Monday, October 24, 2011

Him

I took some sneak pictures of M when he was coming back home again this time. I mean, I know I am in love with him and all of that and my opinion might not be considered as objective - but talk about style. I think my man looks God damn hot. Classic, manly, elegant, sophisticated style - yet so simple. I love the dark blue, custom made suit with the pefect shade of brown shoes. And how he matches his scarf with the small red details on his weekendbag. And I definetly adore the way he carry his own proud. I find that kind of secureness extremly sexy for both men and women.
For me this kind of sense of style, this attitude/charisma is something you either have or you don't. If you've been to Milano and seen the men there, you know what I mean and talk about. They all look like gentlemen, though with this purpose-oriented look, a visible passion in their eyes and the feeling that they take style just as seriously as life itself. In other words combining it with love, laughter, knowledge and a big sense of leisure.
I've always had a crush on the way these Milano men manage to combine materials and textures, there is not a detail placed without deep consideration. Everything matches without being ridiculous or with the feeling that they're trying to be someone. They just are what they are and live in one of the fashion meteropoles, I guess that sense of style came within their milk when they where babies.
I am just as interested in men who know how to dress as I love women who know their bodies and have a good style with a personal hint. Style alway tells so much about who you are, in my eyes.

28 comments:

  1. Stina, happily I dont' meet him.... He is exactly the kind of man dressed and styled like I love !!! My husband dresses also with Italian style and everywhere in the towns in Italy, you find this elegance (natural) and with details that's makes all the difference. Bravo to him and to you!! I am also very found of persons with style. It means certain form of intelligence.

    ReplyDelete
  2. You are a very welldressed woman and so beautiful so of course your husband is the same. How would he steal your heart else???????!!!!! :)))))

    ReplyDelete
  3. Hej!

    Min man vill gärna se fler stilbilder på M. Ni är verkligen ett mycket välklätt par. :)

    Mvh Amanda

    ReplyDelete
  4. Good morning,

    I'm a man reading your blog so please post more pictures of M's style and clothings.

    And I'm not gay, just find your blog intelligently written and with a fabless of exquisite choices in life in terms of travel, food, drinks, opinions and clothings.

    Keep it up!!!

    Sincerely,
    J

    ReplyDelete
  5. Hej

    Va kul med ett manligt inlägg det uppskattas. Jag är en 30+ man och tycker precis som du att de italienska männens sinne för kläder är häftigt. Reser mycket till Italien i jobbet.
    Vart kommer din killes kläder i från? Syr han alltid upp sina kostymer och vilka material brukar han välja på kostymerna? Hur klär han sig till vardags?!

    ReplyDelete
  6. You are so right, Stina, your man is very stylish! And you are also right about Milanese men... no accident my man is Milanese! Thank you for a lovely blog!

    Malin

    ReplyDelete
  7. Han är fin Stina! :-)Grattis!

    // Jessica E

    ReplyDelete
  8. Gud vilken stilig man, som verkar ha ett hjärta av guld också. Var rädd om honom!
    Kram N.

    ReplyDelete
  9. Hi, is this a BALLY bag?

    ReplyDelete
  10. His style is so beautiful. I agree with you! I really like how he uses a red scarf, it reminds me that I need to find my red scarf from the box today since its starting to get really cold

    xx Seph

    ReplyDelete
  11. Alltför ofta ser man par som är i obalans, tycker jag. Med det menar jag att den ena ligger låångt före den andra stil-och utseendemässigt, ofta en väldigt vacker och elegant kvinna med en man som bara slängt på sig något i all hast. Så jag blir verkligen glad när jag ser ett par som ni, i total harmoni på alla plan :) (ta i trä!)

    ReplyDelete
  12. Your thoughts are interesting, but what do you think about people with no style at all (the majority)? Do they bring you down?

    Polly

    ReplyDelete
  13. hej Lisa här ja han är snygg o har en viss stil men jag trodde ej du var så ytlig.Det är vad männiksan har påinsidan som räknas ej vad han har för kläder.

    Jag trodde ej du var så ytlig utan gick mera på hur personen är ej vad man har för kläder på sig,

    Jag anser att tittar man bara på det ytliga så är det synd om en.

    Livet är ej saker o vad man har på sig utan kärlek från nära o kära o deras omtanke.

    Men alla är olika för vissa spelar det roll att ha märken o fina saker ,,men det är ej så viktigt
    för mig är det hur människan är som räknas.

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  14. Hey Michael gut zu sehen, dass Sie Ihren Platz in Schweden gefunden und gesammelt familj.Har geliehenen Computer in meiner kurzen Zeit in diesem kalten Land.

    Gut leben Gruß

    van Kalkstein

    ReplyDelete
  15. Lisa, bara för att man tycker att man har en snygg och välklädd man och väljer att skriva om det på sin blogg innebär väl inte per automatik att det är enbart på grund av utseende och kläder man valt sin livspartner? Denna blogg har som alla bloggar ett visst fokus och inlägget i fråga är i linje med detta. Att dra slutsatsen att Stina skulle vara mer ytlig än andra eller inte skulle bry sig om människan M på basis av att hennes blogg fokuserar på saker och änniskor som hon tycker är vackra är väl att göra det lite väl enkelt för sig?

    Malin

    ReplyDelete
  16. Uta: Oh, even there we have the same taste!

    Amanda: Jag ska se om jag kan smygta några fler då och då.

    J: Thank you very much for reading my blog, I will continute dropping some more "outfit" pic on my men because there sems to be appriciated!

    Anonym: Jag ska be M kommentera och svara i den frågan om vad han bär.

    M: They are something special indead. I am always stunned when I go there, M knows that I have a special crusg for these welldressed men. That's why I really appriciate the simple effort he puts into his everyday choice of clothings. Lucky you with your Milanoguy!

    Jasmin: Det var snällt sagt! Jag vet dock mycket väl vad du menar.Kvinnan fixar och donar med sitt yttre och lägger ned tid och möda medan mannen många gånger ser ut som en slas-has. M och jag är båda vädligt enkelt klädda när vi är hemma, sköna kläder där, men så fort vi lämnar hemmet så tycker jag det är en av livets gåvor att få klä sig medvetet och snyggt.

    Polly: I would not say bring me down ... But I get your point. Sometimes, when I spend times in areas that is less interested in this, I feel that my mood goes down. But it is the same with uggly architecture or boring enviroments in any kind. The world is so much more interesting with beautiful things around, according to me.

    Lisa: Enligt mig är det du som är ytlig som dömmer mig som ytlig för att jag råkar ha ett intresse. Varför skulle det betyda att jag är ytlig för att jag uppskattar att min man är välklädd och visar omsorg beträffande klädval? Det är dömmande och omoget att inte veta att en människa kan älska ytliga saker utan att för den delen betrakta inre egenskaper som mindre värdefulla.
    Självklart är jag inte kär i M på grund av vad han har på sig. Men jag hade aldrig kunnat vara tillsammans med en man som visade noll intresse alls för samma intressen som jag har, eller som gick omkring som en slashas dagarna i ända. Det är en del i hans personlighet som jag älskar, att han bryr sig om detaljer i såväl mitt kaffe som i vilken färg han har på skorna. Vi delar passionen för många detaljer i vårat liv jag och M, det är lika fint och värdefullt som att jag älskar hur hans kärlek till mig, intelligens och värderingar yttrar sig.

    Malin: Tack.

    ReplyDelete
  17. Anonym: Yes his bag is from Bally.

    ReplyDelete
  18. I am not half as stylish as you are but I really sometimes have the problem (among ohter, more serious problems of course ;-)) that a very un-tasteful sourrounding brings me down. In my case, I would say that I have tolerance for a lot of different ways of living, but still...my tolerance for really ugly clothes or furniture is not that well developed...

    Polly

    ReplyDelete
  19. Thanks a lot for all the comments and for those who asked, here is what I was wearing:

    Coat - Oliver Grant in virgin wool
    Suit - Rose & Born cutstom fitted (Loro Piana Super 130's wool fabric)
    Shirt - Matteo Dalla custom made
    Scarf - Peruvian baby alpaca
    Shoes - Weston

    M.

    ReplyDelete
  20. Hej!

    Jag känner så väl igen glädjen över välkläddda människor, idag satt jag på bussen som sniglade sig fram och njöt av en äldre dam i åttiårsåldern som gick på gatan utanför och var så fantastiskt klädd att jag var glad över rusningstrafiken som gav mig möjlighet att betrakta henne länge.
    För det handlar inte om ytlighet, det handlar om att visa uppskattning inför människor som gjort en ansträngning att klä sig vackert.
    Och precis som när man planterar en blomma, läser en perfekt mening i en bok eller tittar på havet handlar det om att låta sinnena vara öppna inför
    det estetiska som omger oss, eftersom det fyller våra liv med skönhet. Hur skulle det kunna vara ytligt?

    /Siri

    ReplyDelete
  21. Jag håller inte alls med och känner att jag måste yttra mig då jag inte riktigt förstår hur du resonerar. Jag citerar dina ord från ditt inlägg, "Style always tells so much about who you are, in my eyes.". Det är ett spännande ämne att diskutera men att säga att en människas stil Alltid säger mycket om hur en person är, är väl att ta i? Alla killar som klär sig som din kille är väl inte lika varandra till sättet bara för att deras utsida är det. Fy vad tråkigt om vi ska börja sätta folk i fack bara genom att gå efter hur de klär sig. Kläder tycker jag, i grund och botten, inte alls säger hur du är som person. Det ytliga här är inte att du tycker om vackra kläder, för det gör jag också, utan det ytliga är att du i ditt inlägg skriver en mening som gör att läsare får bilden av att du har förutfattade meningar om hur en person är endast pga. hur den klär sig.

    ReplyDelete
  22. Polly: I might have to say that is more or less how I function also. Ugly things, without any meaning or thoughts behind, for a creative person can be very disturbing. And yes, I can absolutely feel low in enviroments like that. I understand you completly.

    M: Thank you Mon coeur.

    Siri: Precis så.

    julia: Hur kan stil inte avslöja mycket om en människa? Är du fullkomligt ointresserad klädesväg så säger ju även detta något om dig. Det behöver inte betyda något negativt. Där läser även du in mellan raderna och invrider dina egna förutfattnade meningar om människor i min text. Jag segregerar inte människor i mer el mindre värda, negativa eller positiva, jag skriver enbart det enkla faktum att det säger mycket om en människa. Hur han/hon väljer att klä sig. Alla andra vridningar för du/ni själva stå för för läser du texten igen så finns det inget dömmande eller förutfattat i mitt inlägg. Endast att det säger mycket om en människa, vad han/hon väljer att sätta på sig på morgonen. Punk.

    ReplyDelete
  23. Kan inte göra annat än att hålla med om att han är myckets tiligt klädd efetrsom jag har en sambo här hemma som ser likadan ut om dagarna =)

    ReplyDelete
  24. Du skriver faktiskt att det ALLTID säger mycket om en människa. Jag är intresserad utav vad du får för bild av en människa som klär sig fint, respektive fult enligt dig?

    ReplyDelete
  25. Uten tvil :
    - klær skaper folk, sånn er det bare :)

    Ciao

    ReplyDelete
  26. Tänk så mycket några små detaljer och framförallt - bra passform gör för helhetsintrycket. (Oavsett om det är märken eller inte). Snyggt!! MVH Laila

    ReplyDelete
  27. I want my husbend to dress in that way! Beautiful!

    ReplyDelete