Monday, October 10, 2011

Le Sac Icône

This is what was in the box. This classic model called Maxi is a bigger version of the 2.55 bag that has earned its reputation as the one and only bag for many, many years. These models of the Chanel bags have turned heads for more than half a century, earning a legendary reputation in the world of fashion.
I love the fact that it has perfect proportions with this simple yet so elegant design that never goes out of fashion. It appeals to all generations and looks good regardless of age and radiates a sense of intelligent luxury that I have loved from the very first time I laid eyes on these diverse models (when I was about thirteen years old). For me, it is just something about the look of it that gives that timeless feeling of impeccable style.

I had to choose between the softer lambskin that I have on my other Chanel bags and this more finely textured leather called "Caviar". I went for the Caviar in the end as you might have noticed. It is less sensitive and perfect for the everyday use that I intend it for. I also find it a stunning material for the eyes with its shifting shades of black and dark grey depending on your mouvements and also how the light reflects at that very moment.
That is also why I went for the biggest model offered but with a shorter chain. It not only needs to look good, but also has to be practical. I am a mother and a lady and both have different needs as soon as they leave home. The inside had to be more spacious in order to be able to carry all my things. I just happened to find it perfect for where I find myself in life at the moment. So now you know.

My motto is very often down to: "Buy quality, cry once ..."

18 comments:

  1. Åh vilken DRÖM!

    Men jag förstår inte ditt motto? :/ haha...

    - Astridur

    ReplyDelete
  2. Fantastisk väska och fantastisk kappa. Är den oxå ny?

    Denna storleken är en perfekt storlek på väska, stod o höll i den i Paris och det föredrar denna framför den klassiska 2.55.

    Astridur (ursäkta att jag inte får med rätt bokstäver i ditt namn): Jag tror att mottot ungefär betyder att man bara gråter en gång och det vill säga när man betalar, sedan kommer det du köpt endast göra dig lycklig. Fast jag kan ha fel!;)

    ReplyDelete
  3. It's beautiful and I regret very much to have bought it in "vernis" which is less portable every day. And very heavy. Your coat or vest is very pretty also. Ouf!! I can again write my comments. I don't know what's
    happened during all these weeks. Also wwith the little blue jacket with your holes' jeans than you wore in Geneva is relly nice. XXX

    ReplyDelete
  4. Astridur: Att kvalitet kostar en liten förmågenhet men du har ditt köp för resten av livet och behöver bara gråta en gång.

    Emma: Tack! Nej kappan är tre år gammal från Burberry Prorsum. Ett unikt samlarobjekt när det kommer till kappor.
    2.55 är perfekt för en kortare promenad eller kvällsväska men denna är mer passande för den rymmer så mycket mer. Men egentligen är min favoritstorlek den som min vita Chanel med svarta remmar över. Den kommer från en Limited edition-upplaga där bara 5 stycken fanns i hela USA. Den är perfekt och har perfekt längd på kedjan där den modellen annars alltid har längre kedja och enligt mig då inte blir lika enkel att bära.

    Uta: It is working UTA! Good to have you back! I saw the Vernis colour also. Chosed between this black or the dark red one but foud the black more useful to everything.
    The blue jacket is from Joseph and I just love it! Beautiful details all over on that little jacket/blazer!

    ReplyDelete
  5. Hvilken herlig Chanel veske du har kjøpt deg !!
    Virkelig flott og sååå klassisk !

    Men, litt vel dyr for min lommebok, om så lenge - får jeg bare drømme ;)

    Ciao

    ReplyDelete
  6. I love your motto! So true and well put. Its kinda my motto as well, just in other words.


    www.scandinavian-berry.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Uta: Aha, sorry. No that is a wool cardigan from Sonia Rykiel (if you mean the one with "stickers" on.

    ReplyDelete
  8. Jo, jag förstår nu när det står "once" som du nu har skrivit :) Men jag kunde inte riktigt förstå när du skrev "ones", jag skulle ju ha kunnat ana att de skulle stå once, lite seg denna måndag...

    ReplyDelete
  9. It's the first time I write a comment. Usually I just read your blog and love it.

    The bag is gorgeous and I own it with gold hardware. In germany the size is called Maxi. Jumbo is the next size down and then comes the classic size.

    Anyway it is beautiful and you will love the caviar leather because it keeps its shape much netter than lambskin apart from the fact that it hardly gets scratches. Enjoy it and btw I currently think about getting another Maxi in black caviar leather with silver hardware.. ;-)

    You really have an impeccable high-class taste.

    ReplyDelete
  10. Anonym: Thank you for the comment.

    The funny thing is that in the "real world" of Chanel, these bags are called Large or Extra Large. It is us, buyers, who created the names Jumbo and Maxi. That is what I've been told anyhow.

    I asked the workers in the store what is was called though I had in mind it was called Maxi, but she said no ... which I found special. Anyhow.
    It is the biggest verion of the bag so by all means I definetly should be Maxi. "Jumbo" I have in white with a black leather net on, though that one has shorter chain which the normal Jumbo usually does not.
    Ha, ha, ha ... It is a complicated world of Chanel indead.

    Thank you for commenting and please do so! It is definetly more fun with feedback!

    ReplyDelete
  11. Thank you for your lovely comment. You are right, the world of Chanel is a complicated one. I have been confronted with the several different names, too. When I asked for the official ones I have been told this Maxi and Jumbo story by my SA... So obviously even the Chanel SAs don't know it. ;-) Anyway we keep buying because they are simply beautiful or "retro" as my husband puts it.
    BTW now that I started commenting: I roughly remember to have seen one older photo of you with a birkin. Is that right?
    Have a good night and kiss your beautiful son.
    Julia

    ReplyDelete
  12. Hej Stina!
    Hittar ingen mail jag kan skriva till så jag skriver här i kommentarsfältet.
    Vem rekommenderar du att jag ska gå till på Ellipse Klinikken för botox i pannan, nu när du är mammaledig? Brukar gå till dig.
    När är du tillbaka på jobbet? (du är ju bäst!)
    Mvh Catrin

    ReplyDelete
  13. High class style! Very rare to find style like yours......Show us the outfit full picture!!!!..../Janet

    ReplyDelete
  14. Hej Stina
    Super fed taske..:-) jeg overvejer også selv at købe den men husker at den er lidt dyr.. Derfor ville jeg lige høre dig hvad tasken koster?

    ReplyDelete
  15. Snygg väska! Och Tack för ditt motto, med det i tanken ska jag köpa mig en Mac! = )

    Kram

    ReplyDelete
  16. åh vad kul att du också har klockan på höger hand! det har jag med :-)

    ReplyDelete
  17. Catrin: Gå till Carina. Jag vet dessvärre inte exakt när jag är tillbaka. Varm hälsning stina

    Janet: Done! Merci!

    Anonym: 3800 euro. Hiskeligt dyrt jag vet.

    Anonym: Det tycker jag!

    Doktor Glas: Både jag, min mamma och M har klockan på höger handled.

    ReplyDelete