Friday, October 7, 2011

Randoms from the last two weeks

Randoms from the two past weeks in Switzerland.
 The beautiful countryside of Geneva and the citylife in Zurich. Friends, neighbours, fantastic architecture (I mean, just take a look at my "swedish friend's" Barbapapa house with the most breathtaking view over the lake), outdoor wining and dining in the garden, lovely sunset behind the mountains or over the roofs from our apartment. Marvelous shopping from the one and only french brand, meeting M up after work, handsome in his suit and walking alons the lake back to the condo. Cocktails in the evening and nice music, exploring new areas, showing the little one and a lot of emotions - have filled this time in a blended mix of thinking and understanding. It has been a very interesting time here. But home is always home.

16 comments:

  1. Nydelig bilder som alltid!
    Kjøper du alltid dine designer klær i äffaren?
    Jeg har fulgt bloggen din lenge, like den utrolig godt.
    Jeg er nyfiken på hvordan du har kommet "back to shape" etter fødslen? Hva spiser du og trener du?
    Eller er du en av de naturlig slanke kvinnene!

    Takk for at vi får ta del i din hverdag!

    ReplyDelete
  2. Älskar dina bilder Stina! Vill springa ut i mörkret och fota NU :)

    Kram på dig!

    ReplyDelete
  3. He allready has jeans ... cool :))

    ReplyDelete
  4. Aaaaah vilka vackra bilder!!! Du har verkligen talang att fanga detaljer och viktiga symboler ...

    Ar det dar ''utomjordingshuset''(haha) dina svarforldrars?

    Mitt hjarta varms utav all karlek och harmoni utav bilderna. Tack!

    KRAM

    ReplyDelete
  5. Fantastiska bilder, fantastiska människor, fantastiskt hus och fantastisk bloggerska! :) Trevlig helg!

    ReplyDelete
  6. Anonym: Ja de flesta kläder jag köper är designerkläder från mina favoritmärken. Av den enkla anledningen att jag gillar tanken att det är ett unikt kreativt skapande bakom ett plagg. På det viset är det mcyket mer intressant att bära det. Jag gillar också känslan av att ha något som är mer unikt än de stora varuhusens masskollektioner. Med det sagt handlar jag givetvis ett par gånger per år både på Zara & H&M som båda har vissa utvalda delar som ajg verkligen gillar. Men de flesta av mina inköp kommer inte därifrån.
    Ja, både från butik och från nätet eller utomlands.

    Jag har inte gjort någonting för att komma tillbaka "in shape" efter födseln. Inte tränat eller gått på diet.Första tiden när jag kom hem var min foglossning värre än någonsin så det tog nästan en månad innan jag började kunna ta lite promenader.

    Att gå på diet efter en förlossning där man måste äta ordentligt för att kunna amma, är vansinnigt. Jag försöker äta bra husmanskost och "riktiga" råvaror som gör att man blir ordentligt mätt och belåten. Jag äter det jag är sugen på, men aldrig till exempel en sallad till lunch, då skulle jag hungra ihjäl mig efter en timme. Jag tror på att äta det man är sugen på, riktig mat för då är man mätt längre. Sedan äter jag många, många mellanmål per dag för mitt blodsocker. Det går aldrig mer än 2 1/2 timme innan jag fyller på matförrådet med en smörgås eller liknande. Det gör att jag fömordligen håller min förbränning på toppnivå hela dagen lång.

    Men min kropp har förändrats. Jag har fettdepåer på magen som ajg aldirg haft tidigare och alt är "slappare". Men jag känner ingen hets alls till att se ut som tidigare. När jag orkar kanske jag kommer börja med Pilates för att arbeta med långa muskler och stärka kroppen men annars brukar promenader göra underverk för mig samt lite hantellyft och situps hemma.

    Tack för att du läser!

    Elinjosefin: BRA!

    Anonym: Of course he has jeans!

    Anonym: Nej, det är inte svärföräldrarnas men svärföräldrarnas vänners hus. Mannen är en nybliven vän till mig (svensk), 80 år någonting och han lät en arkitekt rita huset till honom för 30 år sedan. Visst är det makalöst! Jag älskar det! Insidan är retro och i Art Deco-stil! Fab!

    Jenny: Tack kära du för att du läser!

    ReplyDelete
  7. Vilka underbara bilder och huset är ju helt galet läckert :). Kram Linda

    ReplyDelete
  8. Vilket hus! Man blir glad utav att se det och älskar den purpurfärgade mattan.
    Ni ser ut att ha det riktigt bra:)

    ReplyDelete
  9. Love the house!! and we all need a little Chanel in our lives :-)

    ReplyDelete
  10. Vackra bilder som vanligt :) och vilket hus!!! :) Hoppas att du njuter av din helg! :) XO

    ReplyDelete
  11. Wow, vilka magiska bilder! Det strålar om dig och man känner värmen och kärleken genom dina bilder och ord rakt ut genom dataskärmen ;)

    Tack för att du delar med dig!

    ReplyDelete
  12. Underbara bilder och vilken gosig liten bebis! Grattis :)
    Va glad jag är att jag har hittat hit! Underbar blogg!
    Ha en fin kväll.
    Kram

    ReplyDelete
  13. Vilka underbara bilder!
    Är glad att jag hittat hit och grattis till eran söta bebis!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    ReplyDelete
  14. Vilka underbara bilder!
    Är glad att jag hittat hit och grattis till eran söta bebis!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    ReplyDelete
  15. Hittade just hit för första gången och kommer helt klart att bli en stammis! =)

    ReplyDelete