Wednesday, November 9, 2011

Beauty personified

Beautiful, beautiful child of mine. I am addicted to his smell, to the way his skin feels against mine. I am totally in love with his bubbly personality and the way I already sense that reserved intelligence I swear he will be blessed with. As soon as he sees me, he bursts out with the biggest smile ever and his whole body vibrates with happiness. What that does to a mothers heart you need to find out for yourself one day. But it feels like I can look into those eyes forever. To me, he is beauty personified.

26 comments:

  1. Åh va fin o söt han är <3

    ReplyDelete
  2. What a gorgeous baby boy!
    - Jasmin

    ReplyDelete
  3. Åh, vad jag längtar! Tack för de vackra ord som jag varje dag ser till att lägga några av mina dagliga minuter på.

    ReplyDelete
  4. Verkligen en riktig liten sötnos! Åh, längtar tills jag själv har barn<3

    Love,
    Line

    ReplyDelete
  5. Han är väldigt lik dig när du var liten :)

    ReplyDelete
  6. Vad fin han är och jag kommer ihåg känslan du beskriver, jag tänkte då; när slutar man snusa sonen under fötterna? Och jag kan berätta att jag inte är där särskilt ofta nu när han är 17 år, det är inte för att jag inte får, utan för att jag inte vill.

    Butta

    ReplyDelete
  7. Tack för ljuvlig blogg och bilder! Har en fråga: När du visar svart/vita bilder, fotograferar du dem då med någon viss inställning på kameran eller fotar man som vanligt och fixar sen på datorn?

    Har du några andra speciella inställningar på kameran som du kan tipsa om som du använder till dina fina bilder, t ex alla närbilder på mat? Eller har du kanske samma inställnign heela tiden.? (Jag har Canon G12).
    Tack på förhand?

    ReplyDelete
  8. Such vivid, bright and intelligent eyes. What a beautiful little boy :)

    ReplyDelete
  9. Min största önskan är att en dag få bli mamma och bilda mig en egen familj. Det finns inget jag önskar mer. Jag älskar mina syskons barn och kärleken och känslan dem ger mig är svår att beskriva... Så jag kan ju bara tänka mig hur stor kärleken för mitt egna barn kommer att vara.
    Tack för en bra blogg!

    ReplyDelete
  10. Vilken liten knodd. Gud kanner knappt igenom honom- HAN HAE BLIVIT SA STOR!!! Fantastiskt och se hur de ar sma och sedan vaxer och vaxer och far sina egna drag. Ser fram emot att se Alezis utveckling och fa bli en del utav den! Tack for att du delar med dig.

    ReplyDelete
  11. Oh jag längtar så mycket tills min lilla kille dyker upp, det kan ju faktiskt bli när som helst nu med ca 2 veckor kvar till beräknat datum. Snälla, håll tummarna för mig, att det blir en "bra" förlossning! Längtar tills jag och maken får hålla i honom..

    ReplyDelete
  12. He is really very cute but plus he is looking very wise and smart,he is not looking like a 4 months old baby ,he is looking more mature and he has deffinately goergous dark blue eyes.Maşaallah.
    Canan

    ReplyDelete
  13. What a wonderful little boy you have there!

    ReplyDelete
  14. Ett mirakel är vi alla, det är verkligen så och tänk om vi alla kunde ta vara på det, både när det gäller oss själva och våra barn som är helt beroende av sina föräldrar, att ge det bästa till dem efter förmåga, tänk om fler, ja alla försökte det åtminstone, hela världen skulle förvandlas. Och han är så fin:-)

    ReplyDelete
  15. Alexis är så väldigt fin, Stina - och vad underbart om vi alla kunde förstå, precis som du skriver Monica, att vi alla är mirakel! Jag är övertygad om att alla föräldrar tycker sina nyfödda barn är underbara, små mirakel när de föds. Önskar vi kunde få ha det inpräntat i oss alla i resten av våra liv - tänk vad annorlunda världen hade sett ut! Och vad mycket mer människovärde vi alla hade haft under hela vår livresa!
    Varför är det så svårt att förstå det?
    /Ulrika

    ReplyDelete
  16. Monica:
    Det dar gick rakt in i hjartat! Vet manga som knappt har foraldrar och sjalv har jag det ganska struligt med min pappa ... Det ar svart, det ar det, nar man alskar nagon sa mycket men nar de gor en sa illa.

    Det ar en sorglig varld nar det enda som betyder nagot egentligen ar karleken vi har till varandra och att vi ska ta tillvara pa varandra.

    ReplyDelete
  17. Wonderful pictures & we seem to have quite a lot in common... this is one of my favourite quick & easy soups! Try it with cilantro!

    Polly

    ReplyDelete
  18. I am sorry I posted under the wrong pictures. The pictures of your son are - of course - superior to soup pictures!

    Polly

    ReplyDelete
  19. Super little boy Stina & Mitch !

    ReplyDelete
  20. Super Little boy Stina & Mitch ! What an eyes !

    ReplyDelete
  21. Katti: G10 el G11,12 kommer inte i närheten av en riktigt bra systemkamera men olika objektiv. Alla inställningar är olika men jag fotar oftast manuellt vilket kräver en del kunskap ... Sedan fixar jag dem i ett redigeringsprogram som jag vill ha dem.

    Everyone: Thank you for the beuatiful comments you all made, reading them and taking it all in. Thank you. It is such a blessing. He is very big, the normal size for a 6 month baby at the age of 4 month. And he is the love of my life for sure. Thank you for reading and making comments!

    ReplyDelete
  22. Micki: Yes he looks very much like me when I was small and the eyes are mine. But the body and mouth is M's and the feet for sure (very long)!

    Florian: Blink!

    ReplyDelete
  23. tack för svar! verkar inte som det är så mycket man kan göra med en g12 då.

    ReplyDelete
  24. Katti: Har ju själv en G10 så jag vet hur de fungerar. Men man kan åstadkomma mycket genom att leka med kameran, men nej, man kan inte få samma resultat som med en systemkamera med adekvata verktyg. Dessvärre.

    Vänligen
    stina

    ReplyDelete