Monday, October 31, 2011

Minimarket

Saturday evening I was wearing my other piece from the Swedish brand Minimarket (three girls stand behind it) that I bought a couple of days before. The dress unexpectedly came in a very smooth material with a well fitted design and this very original possibility of wearing the belt inside the dress instead of above the material as usually. The décolleté reminds me about the tv shows Dynasty or Dallas with its peek-a-boo effect without being to much.
Minimarket is a Swedish brand that actually won the prestigious designer price at the ELLE gala when I was there last time in 2010. We saw the fun and new thinking brand enter the runway with its riding/clown theme and the very exciting shapes and colours, receive the price that year.
I have to say I was a little bit curious about their design at the time because in my eyes it balances between wearable and a little bit too much for the swedish more easy going style, where no one wants to stand out too much. But since then the brand has grown and every season I find some fresh, new, special clothing with a very typical Minimarket touch that I find amusing and inspiring.

(dress: Minimarket, netstockings: Woolford, bag: Bimba & Lola & heels: Christian Louboutin)

11 comments:

  1. How is it possible that you just recently had a baby? Kaaaaa-boooom! Drop-dead-gorgeous..........

    ReplyDelete
  2. I get mad about your shoes...... Unfortunaletly I can't bear high heels for my feet. They had them in mocassins but of course it's not the same look. I am jealous !! Too nice .... Fantastic all that really. XXX

    ReplyDelete
  3. Wow så snygg du är!!! Ha en toppen dag! :) XO

    ReplyDelete
  4. Stina, you look amazing! Jag har följt din blogg ett tag. När du berättade att du var gravid var det extra kul för jag blev själv gravid inte långt efter det vilket har gjort att din blogg har blivit en daglig rutin för mig! Härligt att se hur underbar du kan se ut efter bebis kommit ut, börjar längta efter mina vanliga kläder nu!

    ReplyDelete
  5. Anonym: Thank you! I eat, love and try not to worry. I am very grateful that I am back to normal as fast as I have been without working out one single time. And o diet at all.

    Uta: Oh, that's a shame! Well, no the flat ones are not as sensual but the flat ones with a pointy toe?

    Nicky: Tack!

    Magdalena: Vad roligt! Fick du en liten pojke el flicka? Gick allt bra för dig?

    ReplyDelete
  6. Love your outfit pics!!!

    ReplyDelete
  7. Du ar sa vacker- du stralar!!! Formodar det ar pa grund utav att du helt enkelt ar lycklig.

    ReplyDelete
  8. There was not anymore my























































































































































































    I love them also but there was not my size !

    ReplyDelete
  9. Hej, det är på sluttampen nu, så förhoppningsvis är det snart dags! Men vi vet redan att det kommer bli en liten tjej. Otroligt spännande!

    ReplyDelete
  10. Bara för att man slänger i väg en kommentar om att du gör smygreklam för Kortyr så betyder det inte att jag ogilla din blogg eller dig..Tvärtom Stina! Din blogg är sjukt bra dock tycker jag att det är fel av dig att du censurera vissa inlägg + att du faktiskt gör smygreklam. Nu börjar jag fatta också en sak..Du publicerar bara dem kommentarer som du anser är "snälla kommentarer" Vilket jag anser är fel! Bloggar man ska man även kunna publicera allas kommentarer.

    ReplyDelete
  11. Anonym: Jag publicerar 99 procent av alla kommentarer jag får, negativa som positiva (som du borde veta om du är en läsare av bloggen/kommentarerna).
    Men att orka förklara att jag inte får alla kläder av Kotyr (I wish) är bara så tramsigt. Däremot höjer jag gärna och ofta upp företag/märken/restauranger/hotell som jag tycker står för kvalitet, service och som jag personligen gillar. Jag länkar till saker, restauranger etc precis hela tiden för att visa vad jag anser är bra och vad jag personligen tycker om och kan stå för.

    Jag kan publicera alla kommentarer och gör så nästan alltid, förutom när jag tycker de är opassande, tramsiga, idiotiska eller elaka. Vilken som tur är händer mycket sällan. Jag har som tur är inte en endaste skyldighet som bloggare, bara rättigheter. Det är ju min blogg och jag som bestämmer.
    Jag tycker man kan ta det steget längre i sådant fall och proklamera för det scenario att alla kommentatorer då borde utge sig med namn och stå upp för sin kommentar mer personligt.
    Men jag tar din åsikt till mig och tackar för att du läser och uppskattar bloggen. /Stina

    ReplyDelete