gäller de yttre ytliga ting du omger dig med, till de reflekterande livserfarenheter du delar med dig av.
    Åsa, Stockholm

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/10/cashmere-next-to-my-skin.html

    ReplyDelete
  39. Hi Stina,

    This is my pick http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/06/sometimes.html

    Just love your chic style and those shoes! Wow! Fabulous!

    I live in Finland :)

    Niina

    ReplyDelete
  40. Perfektion! Med eller utan stroller är du stunning :)

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/08/finelly.html

    Småland, Sverige

    ReplyDelete
  41. So I choose this outfit

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/05/friday-thoughts.html

    I love this outfit, because it is the perfect mixture between classy and vintage. The skirt has a typical pencil skirt length, but becomes unique through the nice colours. The shirt seems to be a simple white tee, but the cut is amazing. I love it!

    Xenia, Bonn (Germany)

    ReplyDelete
  42. 1 februari 2011. Du lyckas se så sommrigt härlig ut i en suuperfin klänning med fina gravidmagen, trots snön i bakgrunden!

    Anna, Helsingborg

    ReplyDelete
  43. Jag har valt bilden från "Tuesday, August 24, 2010". Jag älskar de blå tonerna och du ser så otroligt chic men avslappnad ut - något som många inte lyckas med. /Johanna, Malmö

    ReplyDelete
  44. This is my favorite:
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/03/in-sunlight.html

    There is something about this picture that I just can't put my finger on. You look so happy, so calm, just content with life and everything. And despite the simple look with black tshirt and jeans you just glow and have this aura of beauty. Love it!

    /whynja, Linköping

    ReplyDelete
  45. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/04/missoni-on-sunny-day.html

    Hej Stina!

    Jag valde den här kanon snygga outfiten med skinnjackan och missonikjolen, den prickar in min stil perfekt och hur jag själv känner mig som gravid i 6e månaden. Glowing! Jag har ännu inte köpt gravidkläder utan matchar och mixar för fullt av det jag redan har. Bara fantasin sätter gränserna.

    Kram Anna, Västerås

    ReplyDelete
  46. Min favorit är den 20 okt 2010. Varför det? Jo, den inspirerade mig till vad jag kan bära i höst.

    Älskar kombinationen av färgerna i klädseln samt perfekt nu när jag helst vill slippa använda någon jacka. Dessutom lagomt uppklätt. Helt enkelt precis i min smak.

    ReplyDelete
  47. Hej Stina,

    Det här är min favorit inom kategorin: http://awomanalifeablog.blogspot.com/search/label/Walking%20in%20the%20city?updated-max=2011-04-21T10%3A16%3A00%2B02%3A00&max-results=20

    Varför? För att jag alldeles snart flyttar till London för att jobba som investment banker vilket betyder trist kostym dygnet runt och detta faktum gör mig smått deprimerad.

    Din outfit ger mig massor med inspiration - svart klänning, högklackat och mörka strumpbyxor kan jag ju faktiskt definitivt ha på jobbet så den bilden får mig att inse att jag faktiskt kommer att ha möjligheten att vara snygg powerwoman istället för trist konferensvärdinna.

    Det hade varit en dröm att tillföra lite färg till det trista kontorslandskapet med din fantastiska Chanelcardigan men skulle jag åtminstone ha möjlighet att pigga upp kontorslivet med det nya Chanelnagellacket (finaste nyansen - såg det live igår på en tjej som satt ett bord ifrån mig på Sturehof och det var supersnyggt) hade jag varit överlycklig.

    Johanna - Stockholm/London

    ReplyDelete
  48. Isabelle från SundsvallSeptember 16, 2011 at 6:14 PM

    Hej vackra Du,

    Du har otrolig känsla för stil och har inspirerat mig till mycket - bland annat har Du fått mig att inse att kvinnlighet ALLTID är vackert.Din bild 'The Aunt to be' (Monday, July 4, 2011) representerar hela kvinnligheten i ett: Ditt strålande leende, handen på Din kärleksfullt putande mage, närheten till Din syster... Hela bilden utrycker KÄRLEK och LYCKA. Skorna som Du och Din fina syster matchar ger dessutom bilden en extra dimension ;) Med Vänliga Hälsningar Isabelle

    ReplyDelete
  49. My favourite outfit:
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/05/friday-thoughts.html

    This wasn't a hard choice because I have always liked this picture. I keep coming back to it over and over again because I absolutely love the outfit. It's classic with an awesome twist. There is also something with the atmosphere. You seem to be in perfect harmony with yourself and your surroundings.

    Larissa/Turku, Finland

    ReplyDelete
  50. Hej!
    Det fanns flera olika bilder som jag fastnade för men valet faller på denna: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/06/sometimes.html
    Den visar verkligen att man kan vara "supergravid" och supersnygg - samtidigt! :) Härligt!
    Kram Vanja.

    ReplyDelete
  51. Hej!

    Det var mycket enkelt!

    Inget slår Moschino jackan från den 24/1 i år.
    Du själv ser även väldigt kaxig ut på bilden.

    Bye bye Joachim

    ReplyDelete
  52. Hi!
    I chose this oufit: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/07/aunt-to-be.html

    You know why? Cause I immediately felt like copying it. I also love the way you and your sis are wearing the same boots. It makes the photo endearing. Kisses. J

    ReplyDelete
  53. Hej Stina,

    Här är min favvo:

    http://2.bp.blogspot.com/_UaALL_BxgUQ/Sv385Mp2oaI/AAAAAAAACpM/aa1355WS_H4/s1600-h/Stinas+extra+1889.jpg

    Motivation:
    Klassisk power-elegans utan att det blir kaxigt. Du är bara en av de där man beundrar i smyg och önskar man kunde vakna upp som nästa morgon.

    /Emma B

    ReplyDelete
  54. Hej Stina,
    har läst din blogg redan ett tag men säkert aldrig kommenterat. Även om vi är i ganska olika situationer i våra liv tycker jag jättemycket om din blogg, du skriver så fint och vackert och har superfina bilder! Lilla A är dessutom ett fantastiskt tillägg ;)

    Jag vill också gärna vara med o tävla men det var ju nästan omöjligt att välja bara en favoritoutfit! Du är alltid så stilig och speciellt gillar jag dina Diane von Furstenberg-klänningar. Efter många om och men föll valet ändå på denna outfit http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/03/cape.html
    Klackarna och capen är som gjorda för varandra, tycker också om jeansen som ger outfiten en avslappnad känsla.

    Oj vad det blev långt nu... förlåt! Vill önska dig och din familj en skön helg!

    -Petra/Bryssel

    ReplyDelete
  55. Jag brukar alltid spara vissa bilder på datorn när jag tycker att ett klädesplagg eller en outfit är snygg, för att ha som inspiration och då hade jag redan sparat din bild (Sunday, July 10, 2011 Archipelago) för ett bra tag sen så utan tvekan den outfiten.

    Jag älskar den just för att det är stiligt, klassisgt, snyggt, uppklätt och man ser din vackra bebismage som gör pricken över i. Ser jag ut så där när jag blir gravid så kommer jag vara lyckligt lottad!

    / Agnes

    agnes_astrom@hotmail.com

    ReplyDelete
  56. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/07/archipelago.html
    Dette er ett fantastisk bilde! Så vakker og med det nye livet som venter.
    Forövrig var det ikke lett å velge, synes også fashion in the forest fra september 2010 også er nydelig, for det förste er kjolen super fin men også fin kontrast med fashion og natur!

    ReplyDelete
  57. Kom på mig själv här om dagen med att bita på naglarna och det har aldrig hänt. Jag vet att det beror på underliggande stress och förändringar i mitt liv och jag har "botat" det med att måla naglarna nagellack just nu. Men detta chanel-lacket skulle göra underverk och absolut inget jag skulle vilja bita bort.

    Hur som helst så älskar jag hur du skriver om din familj, er gemenskap och er glädje ihop och denna bilden är ett bevis på den känslan jag själv känner med min mamma, så fint! http://4.bp.blogspot.com/_UaALL_BxgUQ/TGRgZX-wXiI/AAAAAAAAGG4/Af9nJ-uUwhk/s800/IMG_8305.JPG

    ReplyDelete
  58. Friday, August 19, 2011
    Before the tornado

    Blir mitt val. Enkelt, klassiskt, men samtidigt jeans som gör klädseln tuffare/mer ungdomlig och leopardpumpsen som en oväntad twist. Och en väska som bryter av istället för svart som "alla" har. Att se så snygg ut precis efter att ha fått barn är en konst! Hälsar Yvonne från Skåne

    ReplyDelete
  59. Hello there, my name is Anu and I live in Helsinki. This is the outfit I loved the most: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/07/evening-light.html

    It is so simple, yet so elegant and beautiful. I also happen to love black and grey clothes.

    ReplyDelete
  60. Min favorit är:
    "The aunt to be" 4 juli 2011

    Något jag beundrar med dig är den fina relationen du verkar ha till din familj och släkt. Finns det något jag önskar så vore det att ha en större och framförallt helare familj.

    Vad jag dock har i mitt liv är en fantastiskt lillasyster, min stöttepelare och den personen jag älskar över allt annat. Att se bilden på dig och din syster berör mig och får mig att tänka på min.

    Finns bra många bilder där jag tycker du har vackrare kläder men det finns ingen annan bild jag kan relatera till och känna lika mycket kärlek till som denna!

    Louise@brinks.se
    Varberg

    ReplyDelete
  61. Rött är en ultrafeminin och vacker färg. Samtidigt som det är en emotionell färg så accosierar, åtminstone jag, också rött med kraft och styrka.Kvinnlig kraft och styrka.Sedan råkar ju också klänningen vara urläcker och du bär upp den med stor elegans!
    Den röda färgen agerar passande nog "röd tråd" då de röda louboutinsulorna kikar fram. Genialt!
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/08/lets-say-goodbye.html

    Violetta, Göteborg

    ReplyDelete