Saturday, October 29, 2011

Escalier

So we enjoyed a culinare trip into the American BBQ but with french cusine knowledge. That is how I would describe Escalier and it is a wondeful restaurant with everything well thought through. A well composed wine-list, fresh sea food over the counter and a new and original way of making a restaurant into a brasserie where you can actually buy the same saucepan the chef makes your food in - the concept is new and original.
We had a three course dinner and started off with some delicious Fines de Claire and cocktails called The Legend and The Blonde. In other words: A perfect match.
The choice of starters is carefully picked and ranges from well chosen charcuterie from the best houses in Europe to warm dishes, without forgetting the delicious oyster compositions. Main courses are deliciously prepared with tasty sauces and you will be sure to find a perfectly matching wine in the impressive list of suggestions. For desert, you can enjoy a good platter of cheese or let yourself be tempted by a chocolate creation cooked in the oven.
All in all, a warm and dynamic atmosphere with lovely food with a french touch. A perfect way to start your night out!

9 comments:

  1. Need to go there when I'm coming to Stockholm!

    ReplyDelete
  2. Vad mysigt med en date :-) vantar fortfarande pa att bebisen ska komma med storken :-S

    ReplyDelete
  3. Hej Stina, Är det så att du möjligtvis kommer att hoppa in på Ellipsekliniken i November och kunna göra behandlingar?
    Önskar göra restylane hos dig nämligen.

    ReplyDelete
  4. Måste testa Escalier. Var det väldigt dyrt eller skapligt?

    ReplyDelete
  5. As a French person I can say that it looks very "chic" and tasty. What a good evening after that, I presume....

    ReplyDelete
  6. Hej Stina! Jag hoppas att du kan ta dig tid och svara på mina frågor.

    Jag befinner mig lite i utav en krissituation i mitt liv. Jag studerar andra termin på sjuksköterskelinjen. Jag har precis haft praktik och känner inte alls att det är min grej..Jag undrar om man (när man är utbildad ssk)kan gå en utbildning för esetik (botox, fillers, restylane m.m.) och enbart kan arbeta med detta? Finns det heltidsjobb? Eller måste man arbeta både som sjuksköterska (ex på sjukhus) och kombinera detta med att göra behandlingar? Måste jag vara aktivt arbetande sjuksköterska för att få utföra dessa behandlingar eller kan jag ägna mig åt behandlingarna på heltid och aldrig mer behöva arbeta som ssk? Mycket tacksam för svar. mvh/Sofia

    ReplyDelete
  7. Annelli: Hoppas den kommer NU!

    Johanna: Eventuellt. Fast mer troligt i December. Ring och kolla med dem.

    Anonym: Skapligt. Vi drack ett relativt dyrt vin men förrätterna ligger runt 150kr, huvudrätt runt 250kr och efterrätt runt 150kr. Du kan äta dyrare/billigare men där ligger snittpriset.

    Uta: very nice, but as a mother I am a little bit tired late at night ...ha ha ha ...

    Sofia: Nej du kan enbart välja att joba privat om du vill det. Det svåra är att få tillgång till de utbildningar som krävs för att få jobba med medicinsk estetik. Då måste du oftats först anställas av en sådan klinik. Lycka till! Allt är möjligt!

    ReplyDelete
  8. Tack så mycket för ditt svar!!
    mvh Sofia

    ReplyDelete