Thursday, October 6, 2011

Competition!

Last time I threw a competition it was a great success - and I promised to have one again in a short time. Therefore, I am very pleased to be able to say that today we're going to start with another one. Even better this time. And for much higher value.
You probably know that I bought some jewlery from THIS very interesting swedish designer. This necklace (on me here) is one of the items and the very thin and sober bracelet (THIS one and THIS one) on the picture is also part of the beautiful things that I purchased. All are created with the best materials. The necklace is as unique as can be, handmade and a true masterpiece.
I emailed her and asked if she wanted to participate in a competition through my blog, and she said yes. So here we go.

This marvelous competition gives you have the opportunity to win whatever in her collection. You get to choose which collection and what you would like to win.

Option 1: Participation
Go to the homepage HERE and look for whatever you would like to win. The sky is the limit. Write a comment here on my blog about WHY you want to win that jewelery in particular and WHAT makes you like it. She will pick a winner in one week's time.

Option 2: Discount Purchase
If you are like me and don't want to participate in the competition but prefer to buy directly, she offers my readers 40 percent discount on ONE item until the 15th of October. Which ever you like. All you have to do is to put a the discount code: : fall2011 when you pay for the item.

So Good Luck!

51 comments:

  1. Oj, for en fantastisk konkurranse! Takk Stina og Angela Gotborn.

    Hadde jeg kunnet velge hva som helst fra hennes kolleksjon hadde valget blitt et smykke fra samme kolleksjon som ditt - Roots, men i en forskjellig fargekombinasjon. (http://www.gotborn-shop.se/roots/144-0)

    Jeg gikk optimistisk inn på siden når jeg så du hadde kjøpt ditt fantastiske smykke, men innså fort at det ikke passer mitt studentbudsjett akkurat nå, og ble veldig skuffet.

    Smykket har en fargekombinasjon som jeg elsker, og perlene er fantastiske. Jeg så umiddelbart for meg hvor godt det hadde passet inn i min stil, og at jeg definitivt mangler et statement-smykke.

    Igjen, tusen takk for en fantastisk konkurranse, og gratulerer til den heldige vinneren!

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Först och främst vill jag tacka för en bra blogg. Och sen självklart gratta dig till din underbart vackra son! :) Jag blir helt varm i hela kroppen varje gång du skriver om honom, du skriver så vackert :)

    Sen till vilket smycke jag valt.. Jag tycker det mesta på hemsidan var otroligt vackert, men jag föll extra hårt för detta halsband; http://www.gotborn-shop.se/braided-pearl/156-0. Om jag vinner, så hade jag faktiskt gett bort halsbandet. Och inte till vem som helst, utan till min älskade mamma. Hon har, de senaste 21 åren, alltid funnits där för mig, genom vått och torrt. Och speciellt nu, det senaste året, då jag haft det en aning svårt med vad jag ska göra av mitt liv. Hon är mitt hjärta och därför tycker jag hon förtjänar nåt extra fint. Jag vet att hon älskar färgen röd, så därför är just det här halsbandet perfekt för min lilla mami! :)

    ReplyDelete
  3. vilken härlig tävling :) jag skulle så gärna vilja vinna det här armbandet: http://www.gotborn-shop.se/precious/117-0 "Precious Gold Bracelet With Ruby". men jag skulle inte ha det själv utan ge det till min bästa vän som är gravid. det är hennes första barn och det har varit en tuff graviditet. jag skulle vilja ge henne en fin present som sporre inför födseln och tiden som kommer efteråt. jag valde ut ett armband med röda/rosa stenar eftersom det är en flicka. :) kramar!

    ReplyDelete
  4. Wauw cool competition and how nice of her to promise a discount too! Thank you!

    http://www.gotborn-shop.se/thin/153-0
    This is (link above) my favorite. I simple adore the simplicity of the bracelet. It is so simple yet so astonishing at the same time. I like most of her collections. And I would go crazy in her webshop if I wasn't a student who lived on a budget :P But one can always wish (using my upcoming birthday wish-pretend-powers). But I want to win because I love how simple and beautiful the bracelet is and because it is not everyday I get to have something as pretty as that :)

    xx Seph

    ReplyDelete
  5. Så mycket fint det fanns att tävla om. Jag fastnade för armbandet med diamanter i serien Precius. Den var enkel men kändes också väldigt personlig. Det skulle passa perfekt brevid min tunna guldkedja brukar ha och skulle verkligen pigga upp en tjej som har tagit på sig alldeles för mycket den här hösten. Med det här fina armbandet skulle jag nog kunna känna lite mer motivation och positiv energi att orka med allt från studier till ett hem överfyllt av flyttkartonger.

    Mvh Amanda Sverre

    ReplyDelete
  6. Dear Stina & Angela!

    What a wonderful competition! From the minute I saw your necklace Stina I have wished for one myself, but unfortunately (then) it was a bit out of my pricerange.

    If I where to choose among all of the beauties from Angelas collection, I would choose the Roots necklace with yellow jarn and beige ribbon.

    I love the combination of the colors, and they will be a great stand-out to classic colors like white, grey and black, which I tend to wear a lot. It is also a color that reflects the colors we see during the fall, with yellow leaves on the trees and on the ground.

    Also, it is in my opinion a perfect statement-piece! How nice wouldn't that necklace paired with an LBD in the upcoming parties this fall and of course this Christmas.

    I'm keeping my fingers crossed hoping it will be me who recieves wonderful news in a week or so! Thanks again!

    ReplyDelete
  7. Vilken underbart generös tävling! Hjärtat slog ett extra slag när jag läste det.
    Det smycke jag helst skulle vilja äga är ett Roots halsband i den gul/vita färgkombinationen. Spännande materialkombinationer, sobert och maffigt på samma gång.
    Jag har spanat på det förut och varje gång jag ser det känner jag fullkomlig lycka, sådan som bara ett vackert ting kan frambringa. Jag kan inte tänka mig en enda outfit som inte skulle förhöjas av detta halsband.
    Lycklig den som vinner denna tävling och stort tack för att du tar oss med och delar av din vardag!

    ReplyDelete
  8. Maria Mont (mont_maria@gmail.com)October 6, 2011 at 7:14 PM

    Hi Stina!

    I always read your blog (I can't remember how I get here the first time) but never decide to post a comment. Congratulations for your recent motherhood, you really look happier than ever! So, for the competition, here I go!

    * I've chosen Teardrops&Jade Bracelet (http://www.gotborn-shop.se/teardrops-jade/2)

    * WHY: because It's been a long time I did not have the chance to get myself a whim, this little prize to remember yourself you're doing good even life could be sometimes so hard. Something that makes you forgot about how tired you are in your daily life, something that makes you remember your femininity and strenght just with a quick look to your wrist.

    * WHAT makes me like it: not hard question at all. It's such a soft and delicate design, very smart and thin but impossible to get unnoticed. It's perfect touch for everyday outfit but it will stay perfect for special ocasions too. It's a touch of elegance and feminity in a very small piece. Jade pearl just finishes to complete this philosophy and make it colourful and fun. Smart but perfect for everything, and very very feminine, this is what I like it the most.

    Thanks for thinking in your readers Stina :) we'll keep following you, I wish you the best.

    Best regards,

    M.

    ReplyDelete
  9. Hej Stina och Angela Gotborn,

    anledningen till att jag skulle vilja vinna är att jag för närvarande sitter och skriver min magisteruppsats i juridik. Jag har kämpat med mina studier i nästan fem år och är nu i sluttampen! Skulle jag vinna det vackra armbandet skulle jag bära med mig det genom livet och tänka att jag faktiskt klarade min utbildning. Har inte haft oddsen med mig, hoppade av skolan under gymnasiet men tog mig samman och läste upp mina betyg under två år på komvux. Snart har jag uppfyllt målet och detta genom att inte ge upp, trots motgångar. Anledningen till varför jag skulle vilja vinna armbandet Precious -Gold bracelet with crome diopside, för att det är vackert, klassiskt och tidlöst. Ett smycke jag kan ha som 29 åring men även som 80 åring…
    Tack på förhand! Hälsningar Gabriella.

    ReplyDelete
  10. Hej!
    Jag hade gett mig själv detta fantastiska armband http://www.gotborn-shop.se/precious/119-0. Jag tycker guld och grönt tillsammans är en helt fantastisk kombination och jag tror det hade sett alldeles ljuvligt ut på min arm!
    Kram
    Karin

    ReplyDelete
  11. Å, vilka fina och kreativa smycken! Svårt att välja ett av dem, men om jag måste så väljer jag armbandet Precious (guld med safirer) för att det är så sirligt vackert. Jag är ingen stor person, varken fysiskt eller i andra avseenden, men jag tycker om att vara kvinnligt vacker och det här armbandet är just det. Det är ett smycke man kan bära varje dag, till alla möjliga outfits och på så sätt påminna sig själv om att man som kvinna är värd att firas och omges med skönhet.

    ReplyDelete
  12. Jag har länge letat efter ett smycke som ska symbolisera min dotter och vara en liten belöning för min jobbiga förlossning. Jag fastnade direkt för det otroligt vackra guldarmbandet med pyttesmå öglor och en ensam diamant. Det är ju precis vad hon är - min egen lilla diamant. Jag älskar den tunna fina länken och kan bara föreställa mig hur fint det rör sig runt handled men den ensamma lilla diamanten som tyngd. Underbart vackert!

    ReplyDelete
  13. As soon as I saw the photos and read about the competition, I wanted to search for a similar black thin bracelet as you have on in the photos. I love simplistic jewelry and this thin bracelet would match my style perfectly. I love how it looks so dainty, yet it's so noticeable.

    http://www.gotborn-shop.se/thin/151-0

    ReplyDelete
  14. Livet är verkligen en "rollercoaster" och man kan tyvärr inte förutse alla svängar, upp- och nedgångar som väntar på ens individuella väg. Det är svårt att i alla lägen tro på sig själv, sina drömmar och därtill våga satsa. Jag har uppfostrats och alltid levt i tron av att man kan göra vad man vill här i livet. Men även om man sedan lyckas med många av sina mål kan man ibland trots det uppfyllas av panik och osäkerhet. Något jag upplevt under det senaste året, som varit minst sagt omtumlande. Tacksamt har jag en underbar familj som alltid stöttat mig, även om de inte alltid kunnat göra något, och det känns som att jag åter är på rätt väg. Så när jag gick in för att kicka på smyckerna, efter att ha sett tävlingen, och fann armbandet (http://www.gotborn-shop.se/precious/139-0) som går under namnet Precious kände jag att jag måste anmäla mig. Anledningen är att jag skulle vilja ge armbandet till min mamma för allt hon gått igenom under de senaste åren och för vad hon gjort för mig under det senaste året. Guldet hade symboliserad den kedja av kärlek vi i familjen har till varandra, hur vi alltid finns för varandra och diamanterna hade representerad oss var och en. det låter kanske aningens sockersött kanske, men jag tycker om en djupare mening bakom ett vackert smycke.

    ReplyDelete
  15. Vilka underbara smycken! Det första som tilltalade mig var Roots-kollektionen, speciellt det gula halsbandet. Det är något med smycken som ger en etnisk känsla. Det finns styrka i halsbanden, kvinnlig inre styrka och jag tror att det är just en afrikansk inre styrka som driver mig i mina studier, relationer och livet. Ens rötter är jätte viktiga och grunden för hur ens liv utformas. Skulle bli så otroligt glad om jag vann ett gult roots-halsband, skulle ge lite extra energi i studierna nu när vi går in i mörka vintertid!:-)

    ReplyDelete
  16. Angela Gotborns magiska smycken skänker en air av glamour
    en del av kvinnlig fägring för såväl syster, dotter som mor
    Gold bracelets tunna jordfärgade tråd bär upp en glittrande kula av guld
    det symboliserar för mig sirlig skörhet och styrka utan skuld
    kombinationen textil och ädel aurum är slående i all sin enkelhet
    och kommer att lysa på min arm även i mörkaste dunkelhet

    http://www.gotborn-shop.se/bead-14k-gold/104-0

    ReplyDelete
  17. Ja, jag tänkte först inte vara med i utlottningen men sedan klickade jag på ditt "HÄR", och fann det mest ljuvliga smycken. Så jag är med! så det är min förklaring till varför jag skulle vilja vinna.
    Sedan var det svårt att välja vad, jag skulle vilja ha allt;) meeen jag gillar blått så det får bli Precious-halsbandet med blå safirer på en kula.

    Butta

    ReplyDelete
  18. Kara Stina,

    Jag medverkar aldrig i tavlingar men nu ska jag ta mig tusan gora det! Jag har tittat pa Angelas sida tidigare och forvanats over hennes unika stil, pricksakerhet och val nar det galler kvalite' och slitstarkt material.
    Eftersom jag befinner mig i Tel Aviv ett tag sa kan jag inte bestalla nagot just nu. Men Angelas unika stil fascinerade mig och fick mig saklart intresserad.

    Jag attraherades oerhort utav Braided Gold som skulle passa min stil. Jag har lange forsokt leta efter det ultimata halsbandet nar man ska pa en lite finare middag, opera eller en tillstallnings som kraver en lang klanning. Till detta vill jag ha ett halsband som ar utav bra kvalite', speciellt och elegant. Braided Gold tycker jag passar ypperligt in pa denna beskrivningen! Jag skulle vara stolt att bara detta halsband pa middagar for att det helt enkelt skulle fa mig att kanna mig speciell och unik. En designer som skapar smycken ar som en konstnar. Att bara designerns smycken gor att man bar en del utav den personen och konsten med sig- hela tiden. Jag har alltid dragits till det lite mer annorlunda, speciella men utav lyxigt material pa samma gang och Angela Gotborn ar sannerligen en person som har det i sig. Jag hade garna velat ha alla smycken, saklart, men Braided Gold passar min stil och sarskilt eftersom jag vill ha ett kvallsmycke som jag ar stolt over och som framforallt har stil. Det ar lyxigt men passar anda till de flesta tillfallen. Det skulle kannas varmt om halsen att fa bara detta.

    Tack for att du finns Stina!
    Kram fran K i Tel Aviv

    ReplyDelete
  19. Stina, I've never commented before, but now I have to. I've been your reader for a few months now (after I found your blog) and I have to say your style of writing and your photos are amazing! I'm a first time mom of a precious little baby boy as well (he's 9 months now) and I can SOOOOO MUCH relate to you at this time :) I just wanted to say that you look amazing and you write so beautifully about your son and your life together with your husband. I'm a huge admirer of yours and I hope that I had the energy to look like you in the middle of diaper changes and feedings. But at the same time, the best thing about you writing is that you're being honest about motherhood. It is really challenging and sometimes (actually quite often) tiring and really hard, but at the same time you capture all the little joys of being a mother to that little creature of nature :)
    This competition is so nice as well. My favourite is definitely "Precious silver bracelet with blue sapphire". It reminds me of my baby boys' blue eyes, the most beautiful thing ever <3
    - "Mini Me" from Finland

    ReplyDelete
  20. Ooops, I've posted yesterday but my email address is wrong, it's mont_maria@hotmail.com
    thanks

    ReplyDelete
  21. Amanda amandaxelgh(at)hotmail.comOctober 7, 2011 at 9:34 PM

    Hej Ladies,

    Vilken underbar tävling! Jag skulle gärna vilja smycka mig med det fantastiska halsbandet Braided Crystal (http://www.gotborn-shop.se/braided-crystal/161-0). Varför just Braided Crystal, jo därför att det strålar till mig och jag hoppas att dess dragkraft och energi kan smitta av sig lite på mig, en hårt arbetande kvinna i sina bästa år! Som med många kära föremål så är det svårt att beskriva exakt vad det är som attraherar en, men i just detta fall så tror jag att det är kombinationen av mjuka och hårda naturmaterial, naturfärgat garn, glimmande kristall och klassiskt guld. Elegant och intressant! Nog sagt, nu håller jag tummarna och hoppas på att rätt kvinna (eller man) vinner! Peace and love

    ReplyDelete
  22. Thank you for the competition!
    Its unbelievable :)
    I would like to win the Braided necklace what you also have (http://www.gotborn-shop.se/roots/147-0) coz it was love for the first sight :) I like it coz its simple and unique for the same time, thats why it can match with any outfit.

    ReplyDelete
  23. Hi, Stina. First off all, thank you for an amazing blog. I just discovered your blog, but in the short time I´ve been a reader I am sure I have looked trough all of your posts.

    You style inspires me and reminds me to never back down on clothes with quality and good design.

    I have gone through the Angela Gotborn site and the piece that really spoke to me was a necklace in the Precious category.

    http://www.gotborn-shop.se/precious/142-0

    The reason I think would be that life is precious. And if there is one thing that has reminded me of this it must be this past summer.
    Terror, loss of loved ones and other things that has affected me in a way that I never imagined. But the thing I realized is that live is to precious too waste and that I need to use every day to the max and take care of the people I love.

    H.S.L from Norway

    ReplyDelete
  24. Jag följer både din och Angelas respektive bloggar så det här var ju en riktigt rolig tävling! Det är svårt att välja någon favorit då jag tycker att alla Angelas smycken är så fina men mitt hjärta klappar lite extra för halsbanden i serien "Roots" samt "Braided". Min absoluta favorit är nog egentligen Roots i gult/beige (färgkombinationen är ju helt outstanding!) men skulle turen vara på min sida och jag bli den lyckliga vinnaren så hade jag nog trots allt valt braided crystal i beige. Jag tyckte att det var helt fantastiskt då jag såg det på Angelas blogg för ett par dagar sedan och tänkte hur fantastiskt fint det hade varit till en klänning som jag precis köpt för ett speciellt tillfälle om någon månad. Jag tycker att kombinationen med det beige garnet, pärlorna och de gnistrande kristallerna är alldeles förträfflig och kan riktigt se framför mig hur fin jag hade blivit i min enkla klänning och med detta vackra halsband glittrande runt halsen. Kram Linda

    ReplyDelete
  25. Vilken generös tävling! Tack till er båda:)

    Om jag vinner skulle jag välja halsbandet med en stjärna för jag älskar stjärnor och vackra halsband är något jag saknar. Likaså vill jag ge det till mig själv för att påminna mig själv om att det finns en liten "stjärna" i mig oavsett vad jag jag gör i mitt liv.

    Tack på förhand!

    ReplyDelete
  26. Hej Stine och Angela!

    Jag föll för armbandet "Message" och hoppas jag har turen med mig. Armbandet ska påminna mig om att vara en god förebild för mina döttrar och att istället för att smågnälla om små skavanker och i-lands problem etc visa att man duger som den unika individ vi alla är!

    Jessica Ekström

    ReplyDelete
  27. Hej Stina och Angela, tack för en superkul tävling!

    Jag är dålig på att använda halsband - känns som att jag aldrig hittar ett som jag på riktigt tycker om och som passar just mig. Därför äger jag inte heller många halsband och definitivt inte ett designer-sådant. Så det var just därför som jag började titta på de olika halsbanden på Angelas webbplats och blev helt förtjust i denna model: http://www.gotborn-shop.se/braided-crystal/161-0

    Tycker halsbandet är väldigt speciellt men på samma gång stiligt och klassiskt. Älskar de nertonade färgerna och det mörkblåa satinbandet, något sådant här har jag inte sett tidigare.

    Smycket förde mina tankar faktiskt till julen (kanske var det satinbandet) då vi brukar klä upp oss, det här är något som jag skulle vilja ha på mig på julaftonen då julfriden utlyses i Åbo i Finland och familjen samlas framför tv:n för att lyssna och dricka glögg.

    ReplyDelete
  28. Vilken rolig tävling. :-) jag vill gärna vara med och tävla om en Gold ring med tre små kulor i 14k guld - gold, white gold och rose gold på svart snöre. Jag har så svårt att hitta passande ringar så det är perfekt att de är justerbara.

    ReplyDelete
  29. Jag skulle jättegärna vilja vinna guldarmbandet - http://www.gotborn-shop.se/precious/139-0. Jag tog studenten i år och har efter sex månaders arbetssökande fortfarande inte lyckats få något jobb. Att bara gå hemma och hela tiden tvingas komma på saker att sysselsätta sig med om dagarna håller på att göra mig galen. Jag behöver något att glädjas åt! Visst, ett armband kommer inte göra att jag helt plötsligt får ett jobb, men det kommer påminna mig om att jag inte ska ge upp och att det snart kommer vända.

    Armbandet utstrålar hopp, uthållighet och tur - något jag behöver påminnas om så jag inte går och är alldeles deppig för att jag är en arbetslös tonåring, likt väldigt många andra..

    ReplyDelete
  30. Hej Stina och tack för en inspirerande blogg!

    Följer dig varje dag i ditt spännande liv med dina nära och kära.

    Jag har faktiskt aldrig vunnit något så jag brukar inte delta i tävlingar, men så kom jag på att jag kunde ge bort en gåva. Min underbara väninnas mamma har cancer, men trots det är min väninna alltid glad och positiv. Jag vet inte hur chanserna ser ut för hennes mamma, men min väninna är bara 19 år och jag ber att hon inte ska förlora sin mamma. Det har gett mig perspektiv.

    Hon förtjänar något som gör henne extra glad tycker jag och hon har inte har råd med guld eller diamanter så det här armbandet hade hon nog gillat:
    http://www.gotborn-shop.se/precious/139-0

    Kram
    Susan

    ReplyDelete
  31. Hi stina!
    When i've first read about your competition i've just said "wow". Because the necklace that you've purchased was in my mind since i saw it. I didn't choose the same with you, but very similar one. Actually it was really hard to choose, but i think i can't forget this one ;) http://www.gotborn-shop.se/braided-crystal/161-0

    Hi angela!
    I've been looking through your collection all day and i decided that whatever i choose this one will always be on my wish list. http://www.gotborn-shop.se/braided-crystal/161-0

    The reason why i want this piece is; it's a design that i've never seen before. I like being different. This piece has something that separetes it from the other ones. I think mostly i liked its difference. And the elegant way of this necklace. It gives a woman self confidence and shows everyone that she has excellent choices.

    ReplyDelete
  32. Sabrina Capra PedersenOctober 9, 2011 at 11:25 AM

    Hej Stina,
    Först tack och grattis. För fin blogg och finaste killen. Min förstfödda är en pojk och jag minns så väl hur omtumlande och jobbigt det var, trots att det gått snart 6 år.

    Nu till tävlingen, jag har så himla svårt att unna mig små eller stora saker. Nu har jag och mannen haft turen att få 2 underbara barn och de går givetvis före allt, men efter 6 år av bortprioriteringar pga både ekonomi och tid börjar jag känna mig lite sliten, dammig och gammal. JA, inte kroppsligt utan materiellt då.

    Det är I-landsproblem, det vet jag, och just därför så känner jag inte att det förmörkar min vardag men när jag börjar botanisera i 'onödigheter' så känner jag att det är ett avgrundshål jag skulle vilja fylla med fina skor, kläder, väskor...smycken.

    Jag ska uppbåda lite egofeeling och shoppa mig ngt fint när rabatt bjudes men detta armband: http://www.gotborn-shop.se/precious/139-0, ligger dessvärre lite för högt på prisskalan just nu. Speciellt som jag och maken tagit oss tid att åka iväg, 5 dagar, bara vi två, till Roma om ett par veckor. Men så kul att få glänsa lite med ett Precious gold bracelet with diamonds....

    Lycka till, till dig och mig önskar Sabrina

    ReplyDelete
  33. Vilken otroligt generös tävling! Självklart vill jag vara med!

    Jag önskar mig helst av allt armbandet Precious i guld med blå safirer. Jag har just tagit min doktorsexamen i onkologi och efter jul går flytten över Atlanten för ett jobb inom bröstcancerforskning. Armbandet i Sveriges färger guld(t) och blått skulle för mig symbolisera allt det jag gjort för att nå dit jag är idag, och påminna mig om att fortsätta arbeta för att nå ännu längre, för en framgångsrik forskarkarriär inom bröstcancerområdet.

    ReplyDelete
  34. Hej Stina och Angela!

    Vilken fantastisk tävling och generöst erbjudande! Jag har redan sett ut ett smycke som jag ska beställa, men vill ändå vara med och tävla om det smycke som jag tycker allra mest om, men som ligger utanför min prisklass: Precious Gold bracelet whith crome diopside.

    Precious-kollektionen är den som känns mest som min stil; nätt, elegant och lite skör. Anledningen till att jag valt det gröna armbandet är för att grönt var min mormors favoritfärg. Hon gick bort alldeles nyligen och jag skulle vilja bära armbandet på hennes begravning om några veckor.

    Monica L

    ReplyDelete
  35. Wow what a nice competition:)Thank you Stina and Angela!
    When i saw your necklace on the pictures i fall in love with it, and went straight to the Angela Gotborn site. I love each of her works.They are all beautiful, unique and gorgeus! Especially Bralded and Roots series. I never saw this kind of combination,simple material and very costly materials look sow nice with each other. Material looks very strong so even small baby would not break accidently. Which is very positive fact.
    The god really blessed this designer and give her very unique idea.

    I thought a lot wich one i would buy if i could. Probably this beauty:

    http://www.gotborn-shop.se/braided-crystal/161-0

    I could wear it in every situation,e.g with my black dress in New Year eve, as well as in office in every day live.JUST LOooVE TI!!!

    Best Regard
    Valerie from Finland

    ReplyDelete
  36. Vilken fin tävling som jag såklart gärna är med i. Jag tycker att smyckena är utsökta! Men min favorit är: http://www.gotborn-shop.se/braided-crystal/161-0. Så enkelt men ändå med det där lilla extra som lyser upp dagen eller kvällen! Ett smycke som verkligen förhöjer vilken outfit som helst.

    Jag vill gärna vinna för som mamma till en liten kille på snart 2 år som växer så det knakar så har jag inte så mycket pengar att lägga på mig själv när alla vinteroveraller & regnställ är inköpta.

    Halsbandet skulle få följa med mig nästan varje dag nu när jag ska ut i arbetslivet igen! Vilken härlig känsla av lyx & flärd!!

    Kram Stina

    ReplyDelete
  37. Hej Stina!

    Vilken generös tävling! :)
    Generellt så är jag superkass på att bära smycken, har några få som jag alternerar mellan vid lite festligare tillfällen. Dessa smycken är sådana som jag har ärvt eller fått av personer som betyder mycket för mig. att gå och köpa ett random smycke på t.ex Guldfynd, klädkedjor är ingenting för mig jag vill att de ska ha en betydelse och en historia bakom sig.

    Om jag vann så skulle jag välja detta fina men ändå enkla halsband från kollektionen "Hearts & Stars" :

    http://www.gotborn-shop.se/hearts-stars/135-0


    Just för att det får mig att tänka på kärleken till min fina make och mina älskade barn (Selma , Kristina och Alexander), våran fina vovve, vänner, bekanta och andra som står mig nära.
    Dessutom ser det lättburet ut vilket är perfekt om man vill bära det till vardags, vilket jag gärna skulle göra!

    Må så gott ! :)

    ReplyDelete
  38. Fantastisk tävling med extraordinärt innehåll. Vill tacka er båda för möjligheten. Jag förälskade mig i halsbandet i sterling med blå safirer och hade delat det med min vackra mamma, min stöttepelare i livet.

    ReplyDelete
  39. Oh me och my, vilken fin tävling!
    Jag har faktiskt beundrat Angela Gotborn sedan en tid tillbaks, så jag blev helt i extas när jag läste detta inlägget.

    Först och främst tack än en gång för allt du delar med dig av i din blogg. Så mycket av det du skriver är tänkvärt och får mig att stanna upp en stund för att begrunda och fundera, ta in och ta med mig. TACK.

    Jag föll pladask för det gröna ROOTS-halbandet! (Green and blue jade, Turqouise jade, gold filled bright beads, Dark green and green, dark green satin ribbon).
    Jag har ganska länge letat efter ett lite maffigare, färgglatt halsband. Men då många halsband idag är stela och jag har tydliga nyckelben har jag svårt att hitta det jag söker; De faller inte fint på min hals.
    Jag jobbar själv med produktdesign och har ett stort intresse för smycken vilket har resulterat i att jag är oerhört kräsen.. Detta halsbandet var kärlek vid första ögonkastet när du visade det du köpt och färgkombon på det gröna är alldeles magisk!

    Tack Stina och Tack Angela för denna generösa tävling!

    Ha en fin början på denna vecka. Varma hälsningar Johanna.

    ReplyDelete
  40. Åh vilken underbar tävling!

    Jag föll direkt för halsbandet roots - det som du också har. När jag såg det i din blogg blev jag förälskad. Jag gick in på Angela Gotborns sida och insåg att jag skulle få spara pengar i många månader innan det skulle bli mitt...(Studentekonomin är inte på topp).

    Halsbandet ser otroligt lyxigt ut med knytbandet och det vackra guldet. Jadestenarna är fantastiska. Halsbandet är diskret men ändock ett statement!

    Jag skulle så gärna vilja ha detta vackra halsband på mig som en påminnelse att fortsätta kämpa. Min femåriga utbildning som jag påbörjat är inte lätt men den kommer att ge mig ett bättre liv - en karriär! Halsbandet kommer ge mig känslan av att "If there is a will, there is a way".

    Slutligen måste jag få tacka för en underbar blogg. Jag har läst din blogg i flera år nu och jag beundrar din styrka och livsglädje. Tack för att du låter oss bloggläsare ta del av din vardag - den gör vår vardag lite bättre!

    MVH
    Isabelle

    ReplyDelete
  41. Åh, jag hade valt detta halsband: http://www.gotborn-shop.se/roots/147-0

    Halsbandet hade jag stolt som en tupp burit på bankett i Stadshuset om en månad då jag äntligen får mottaga min surt förvärvade examen från HHS. Det hade varit så underbart vackert till min fantastiskt fina balklänning som är kleinblå med svarta detaljer och i nuläget har jag inget smycke eftersom det är rätt dyrt med balklänningar och jag inte börjat jobba ännu.

    Det bästa med det är att jag även skulle använda det då jag börjar arbeta som investmentbanker i London i januari. Jag ser framför mig att kombinera det med poweroutfits som svarta fodralklänningar, välskräddade kavajer och fina sidentoppar - möjligheterna är oändliga tack vare de sobra färgerna, och det skulle tillföra lite välbehövd glamour och god smak till det trista, mansdominerade kontorslandskapet.

    Varför jag vill ha just det halsbandet? För att det är ett riktigt maffigt statementsmycke som tar plats och syns utan att vara "för mycket". Det är otroligt välgjort, lyxigt och elegant och tillräckligt sobert för att kunna använda till vardags och till fest. Kombinationen av textil, guld och svart jade är magnifik och är precis en sådan kombination jag själv skulle valt om jag hade varit tillräckligt talangfull för att kunna göra sådana alster. Det är således ett halsband jag skulle kunna ha såväl på bal som på kontoret och känna mig lika fin oavsett. Ett sådant smycke kan man inte annat än älska, inte sant?


    Tack Stina för en superblogg och Angela Gotborn för en fantastisk tävling.

    Vänligen,

    Johanna C L

    ReplyDelete
  42. Hej! Oh, vilken underbar tävling och vilket generöst erbjudande! Har försökt sända in svar ett par gånger nu, men det har inte gått, så nu provar jag igen. Vill ju absolut inte missa tävlingen eftersom "the sky is the limit". Så jag vill vara med och tävla om vilket smycke som helst som går i grönt och guld i serien Precious. Givetvis är halsbandet Precious gold med Chrome Diopside den ultimata drömmen, men eftersom jag vill ge smycket till min mamma som fyller år om en månad, så vet jag att hon skulle hon bli lika glad för örhängena eller något av armbanden, så länge det går i guld/grönt/ev pärlor som är hennes favoriter (och även mina!).
    Jag skulle vilja ge min mamma smycket då vi haft många jobbiga veckor med min pappa åkandes in och ut från sjukhuset för flera allvarliga fel. Smycket skulle därför symbolisera den fördjupade närhet som växt fram mellan min mamma och mig, samt påminna om att man aldrig får sluta hoppas (vare sig det gäller hälsa, framtiden eller en vinst i en tävling)!!
    Med vänlig hälsning Yvonne

    ReplyDelete
  43. Hej Angela. Jag skulle gärna vilja vinna det här halsbandet http://www.gotborn-shop.se/precious/142-0 för att jag tycker det är så otroligt vackert och verkligen fastnade för det direkt när jag såg det. Jag är en student och har extrajobbat alla helger sedan jag började studera (2år nu!)för att slippa ta studielån och jag är oerhört tacksam över mitt extrajobb för att jag får in tillräckligt med pengar som täcker fasta utgifter som hyra, mat och studielitteratur. Det som är tråkigt är att pengarna sällan räcker till lite mer lyx i vardagen vilket är något som jag saknar och känner att jag är värd. Därför skulle det vara väldigt roligt ifall jag vann halsbandet eftersom jag tycker att det kommer lysa upp min vardag mer och få mig att orka kämpa dom två åren som det är kvar :-)

    ReplyDelete
  44. Hi!

    What a generous competition you have here!

    I had a bracelet my mom gave me years and years ago that I wore every day. It had a hamsa charm in it and I loved it. It was my good luck charm even though I´m not that superstitious really. During the past summer I lost the bracelet and was so sad. Ever since I have tried to find a bracelet to be my new good luck charm. I just found out that some people believe that onyx has some magical powers and then I found your stunning bezelled gemstone bracelets. They are all gorgeous but my favourite is the one with a yellow onyx and a green cord. I would be beyond happy to win it.

    ReplyDelete
  45. Dear Stina and Angela Gotborn. First of all what a fantastic competition and second I would like to complement you both for bringing inspiration and focusing on the beautiful things in life!

    If I would be the lucky winner I would love to have the Roots necklace with black/beige yarn and black satin ribbon. It fits just perfect with the basics in my (or any) wardrobe and will enhance any dress or outfit when used as a statement piece. It has an interesting composition of materials and is a truly beautiful handmade piece.

    Being a mom now for three months, it would be a present to my self for all the hard work and the fantastic moments I have experienced so far. As fantastic as it is to care for my baby girl, I still feel the need to dress up and feel beautiful, so winning this wonderful necklace would truly be a treat!

    Warm regards,
    MW

    ReplyDelete
  46. Hello!
    First of all, what a sumptuous competion! Stina, you are really spoiling your readers!

    I was immediately drawn to the bezelled gemstone bracelet with green onyx and with a dark green band.
    As in this piece, I like jewellery with a modern, fresh feel to it that I can incorporate in my everyday, laid-back lifestyle, running errands, doing the grocery shopping, in a t-shirt and jeans, if you will. The clean, smooth lines of the cord band and the polished stone make this bracelet seem unfussy, less statement jewellery-like or something that can be only worn for evening occasions. Yet the elegance and the vibrancy of the gemstone give it such a punch! Its mesmerizing turquoise color is simultaneously tranquilizing and refreshing.

    Jewellery is more than adornment, I think, even more than a manifestation of a person's character. It goes beyond that, as something worn next to the skin in a deeper sense: the wearer can attach deeply personal meanings to it that remind them of their past experiences, their feelings, their principles and motivation, their accomplishments, the special people in their lives, or even a particular atmosphere...So in a way, jewellery is like a fingerprint, unique in its import to each and every one.

    So thank you Stina and Angela for setting up this competion. Even if I don't win it (yikes, I hope I'm not jinxing it!), it was lovely to be transported from everyday life by going through this beautiful collection of jewellery!

    Best wishes,
    LP

    ReplyDelete
  47. Jag brukar bara köpa smycken till mig själv när jag har gjort något speciellt eller ingått någon ny fas i livet, så man alltid kan relatera till den utvecklingen eller minnet varje gång man bär smycket. Denna höst kom jag in på mina drömmars utbildning (efter att ha haft ett vilset år efter studenten), jag får plugga 60 h/veckan men varje dag tänker jag på vart jag är påväg i livet och att det är precis dit jag vill bara jag jobbar hårt för det. Samtidigt vill jag inte vara någon annan stans än i nuet eftersom det är fantastiskt att få lära sig om det man är som mest intresserad av varje dag. Därför skulle jag vilja vinna detta armband: http://www.gotborn-shop.se/hearts-stars/134-0 så jag kan titta på det och tänka "reach for the stars and if you dont grab them at least you're on top of the word"

    ReplyDelete
  48. Hej hopp!

    Till att börja med måste jag ge alla som skrivit här en komplimang, vilka otroligt fina bidrag. Du har verkligen dom bästa läsarna. Vissa av er gjorde mig tårögd.

    Nu ska jag motivera varför "jag" skulle vilja få äran att vinna ett smycke.

    Min syster och hennes pojkvän sedan 15 år tillbaka ska äntligen gifta sig. Dom är så otroligt kära, men har aldrig haft tiden som krävs för att hålla i/planera ett bröllop.

    Båda är mitt uppe i karriären och dessutom har dom köpt en lägenhet som dom själva ska renovera från topp till tå, samma månad som bröllopet hålls. Bröllopet ska hållas i DEN lägenheten och 80 gäster är inbjudna.

    Från början skulle hon inte ens ha en klänning, utan sa: "Jag tar något från garderoben". Notera att hon jobbar med mode och läser varenda modetidning som kommer ut.

    Jag försökte hitta en klänning, men inget var hennes stil (hon vill ha färg på allt, vitt är uteslutet).
    Till slut hittade jag en klänning som är hennes älsklingsfärg, grönt. Den gick hon med på och älskade när hon väl provade den.

    Bild här: http://img543.imageshack.us/img543/9641/getattachmentaspxqu.jpg

    När det kommer till smycken, är det ännu värre. Allt måste vara unikt och färgglatt. Hennes tillkommande man har verkligen sina händer fulla, en klassisk diamantring som dom flesta kvinnor vill ha, hatar hon.

    Så eftersom hon inte har tid att leta smycken, skippar hon det helt, vilket jag tycker är så tråkigt. Vi är 80 personer som väntat i så många år på detta bröllop, vi älskar att se hennes unika outfits varje dag, ska vi då inte få se den ultimata på hennes bröllopsdag?

    Nej, jag vägrar!

    Så jag har letat, letat och letat, men inte hittat något. Tills jag såg det gröna "Roots"-halsbandet.
    Det skriker min systers namn och hon skulle bokstavligen sova med det varje natt.
    Dessutom är det blåa stenar för "something blue" och virkade smycken är hennes absoluta favorit. Det är för bra för att vara sant.

    Det skulle betyda så mycket för mig att kunna ge henne något så vackert på hennes bröllopsdag, och jag vet att det skulle betyda minst lika mycket för henne.
    Hon vill att gästerna ska ha det gott och vill inte ödsla pengar på sig själv (hennes ord), men jag vill att hon ska få känna sig vacker och lysa som den underbara människa hon är.

    ReplyDelete
  49. Hej,

    Vilken underbar tävling! Jag har hittat alldeles för många smycken och vet vad som står på min önskelista i jul ;) Tror minsann även att jag hittat designern till min framtida vigselring!

    Vilket smycke vill jag vinna? Jag vill Vinna Silver Necklace with blue sapphire från Precious kollektionen P2032.
    Varför!?? För att jag är värd ett riktigt fint halsband som symboliserar min sambo och vår uderbara dotter. Deras blå ögon är mina saffirer och jag har alltid sagt att jag ska ha en blå safir i min framtida vigselring och på ett halsband. Tänk att få ha min familj runt halsen, dygnet runt och samtidigt vara sådär extremt snygg coh känna sig otroligt vacker som amn alltid gör med ett smycke som man fullkomligt förälskat sig i.

    Jag håller tummarna hårt, riktigt hårt och hoppas att jag vinner halsbandet och får bära det på mitt nya jobb som jag kämpat för till tusen. Nya utmaningar, nya äventyr och nytt halsband, vilken kombo ;)

    Tack för en fantastisk blogg där du delar med dig av vardage, men samtidigt bjuder in oss till att dela dina vackra kläder och smycken med oss!

    Kram Madeleine

    ReplyDelete
  50. It looks classic and modern at the same time. It is a piece of art and handmade that I really appreciate. The first time I saw it I truly loved it.

    Roots, braided necklace with jade and gold filled beads. That would be my choice of all the fine jewellery. The mix of yarn, beads and satin makes it an interesting combination. I can easily imagine myself wearing the necklace in many different occations and I would always look elegant and stylish. And most of all I would feel special.


    -Elina-

    ReplyDelete
  51. This is so beautiful: http://www.gotborn-shop.se/braided-pearl/155-0. I love pearls and black colour, so it it would be perfect for me and it's usable for everyday and special occasions. I would definitely order it to myself if I had enough money. And thank you Stina for the wonderful blog, this is one of my favourites!

    Greetings from Finland,
    Hanna

    ReplyDelete