Tuesday, November 22, 2011

Competition!

So, time for another wonderful competition! I am very pleased to be able to pronounce that I got Kotyr.se to participate this time. As you might know, I love that net-shop because of the versitility of the different scandinavian designers, the excellent service and the original pieces for both everyday and dressing up occations.

This marvelous competition gives you the opportunity to win whatever you want on the page Kotyr.se You get to choose which designer and what you would like to win.
So go ahead and indulge yourself in fashion and they will send the lucky winner a stunning piece somewhere in the world.

Option 1: Participation
Go to the homepage HERE and look for whatever you would like to win. Write a comment here on my blog about WHY you want to win that clothing in particular and WHAT makes you like it. The owners will pick a winner in one week's time.

Option 2: Discount Purchase
If you are like me and don't want to participate in the competition but prefer to buy directly, they offer my readers 20 percent discount on ONE item until the 14th of December. Which ever you like. All you have to do is to put a the discount code: : stina<3kotyr when you pay for the item.

Good luck and hope you find your New Years gown there or some lovely dress/outfit for coming Christmas cocktails! Or why not a big, cosy sweater or knitted cardigan. Me myself is looking at this pale beauty which I would combine with a belt in the middle and wear both more casuall to boots or with naked legs and high heels. The colour is just terrific and so elegant and sober! Lovely!

66 comments:

  1. Hej Stina!
    Jag är inne och följer din blogg dagligen. Då jag studerar till sjuksköterska så inspireras jag mycket av ditt arbete och det är något som jag själv skulle vilja arbeta med i framtiden. Jag älskar vackra kläder och accessoarer som sätter en extra guldkant på tillvaron. Då jag för tillfället är student så är tyvärr inte de finaste kreationerna prioriterade, får nöja mig med lite budgetvarianter. När jag såg denna vackra skapelse (Patouf / Gabrielle Wool Cardigan) så smälte jag. Detta underbara plagg skulle lyfta hela min skoloutfit, med ett par mörka jeans, mina bruna stövlar och en enkel vit topp under! Jag skulle känna mig som en prinsessa och studierna skulle förmodligen kännas lite lättare nu när vintermörkret faller över oss. Tack för en trevlig läsning!

    ReplyDelete
  2. Ahhh, Kotyr Kotyr Kotyr.. <3 Älskar allt i deras utbud!

    VAD:Ett plagg som tillhör ett av mina absolut favoriter är en fantastisk grå, semitransparant tröja från Dagmar: "Madge Sweater Grey Melange".

    VARFÖR och VAD SOM FÖR DEN SPECIELL: Att känna sig vacker, kvinnlig och strålande handlar för mig inte bara om att klä upp sig till speciella tillfällen, det handlar minst lika mkt om vardagen med alla dess bestyr. Ett speciellt plagg, en vacker kappa, de där skorna med "det lilla extra" gör att mina vardagar inte bara flyter ihop till en grå massa utan blir dagar jag faktiskt kommer ihåg. När jag känner mig vacker, snygg, lyxig även på vardagarna får jag bättre självförtroende, jag blir lyckligare och jag känner faktiskt att jag kan klara av vad som helst! Den här underbara tröjan ger mig precvis den känslan!! <3

    ReplyDelete
  3. Gillar kavajen Patouf / Gabrielle Wool Cardigan, tycker att det är ursnyggt med lyxiga stickade koftor i år då de ger det lilla extra touch man kan behöva på en lätt klädsel. Hade gärna velat ha en sådan, hade passat in i min garderob =) MVH Sükran!

    ReplyDelete
  4. Jag skulle så gärna vilja vinna Greta / Hilla Silk Dress Black. Jag är bjuden på silverbröllop hos min killes släktingar i Monaco, de är allihop väldigt tjusiga. Alltid. Och så kommer jag, en bonnatös från landet i jeans och slitna converse. Känner mig alltid så otroligt oglamorös i deras sällskap. Inte för att de dömer mig, verkligen inte. Men hade varit så roligt om jag för en gångs skull fick känna mig riktigt riktigt fin och lyxig i denna enkla, stilrena men så vackra klänning.
    Mathilda

    ReplyDelete
  5. Min flickvän älskar sex and the city och jag har precis tittat igenom säsong 6 med henne då Carrie dejtar ryssen "rusky". Han köper ju en Oscar de la Renta klänning till henne i en fin låda, hon svimmar och dom äter på mc dondalds istället.
    Jag hade blivit lycklig av att ge min flickvän en såhär fin klänning i en fin låda när jag bjuder ut henne på middag till vårt favoritställe.
    Min flickvän är liten och petite och den här klänningen skulle vara fantastisk på henne när hon sätter upp håret och hon har alltid velat ha en Greta klänning, dom finns ju på Mouche här i Göteborg.

    http://www.kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hilla-Silk-Dress-Black.aspx

    ReplyDelete
  6. Åååh, jag skulle lätt välja den här kappan från Dagmar:
    http://www.kotyr.se/eshop/kappor/Dagmar--Ann-Louise-Coat-Olive.aspx

    Den är fantastisk!
    Jag gillar kontrasten mellan den korta vida ärmen och den stickade smala ärmen.
    Jag äälskar kappor med knytband i midjan där man kan framhäva en feminin form. Dessa passar mig väl.
    Sedan gillar jag att ha fina jackor när man lever i detta klimatet som tvingar en till att bära ytterplagg största delen av året. Hur tråkigt är det inte att klä upp sig och känna sig fin och sedan sätta på sig en jacka för att den är praktisk?? Nä, man ska känna sig fin inifrån och ut, då mår jag som bäst!

    ReplyDelete
  7. Hej Stina!

    Jag går ofta in hos dig och följer ditt spännande liv. Jag gillar verkligen kombinationen av resor, mode, familj, vardagsliv, djupare tankar och matlagning i din inspirerande blogg.

    För ett tag sen upptäckte jag Malinas vackra skapelser då du köpte en klänning inför ett bröllop. Kärlek vid första ögonkastet. Efter det har jag suktat efter att få bära Malina, inte minst nu då min bästa väns pampiga nyårsfest väntar. Kotyr har ett fantastiskt utbud av kläder, men valet var ändå relativt enkelt och föll på Malina / Iman Nude som jag redan nu vet skulle bli en klassisk favorit till tjusigare fester. Klänningen känns tidlös, lyxig, klassisk och ser ut att ha ett underbart fall. Vilken sidendröm...

    Love

    ReplyDelete
  8. Jag längtar efter att få känna mig lyxig! Som student utan CSN och extraknäck på förskola är det sällan jag har chansen att få känna mig riktigt fin. Vardagarna innebär praktiska klädval och till fest har jag sällan råd att kosta på mig något riktigt fint. Med denna klänningen http://www.kotyr.se/eShop/malina/Malina----Wiki-Maxi-.aspx från Malina skulle jag känna mig drop dead gorgeous! Dessutom skulle den passa perfekt till lilla magen som så sakta växer (är gravid i 5e månaden, ännu svårare att känna sig glamourös!) :))

    ReplyDelete
  9. Jag skulle välja den fantastiska bruna klänningen från Greta ( http://www.kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hanna-Thin-Silk-Dress-Brown.aspx ). Jag är otroligt noggrann med materialval och den här ser fantastisk ut. 100% siden är alltid rätt! Alla klänningarna från Greta är underbara i snitt och material och den här är så klassisk och fungerar året runt beroende på hur man stylar den. Dessutom får den mig att tänka på Pretty Woman, scenen på polobanan ni vet?

    ReplyDelete
  10. Hi Stina! Finally, you have one of your wonderful competitions again! And this one fits me perfectly! I've often looked at the Kotyr page for inspiration ever since you linked it after you wore the Malina-dress, and I LOVE the clothes, styling and the whole look of the shop. Unfortunately, right now I don't have the money for my one dream-buy in the shop: a Greta dress (http://www.kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hanna-Silk-Dress-Emerald.aspx). The first time I saw it was on you (I think it was in this post http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/08/dining-by-pool.html) and then later one "the Schulmans" and different tv-personalities. And my oh my, I just fell for it right away. It's perfect in every single way, the material, the amazing (in this case)green colour and the cutting. It's truly made for a Woman, and her body in all different shapes. As I remember you loved it durong your pregnancy?
    To win a dress like this would be a dream come true. For over a year now I've been longing for that dress and maybe the time now has come for me to own it. I wish I was invited to some big gala or premier for an occasion to wear the dress but sadly no. But I would take it strolling down the streets of beautiful Stockholm in the summer, with brown legs and the wind in my hair. Yes, I'm picturing it while writing! And if not anything else, it's the perfect wedding-outfit.

    Now, fingers crossed!

    ReplyDelete
  11. Hej!
    Vad härligt med en tävling! Jag älskar siden och har sedan jag först såg dem älskat Gretas klänningar, då de gör plagg i bästa material i modeller som gör det möjligt att använda till jobb såväl som till fest beroende på hur du bär dem.
    Därför är min favorit Greta / Hanna Silk Dress i Emerald stl S då den inte bara skulle muntra upp min annars ganska svarta vintergarderob men även göra sig toppen på nytt jobb med kavaj och svarta strumpbyxor såväl som till alla festigheter fram till julhelgerna. Skulle vara ett välkomnat lyft och tillskott till min garderob!

    Tack för en härlig & inspirerande blogg!
    Bästa hälsningar Sofie

    ReplyDelete
  12. Hej Stina,

    Tack för underbar läsning och fantastiska bilder.
    Jag har förälskat mig totalt i din blogg, mycket pga hur du framställer mammadelen som en lyxig och hedervärd del av livet.

    Jag läsar till mäklare och där finns det en outalad klädkod som måste följas, som tur är älskar jag den klassiska stilen och Jag inspireras även till stor del av dig. När jag Ännu en gång kickade in på kotyr.se nu så hittade jag denna vackra klänning som dock skiljer sig lite från mängden i min garderob men det var kärlek vid första ögonkastet. Jag hoppas att jag skulle kunna få bära denna klänning vid den stora nyårsfesten som är inplanerad i min kalender.

    Tack för en härlig blogg. Varma hälsningar Emilie
    Malina / Malina / Daisy Plum

    ReplyDelete
  13. Hej Stina och Kotyr!

    Jag är en relativt ny läsare av din, Stinas, blogg, men redan har jag läst en massa kloka råd här. Både djupa och "ytliga" tips. Ett av dina tips har att i klädväg satsa på kvalitet före kvantitet - och jag måste ärligt erkänna att det är något jag bör bli bättre på. Just nu är jag gravid i åttonde månaden med min mans och mitt första barn. Jag har under hela graviditeten försökt klä upp mig några dagar i veckan, men några kvalitetskläder, ja...det har jag inte köpt.

    Jag tycker nu att det är otroligt vackert att vara gravid, om man bär upp det - men trots detta kan jag inte låta bli att fantisera om den tid när jag fått tillbaks min kropp, och låter jag tankarna vandra vidare ännu lite sitter jag gärna på någon fantastisk restaurang tillsammans med min man, vår son är född och jag smuttar för första gången på över ett år på alkohol...typ champagne!

    Det största är ju såklart det att vi ska få ETT BARN! - men det är fortfarande på ett sett ofattbart och omöjligt att föreställa sig innan den lilla bebisen har kommit ut - och därför tog det mig inte många sekunder för min fantasi att förflytta mig till en fantastiskt romantiskt restaurangbesök med min man någon gång under nästa år, när jag såg den här skapelsen:

    http://kotyr.se/eshop/klanningar/Ida-Sjöstedt--Stardust-Dress.aspx

    Den i storlek S är precis vad jag vill bära den kvällen!

    ReplyDelete
  14. Hej! :)
    Jag satt och kollade igenom hemsidan litegrann och hittade denna skönhet och föll pladask! http://kotyr.se/eShop/Hostnytt/Ida-Sj%C3%B6stedt--Geraldine-Wool-Coat.aspx.
    Jag älskar den klockade underdelen och pälskragen. Jag letar faktiskt just nu efter en höst/vinterkappa och fattig student som jag är, så har jag självklart inte råd med en så dyr kappa, så det vore extra roligt om jag vann! Jag vill också känna mig lika elegant som tjejen på på bilden :)

    ReplyDelete
  15. Hej hej!
    Vilken otroligt generös tävling! Givetvis vill jag vara med!

    Om jag vann skulle jag välja den vackra gröna klänningen Hilla Silk Dress Emerald från Greta. Varför? I januari ska jag flytta till Boston, för ett jobb inom bröstcancerforskning. Många och långa dagar spenderas på lab iklädd vit, oformlig labbrock. Inte så himla chict. Därför blir det än viktigare för mig att bära kläder som har det där lilla extra, de dagar jag inte gömmer mig på labbet. Gretas klänningar är enkla men oh, så snygga! Och i en färg som emerald, som verkligen sticker ut skulle jag känna mig mer än snygg. Dessutom skulle det vara extra kul att få ta med sig ett svenskdesignat plagg till mitt nya liv i USA.

    ReplyDelete
  16. Kära Stina & Kotyr,

    Jag har inga fester, bröllop, dop eller andra härliga partyn i sikte. Inte heller har jag nyss fått barn eller gått ner en massa kilon. MEN – denna ljuvliga kreation skulle få mig känna mig varm, kvinnlig och elegant på kontoret.
    (http://kotyr.se/eShop/klanningar/Patouf---Gabrielle-Wool-Dress.aspx)

    Varm kram Nina <3

    ReplyDelete
  17. Dear Stina,

    What a lovely competition! It truly put a smile on my face this very very grey day in France where I currently am.

    I have always been one of those persons that hold my home dear to me,just like you often write about, but this year, I took a big step out of my comfort zone and decided to study one semester abroad. I am almost there, only one month is left. While this experience have been exhilarating, it has also been a struggle for my inner self. Being the homey person I am, I had to try to find my inner strenght to get through this, trust my instincts, and when I felt unsafe or homesick- learn to embrace each day for what it is, even if it meant that it was a day without those that I hold dear. Going back home after my finals, I will look back at this period with a true 'I did it feeling'-it has not been easy, but I learned so much about my self that it has been worth every tear.

    This said, I would love to win the item 'Ludic Plaza Red Dress'and wear it at new years. I would love to have a glass of champagne in it, smile, and think back about this year and everything it brought me.

    Thank you for a lovely blog, it is always a true source of inspiration.

    Best,
    Åsa

    ReplyDelete
  18. Det här är så lätt :) Jag skulle välja den här klänningen: http://www.kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hanna-Silk-Dress-White.aspx
    Jag ska gifta mig till våren och kan inte riktigt se mig själv i en stor puffig, lång brudklänning. Istället har jag varit på jakt efter en kort, enkel men ändå elegant och vacker skapelse som jag kan känna mig som en brud i! Och den här klänningen från Greta är enligt mig den perfekta kombinationen av allt det som jag önskar mig av en brudklänning. Kram, Hanna

    ReplyDelete
  19. Hej,
    min blivande fru hade lämnat den här sidan öppen så nu går jag in och tävlar för henne.. en vild chansning och hon kanske inte vill gifta sig med mig efter det här men det som jag verkligen vet är att hon vill gifta sig i en Malina klänning och jag är nästan säker på att hon har visat mig den här klänningen?

    Malina / Santorini Maxi Bridal White

    Efter 7 år och 2 små barn tror jag att jag känner henne, hon älskar vackra kläder och jag är säker på att hon skulle bli ännu vackrare på bröllopet om det är möjligt i den här vackra klänningen!! Hon drar sig för att köpa klänning för hon tycker det är för mycket pengar att lägga på sig själv när det finns så mycket barnen behöver! Den ska ju bara användas 1 dag säger hon.. men JAG tycker hon ska ha det hon vill ha på sin bröllopsdag eller hur?

    ReplyDelete
  20. Stina, what a fantastic competition!

    I've never heard about this store but as soon as I browsed the site I could have chosen pretty much whichever a dress you have.

    I fell in love especially with this fantastic piece: Mundane Knitted Dress Black
    I work in a conservative industry, but I always want to bring my own style eventhough I must look neat and professional. Black is my color and I love clothes that I can wear both at work and out of office. This would be perfect for that, I can imagine I'd wear this for years.

    I'm actually looking for my new every-occasion- dress as the last one (black silk wool -mix dress from Tiger) was worn to rags.

    I have a problem for the rest of the day.. how can I concentrate on work when there are so many beautiful dresses at your site :)

    ReplyDelete
  21. http://kotyr.se/eShop/stickat/Dagmar--Fortuna-Cardigan-Classic-Black.aspx skulle jag gärna vinna. Är frusen av mig och älskar tjocka tröjor, får gärna va lite "stil" på dom oxå. Hoppas på tur :)
    Underbar blogg du har. Kram/ Jenny

    ReplyDelete
  22. Hej Stina

    Vilken lockande tävling och vilka underbara kreationer på Kotyr.se!! Jag vill inte missa chansen att delta.

    Jag hittade en skir skapelse som nog är en av de vackraste klänningarna jag sett. Det är Malinas "Elisa Dress" i färgen Lavender. Jag kan rikigt känna silket mot kroppen när jag ser bilden. Så enkel modell som verkligen lyfts av glansen i materialet. Färgen är verligen underbar.

    De gånger jag köper ytterplagg kan jag tänka mig att lägga lite större summor på mig själv. Dock skulle det kännas riktigt lyxigt att få unna sig själv en klänning av kvalitet!! Särskilt nu i juletid då både pengar och engagemang går till de man har runtom sig!

    Tack för en fin blogg.
    Mvh
    Lotta Eriksson

    ReplyDelete
  23. Min syster ringde mig igår och var arg, upprörd och ledsen över hur en kollega hade behandlat henne. Är det inte märkligt att de människor som lägger ner sin själ i sitt arbete och sina kollegor ofta får en hel del skit tillbaka från de som inte engagerar sig i sitt arbete mer än vad de måste? Någonstans tror jag att det handlar om avundsjuka och en gnutta "Jante-mentalitet".
    Jag skulle så gärna vilja muntra upp min syster med en fin present från KOTYR. Vet att hon skulle vara stunning (och bli överlycklig) i en klänning från Greta! En Gretaklänning borde finnas i var kvinnas garderob då den lyfter fram kvinnans former på bästa sätt och får kvinnan att känna sig otroligt vacker, både till vardag och fest! Lägg där till att Greta-klänningen är tillverkad av bästa siden och kommer i många härliga kulörer. En vän för livet helt enkelt. Som min syster. Sister love!

    ReplyDelete
  24. Many nights and days ago, when the summer was still in its bloom, I started to fall in love. The summer is now long gone, and so is he. London, that sweet city of mine, suddenly seemed so quiet, so empty. Neither the summer’s embrace or his would bring me warmth and the autumn winds seemed colder than I remembered them from before. Then Madrid opened up her arms for me, I stayed and slowly she has been presenting all the beauty, love and inspiration grounded within her. I walk her streets and I would like to pay my respect to her grandeur not just with a smile, but by attempting to look as classically beautiful as she. With this glamourous garment, with its timeless design, shiny and soft finish, and exclusive materials I believe that I will succeed in doing so. Malina / Iman would also bring me that right kind of warm embrace - the one that stays and last.

    - Malina / Iman Vest Black


    Much love,

    Ida-Maria

    ReplyDelete
  25. Jag älskar svart så Greta / Hanna Silk Dress Black är en favorit som gärna skulle få hänga i min garderob. Klänningen skulle passa fint på nyårsafton och skulle göra den slitna småbarnsmamman väldigt fin...

    ReplyDelete
  26. Hej Stina, Hoppas lillen mår bra! Jag vill gärna delta i denna spännande tävling och det var ju inte svårt att leta rätt på något vackert på kotyr.se...En kappa "Säby Torreya Coat"hade gjort mig så lycklig, inte har jag pengar att unna mig en sådan vacker kappa. Har aldrig sett nåt likande, vilken vacker form! Jag hade varit en stolt bärare av detta plagg. Kram på dig och ha en fin dag!

    ReplyDelete
  27. Jag vet precis vad jag skulle vilja ha om jag fritt hade möjlighet att välja på kotyr, nämligen Patouf / Gabrielle Wool Dress! Jag blev helt kär i den när jag såg den på dig. Har varit inne på kotyr.se många gånger sedan dess och drömt om denna skapelse! Verkligen den perfekta kombinationen av färg, som du själv skrev, och så elegant och tidlös.
    Så varför skulle jag vilja ha denna då? Jo, efter många års slit har jag nu äntligen disputerat och fått min doktorstitel! Men nu är det dags att få komma ut i världen och visa upp sin forskning på olika konferenser. Vad kan då vara bättre än att ha på sig ett snyggt, svenskt plagg när man håller sina presentationer!
    Tack för en supertrevlig blogg!

    ReplyDelete
  28. Oh- I would ♥ to win the Chanel inspired cardigan. It is absolutely geourgous and so versitile. I would wear it over a cocktail dress or for a formal yet feminine look in the office. It is classic and très chic!!
    (its.an.anni / Coco Short Cardigan Black) PS. Thank you for an outstanding blog.

    ReplyDelete
  29. Hej Stina!

    Min pojkvän har under ett år arbetat för en non-profit organisation – Wounded Warriors in Action. Detta är en organisation som hjälper skadade krigsveteraner att få en bättre tillvaro när de återvänder från de hemska krigen runt om i världen.

    Han har arbetat väldigt hårt med att finna sponsorer och har nu ordnat ett charity event i New York tillsammans med Röda Korset. Väldigt högt uppsatta och framgångsrika personer kommer att vara där och jag är överlycklig för att ha blivit inbjuden och få ta del av ett så spännande event. Jag är väldigt stolt över min pojkvän och hans kollegor som ordnat detta event och vill naturligtvis visa mig från min bästa sida.

    Som student har jag tyvärr inte möjligheten att köpa en klänning som kan mäta sig med vad investmentbankers och företagsledares fruar har råd att köpa. Med Malina Iman black kan jag vara lika glamorös och göra min pojkvän lika stolt över mig som jag är över honom!

    Denna klänning är otroligt vacker. Draperingen över bysten är fantastisk! Den är otroligt lyxig, välgjord och elegant. Sidenchiffongen och klänningens passform hade fått mig att känna mig oerhört kvinnlig och vacker!

    Jag blir överlycklig om jag vinner denna klänning – hade verkligen känt mig som Askungen på väg till balen på slottet!

    Mvh Evelyn

    ReplyDelete
  30. WHY:
    Me and my boyfriend have been looking for the perfect house forever and then two months ago we found it and bought it! Too expensive, too much renovation but it has the right artichetur and style. However, I made a promise with my boyfriend of a non shopping period of 6!! months if we bought the house. I am going crazy after 2 months...

    WHAT:
    I would like Greta / Hanna Silk Dress Purple since it is very classic but it has a modern color that would fit my closet and body perfectly!

    BR Maria

    ReplyDelete
  31. När man gör något bra är man värd en belöning. Jag vill belöna mig själv med en Hanna Silk Dress Purple eftersom jag (precis som Stina) balanserar familj, karriär och ett aktivt socialt liv på ett så bra sätt :-)

    När jag väljer kläder har jag tre ledord: KVALITET, KOMFORT och KLÄDSAMT. Kotyr verkar ha samma urvalskriterier och den lila Greta-klänningen är ett konkret bevis för detta.

    Mvh, Lisa O

    ReplyDelete
  32. Hej Stina!
    Tack för en underbar blogg! Läser den ständigt och blir inspirerad! Jag är en tjej som bor i en liten stad där mode och stil sällan kommer i första hand! Jag gör det bästa för att lätta upp den ofta grå/svart skaliga Everest mardrömmen:-)Vår likhet är att vi är båda mammor till underbara barn med utländska män ( engelsman), samt att vi älskar mode och sköna ting! Även om jag sällan får möjlighet att köpa dyrare kläder så har jag inte slutat drömmar om dem! Har skapat en mood board där jag samlat bilder på mina drömmars inköp allt från LV väskor, DVF blus till Gretas underbara gröna klänning:-) Så min önskan är att få nyårsafton få känna mig extra speciell och vacker! En klänning att använda vid många tillfällen som visar "här kommer jag"! Tack igen för att du gör mitt småstadsliv lite glamorösare!
    Hälsningar från Emma A och lilla Elliot (1 år )

    Greta / Hanna Silk Dress Emerald .... Amazing!

    ReplyDelete
  33. Hej Stina,

    Vilket fint erbjudande och vilken fantastisk chans.

    Jag är väldigt förtjust i Greta-klänningarna. Trots att jag studerat och jobbat med kläder i snart sex år har jag mycket svårt att hitta plagg till mig själv. Jag föredrar att klä och arbeta för andra.

    Klänningarna från Greta är perfekta på alla sätt. Snitten, materialen är klassiska och mycket vackra. Eftersom jag studerar är de dock i för hög prisklass för mig. Därför skulle det vara fantastiskt att vinna en klänning jag kan ha riktigt länge och som jag kan känna mig fin i vid större tillställningar men också i vardagen.
    Jag är mycket nedtonad i min klädstil och bär mycket svart, därför skulle "Hilla thin silk dress Animal" passa till de plagg och skor jag har.

    Vill även tacka för en mycket fin blogg. Jag läser den ofta och går gärna tillbaka och läser dina äldre inlägg, det är vackra och värmande texter.

    Bästa hälsningar
    Rebecka

    ReplyDelete
  34. Hej Kotyr!

    Jag skulle vilja vinna its.an.anni / Maggan Bow Cardigan Grey. Som jag har letat efter en finstickad lång kofta som går att kombinera med tajta jeans och stövlar. Dessvärre har jag lovat min pojkvän att inte shoppa på ett tag framöver då vi har lagt ner mycket pengar på att renovera hemma.
    Jag föll för att koftan är finstickad vilket betyder att den går att ha under en kappa utan att den korvar sig. Sen upptäckte jag de fina detaljerna och jag bara älskar det breda stickade skärpet som markerar midjan och rynket i svanken som gör den lika vacker fram som bak. En söt, välgjord och genomtänkt kofta helt enkelt.

    Kram Fredrica

    ReplyDelete
  35. Jag fick häromdagen ett par smaragder av min fina pojkvän som jag ska göra örhängen av.
    Tänk vad underbart bortskämd jag skulle känna mig om jag fick den smaragdgröna Hilla silk dress från Greta att matcha med. Det vore något det!

    ReplyDelete
  36. Hej Stina och Kotyr,
    Jag har läst din blogg länge men kommenterar uruselt. Var nära att ge dig en komplimang för en härlig blogg när jag såg dig inne på Birger Tobak en dag för något år sedan men blev sådär obekväm och lät bli. Nåväl, en bra blogg med underbara bilder driver du i alla fall!
    Så, till tävlingen: Jag skulle, som många andra, gärna vilja vinna en klänning från Greta (http://www.kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hilla-Silk-Dress-Black.aspx). Jag tillhör de lyckliga som redan har en Gretaklänning, en alldeles underbar knallcerise Josefin, i min ägo MEN det är min bröllopsklänning. Och även om det är en "vanlig" klänning är den speciell för mig och något jag gärna vill spara på. Till historien hör också att jag gifte mig gravid i åttonde månaden, när jag stod på ca 20 kilo plus, så även om den är tänkt att vara rymlig är den lite väl rymlig så här efteråt. Nåväl, Greta gör fantastiska klänningar i en härlig kvalitet och en svart, till skillnad från en knallcerise, passar alltid! Modellen är klassisk och den lilla urringningen visar, en i mitt tycke, väldigt vacker del av kroppen, nämligen halsen och halsgropen.
    Mvh Gunnel

    ReplyDelete
  37. Jag och min man är mitt uppe i plågsamma infertilitetsbehandlingar. Att shoppa nya kläder är därför vanskligt. Man hoppas att vanliga kläder snart inte ska passa men vågar samtidigt inte köpa mammakläder innan konstaterad graviditet. Som flera kända bloggerskor och vår kronprinsessa bevisat fungerar Gretas fantastiska sidenklänningar både före, under och efter en graviditet. Jag skulle därför vilja vinna en lila klänning från Greta i modell Hanna. Förhoppningsvis har jag snart en fin rund mage att visa upp i den lila skapelsen!

    Vänliga hälsningar,
    Lisa E

    ReplyDelete
  38. Hello Stina,

    I am travelling to Bali this December to celebrate my 30th birthday. I will be accompagned by the love of my life, my boyfriend of 4 years. He is someone I want to grow old with, while exploring all the beautiful things life has to offer us. For that special moment in Bali, when we go out to celebrate my birthday, and the evening is gentle and warm, I would love to slip on a beautiful silk dress. A dress that I would wear with so much love. The moment I visited Kotyr's site I set my eyes on the most beautiful dress I have ever seen. Greta/ Hanna Silk dress in white.

    Thank you Stina for your beautiful blog and Kotyr for this amazing competition.

    Love,
    Anna

    ReplyDelete
  39. Hej Stina, Tack för en inspirerande blogg!

    Är ny läsare sedan ett tag och har verkligen fastnat för ditt sätt att skriva och inte minst för alla härliga bilder och tips! Om jag hade fått möjlighet att välja ett plagg från Kotyr hade jag utan tvekan valt Patouf / Gabrielle Wool Dress, som jag sett att du visat i bloggen! Klänningen känns klassisk glamourös, förmedlar en känsla av "Chanel" med en ny tvist. Att både kunna kombinera den som kofta och klänning gör den verkligen användbar! Med ett skärp i midjan kommer mina former till sin fulla rätt:-)Klänningen ligger högt på önskelistan inför julen! Ditt inlägg för Kotyr.se fick upp mina ögon för denna sida. Jag älska att shoppa online men haft svårt att hitta en bra sida med svenska designers!

    Thanks for the introduction!
    Kramar från Emma i Göteborg

    ReplyDelete
  40. Hej Stina, vilken fantastisk tävling!

    Jag som många andra har också fastnat för dessa fina Greta klänningarna. Skulle jag få äran att vinna skulle jag välja modellen Hilla, den svarta. Har länge varit på jakt efter den perfekta svarta klänningen och jag tror att jag äntligen hittat rätt.

    Så varför förtjänar jag att vinna då. Jo i måndags kväll lyckades jag dra på mig en fotledsfraktur och efter många timmar på akuten konstaterades det att jag måste opereras. Inte så farligt egentligen, men på lördag skulle jag egentligen åkt till Paris. Planer som nu inte blir av, likaså min resa till London i mitten av december.
    Detta är resor som alltid finns kvar som man kan göra senare, men just nu känns det lite tungt. Tänkte då att denna klänning i så fall kan komma till användning på min födelsedag den 11 december, då skulle jag nog känna mig riktigt fin trots gipsat ben och kryckor.

    Tack för en fantastisk blogg och daglig inspiration!
    Kram Rebecca

    ReplyDelete
  41. Med ny frisyr
    och plagg från KOTYR

    På läpparna ett stort leende-
    Nu går jag in i ett nytt skeende

    På nya jobbet (och även till fest)
    Passar en "Greta" allra bäst

    Finaste siden i sprakande kulör
    Och passformen- jag tror jag dör...

    Med klänningen "Hanna" på min kropp
    Känner jag mig alltid på topp!

    /Emma

    ReplyDelete
  42. Hej Stina,
    Jag vet inte hur många år jag läst din blogg, både den nya och den gamla och den är alltid inspirerande för mitt sinne.
    För tre år sedan träffa jag mannen i mitt liv och förra hösten blev jag sjuk och vi visste inte om vi skulle få fortsätta våra liv tillsammans. I januari fria han till mig. Med den fina texten i ringen "tid för varandra" då jag varit sjuk på vår årsdag och inte kunde ha besök så mena han att det är inte datum som räknas utan minnet av de dagar vi får.
    Till sommaren ska vi gifta oss och min drömklänning har hela tiden varit den långa Malina klänningen, i brides white. Att få vinna den skulle göra vår bröllopsdag komplett <3

    ReplyDelete
  43. Hej Stina!
    Wow, vilken underbar tävling. Jag har tävlat förut "hos dig"(i din fantastiska blogg) och du har alltid de bästa tävlingarna. (Och självklart en superbra blogg ;))

    Jag måste erkänna att jag är helt såld på Greta:s design. De vackra linjerna, materialet och den lyxiga känslan som designen utstrålar... Det är fantastiskt hur sån enkel design kan vara så uttrycksfull. Klänningen som jag fallit extra hårt för är Greta Hilla Silk Dress. Som du förmodligen vet finns klänningen i många fina färger men jag tycker att den svarta är absolut vackrast. En svart klassisk klänning är tidlös och kan användas vid alla tillfällen. Exempelvis på nyårsfesten... Klänningen tillsammans med ett maffigt halsband, snygg håruppsättning och höga klackar skulle garanterat få mig att stå i centrum på festen!

    Ha en bra dag,
    Isabelle

    ReplyDelete
  44. Hej!
    Vilken rolig tävling, måste ta chansen och vara med:)
    Jag fann den fantastiska klänningen Felicia/Blue! Den skulle passa mig perfekt! Älskar färgen, får vilken dag som helst att bli solklar!
    Tack Stina för en fin blogg

    ReplyDelete
  45. Hej Stina!

    Efter att ha klickat runt ett bra tag på Kotyr's fantastiska sida så fastnade jag för den här stickade kashmir tröjan. http://kotyr.se/eshop/stickat/Rafael-Punti--Cashmere-Sweater-Beige.aspx

    Jag har alltid varit svag för stickade tröjor men speciellt i år då det syns överallt. Är det inte märkligt tycker du? Hur modet förändras och hur man följer med och smaken ändrar sig utan att man egentligen märker det. Jag försöker dock alltid att välja mina egna vägar och gå på det jag själv anser är snyggt och personligt, precis som den här stickade tröjan i kashmir. Om jag vinner denna fantastiska tävling så kommer jag dock inte att behålla denna vackra kashmir skapelse själv, utan ge den till min syster. Hon får alltid något varmt i blicken när vi klickar runt på Kotyr's hemsida och jag kan på riktigt se henne bo i den vackra tröjan under julhelgerna, och det är ju ett bra betyg. Den ser så mjuk och inbjudande ut och det är inte alltid så lätt att hitta kläder som man känner sig fin i alla gånger. Men jag fastnade för just denna då den är feminim utan att vara för flickig och det vet jag att min syster skulle älska.

    Tack för en bra blogg och tävling, alltid ett uppskattat inslag.

    Kram,
    Caroline

    ReplyDelete
  46. Hej! vilken inspirerande blogg du har, jag hittade hit genom min mamma som sa att din blogg var grymt bra:) jag skulle så väldigt gärna vilja få vinna Malina/wiki Maxi klänningen i färgen svart storlek s.Jag skulle känna mig som en vacker princessa iden underbart vackra klänning på min studentbal.
    kram Alexandra

    ReplyDelete
  47. Hej! Jag är gärna med & tävlar! Fanns väldigt mycket fint på Kotyr! Om jag skulle ha turen att vinna så önskar jag mig fina, Anna Bonnevier / Numb Cardigan Black. Jag gillar det strama eleganta men den har ytterligare en dimension, det händer liksom nåt oväntat! Jag skulle "svepa" omkring i denna fina på kontoret & till fest med paljett-tights...:-) Kram Stina

    ReplyDelete
  48. Min dotter visade mig din blogg för bara några dagar sedan. Hon såg dig som "stilinspiration" när du just bär klänningen från Patouf och var överförstjust i den bilden. Att få överraska henne med denna klassiskt vackra klänning skulle göra henne så glad och värma mitt hjärta!
    Vänliga hälsningar Christina

    ReplyDelete
  49. Tack Stina och Kotyr.se för en fantastisk tävling!

    Som så många andra skulle jag, om jag mot förmodan skulle vinna, välja en klänning från Greta: Hanna dress i purple (fast den i emerald är ju fantastisk den också)!
    Jag tilltalas oerhört av den enkla designen, det vackra tyget, passformen och jag blir dessutom glad bara jag ser färgen!

    Varför vill jag då vinna denna klänning?! Jag arbetar på ett väldigt mansdominerat företag inom en bransch som är allt annat än glamorös. På dagarna klär jag mig neutralt för att inte sticka ut alltför mycket men vi skall ha en julfest snart och det skulle vara så roligt att få vara festens "färgklick"! Som extra bonus så skulle ju klänningen dessutom passa perfekt på nyår!

    Hälsningar Linda från Göteborg

    ReplyDelete
  50. Nu är hösten här och jag väljer en väldigt bärbar stickad klänning som passar de allra flesta tillfällen.

    En "statement" klänning i bra kvalitet, som matchar min garderob perfekt.

    http://www.kotyr.se/eShop/NinaJarebrink/Nina-Jarebrink--Ada-Knitted-Wool-Dress.aspx

    ReplyDelete
  51. I would like to win this Greta dress in white. http://www.kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hanna-Silk-Dress-White.aspx When I get married, I dont want a big wedding or a fancy weddingdress. The most important thing for me on that special day, is to be with the man I love, and our baby daughter, of course. And I want my time to be used with these (for me) two special people and not on planning and arranging a party, the ceremony and a wedding dinner. Time is precious when you have a baby. That said, It`s a once in a lifetime situation, and even though I wish for the wedding to be a simple one, most importantly I want it to be elegant. So I picture a wedding with only the three of us, in Paris. And I picture the day with me in that beautiful Greta dress in white. Not a typical wedding dress, I know, but for my the epitome of classy and elegant without being the traditional over-the-top weddingattire. That`s my wish.

    Trude

    ReplyDelete
  52. Hej!

    Valet faller absolut på den enastående kappan från Ida Sjöstedt / Geraldine Wool Coat! Den är kvinnlig, snygg, elegant och tidlös. Den skulle passa mig perfekt! Jag bara älskar svarta plagg, och det här är kappan som definitivt saknas i min garderob!

    Johanna, Örebro.

    ReplyDelete
  53. Liksom mängder andra är jag förtjust i den vackra, gröna Greta-klänningen - den perfekta klänningen. Dessutom ser varenda kvinna jag sett i den helt fantastisk ut i den - oavsett storlek eller form, vilket känns grymt sympatiskt.

    http://www.kotyr.se/eshop/klanningar/Greta--Hanna-Silk-Dress-Emerald.aspx

    ReplyDelete
  54. Jag skulle älska att få bära Greta Hanna Silk Dress Purple.

    Helt enkelt för att det är den vackraste klänning jag någonsin sett. Vissa ting är så utomjordiskt fina att det nästan gör lite ont att se på dem, och ändå måste man fortsätta se!

    Från Lina K



    http://kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hanna-Silk-Dress-Purple.aspx

    ReplyDelete
  55. För mig är du verkligen en stilförebild och jag fastnade speciellt för fotografiet där du bär en underbar klänning från Patouf i beige och svart.
    Du fick mig även att upptäckta Kotyr, vilken underbar mix av designers! Jag skulle mer än gärna inhandla större delen av min garderob där. Tyvärr räcker inte studielånet så långt och därför skulle en sådan lyxig vinst göra mig otroligt glad!

    Bagge

    ReplyDelete
  56. Åh jag skulle bli urglad om jag fick vara värdinna för årets nyårsmiddag i denna vackra klänning. Min sambo skulle älska den och han skulle tycka ännu bättre om att slippa betala för den eftersom det är hans lott när jag har varit hemmafru pga hans jobb utomlands de senaste åren. Skulle vara en skön känsla att stråla i denna och veta att jag skaffat mig den helt på egen hand!

    ReplyDelete
  57. Och så var det länken som inte kom med ;-)
    http://www.kotyr.se/eshop/klanningar/Malina--Maya-Firework.aspx

    ReplyDelete
  58. Dear Stina and kotyr.se,

    I would like to win the ‘Geraldine Wool Coat’ from Ida Sjöstedt.

    Let’s start out with a question: why are cloths so important to us? Besides the obvious: to keep us warm, I believe that cloths have a more subtle function. We use them to express who we are (we have a certain style) or we use them to give an impression of what we want to be (this can also be a certain style but I believe that this is more represented by different fashions we take on season after season). “Fashions fade, style is eternal.”, a quote by Yves Saint Laurent, makes my previous point clearer. The Ida Sjöstedt wool coat represents a certain style- classic and elegant, and is not’ this season’s fashion’ that is un-wearable next year. Over the years and by building who I am, I have discovered my style, and this coat would fit perfectly to what I am looking for. A coat is an everyday item and especially those kinds of items are hard to find. They are the first thing visible and for that reason have to express 100% your style and fit your expectations and believe me those expectations can give you a hard time if you really search for a specific piece of cloths and know exactly how it is supposed to look but it can nowhere in town be found… This is a coat that I have really fallen in love with. It has a great cut, which is flattering for you figure and it can be worn to black pants or dresses, to formal events as well as just to work. That is what makes a great piece of cloth, it can be used in a lot of occasions and can accompany you hopefully a long time. My perfect coat…

    xoxo anne

    ReplyDelete
  59. Att vara kunglig är få förunnat, men att känna sig sant kunglig är inte svårare än att hoppa i ett par höga heels och en lila sidenklänning från Greta. Jag skulle gärna sprida kunglig glans i en Greta/Hanna Silk Dress Purple på årets julfest. Att klänningen sedan passar lika bra på kommande dop, vårbröllop och midsommarfest visar hur genialisk Gretas design är och varför detta klädesplagg kommer bli en riktig trotjänare i garderoben.

    Tack för en inspirerande blogg och en mycket generös tävling!

    Vänliga hälsningar,
    Bissen

    ReplyDelete
  60. Hej Stina och Kotyr! Vilket himla trevligt initiativ.
    Jag har tittat igenom utbudet oändliga gånger, men likt många andra är jag student och har därför inte riktigt råd att prioritera kläder i kvalitetsmaterial och snitt.
    Men framförallt skulle jag gärna vilja vinna för att du Stina igenom din blogg har fått mig att intressera mig mer för klassiskt, tidlöst mode, i vilket jag, för en tid sedan kände mig alldeles vilsenkommen i. Du hyllar verkligen en kvinnas former med styrka, stil och glimten i ögat. Det gillar jag!

    Denna blus är den jag skulle vilja vinna
    http://kotyr.se/eshop/toppar/Nina-Jarebrink--Ira-Silk-Blouse.aspx

    I den skulle jag känna mig elegant, men med där extra twisten, som gör att jag ändå kan känna mig som jag. Vackra kläder för mig ska gärna förlänga ens egen skönhet. Kläder kan verkligen veckla ut våra egna komplexa sidor likt en påfågel med dess fantastiska färger.

    ReplyDelete
  61. Varma hälsningar Lenita skulle det självklart stå under mitt kommentarsbidrag. Och keep up the good work Stina!

    ReplyDelete
  62. Hej!

    Jag skulle gärna tävla om en Coco Short Cardigan från Its.an.anni för att det är ett plagg som jag skulle kunna använda när som helst, både till vardag och vid festligare tillfällen.

    Jag tycker om att den är enkel samtidigt som jag tycker om dom fina stjärnknapparna och den lite grövre stickningen.

    Mvh Amanda Sverre

    ReplyDelete
  63. Hej! Vilken roligt och generös tävling!

    Fick jag välja vad jag vill hade jag velat vinna Greta Hilla Silk Dress Black.
    http://kotyr.se/eShop/Greta/Greta--Hilla-Silk-Dress-Black.aspx

    Jag vet inte riktigt var jag ska börja för att förklara vad som har drabbat mig den senaste tiden.

    Jag studerar till lärare och är inne på min tredje termin. Det råder ju inget tvivel om att det är en tuff budget man lever med som student men detta är aldrig något jag tyckt varit speciellt jobbigt.

    Jag har alltid kämpat så gott jag kan och jobbat så mycket jag orkar och kan. Jag har sedan dryga året haft en extra jobb som servitris som jag älskat. För två veckor sedan fick jag sparken. Inte för att jag på något vis gjort något dumt eller fel – utan för att min chef är ett vedervärdigt svin! Han har sedan jag börjat alltid haft ett öga för mig och flörtat så fort han får chansen. Jag har varken sagt bu eller bä men känt mig otroligt obekväm utav situationen.

    På sistone har det bara blivit värre och värre, han ringer när han är berusad, tar lite på mig varje gång han passerar och för ett tag sedan på en personalfest tvingade han sig på mig. Jag sa till då och även dagen efter att det inte var OK. Sen berättade jag för flera på jobbet och fick deras stöd. Han gjorde ett sista försök och det var en gång för mycket. Jag sa ifrån inför alla på jobbet och det tålde han inte. Jag fick sparken!

    Bara av att skriva detta till dig gör mig så fruktansvärt arg och jag vet att jag inte är ensam. Det är så otroligt vanligt att unga tjejer blir utnyttjad och jag är så less på det.

    I måndags kom käftsmäll nummer två. Ett stort brev ifrån CSN där dom så fint meddelade att jag hade 30 dagar på mig att betala dom 8730:- på grund av att jag de föregående året tjänat för mycket pengar!!!!!

    Jag pluggar heltid och slet som ett djur på mitt förra extra jobb för att kunna leva lite vid sidan av studierna. Och det får jag nu i efterhand sona för. Jag har tjänat för mycket pengar i relation till mitt lån – det är ett skämt! Vi pratar inte om jag har haft råd att shoppa för flera tusen i månaden utan att jag har haft råd att köpa litteratur, bowla med vänner och unna mig en fika ute på stan någon gång då och då!

    Nu ska jag inte skriva en hel roman, men det känns väldigt jobbigt att bli straffad två gånger om för att man gör det rätta. Jag vet att jag kan gå med huvudet högt och har agerat rätt, men blir så ledsen ändå. Jag har en skuld på nästan 9000:-, 30 dagar på mig att betala den och inte längre något extra jobb.

    Jag behöver verkligen piggas upp och skulle bli överlycklig om jag vann. Som du förstår blir det ingen shopping för mig den närmsta tiden, utan jag får snarare vara glad om jag har råd att köpa nudlar!

    Allt gott!

    Epost: Elisabethmeline@hotmail.se

    ReplyDelete
  64. Hej Stina och Kotyr.se

    Som ni förstår tävlar jag inte i egenskap utav mig själv utan åt min vackra sambo. Hon är världens mest fantastiska människa som förtjänar allt fint i världen.

    Min syster skall gifta sig i april nästa år och Johanna (min flickvän) har redan börjat stressa upp sig över vad hon skall ha på sig. Jag tycker hon är så söt när hon redan nu börjar planera med kläder och skor, bokar frisörtiden och har sig.

    Både jag och sambon är överens om att långklänningar är så otroligt vackert, något hon gärna bär och ser ut som en riktig prinsessa i. Såg en ifrån Malina som jag tror hon hade älskat och säkerligen velat bära på bröllopet!

    Adam (adambrinendal@hotmail.se)
    Den heter Isis Electric Blue och jag hade velat vinna den i storlek S (Får dock reservera mig, kan vara så att hon är medium).

    Hoppas jag vinner och får chansen att överraska min kärlek!

    ReplyDelete
  65. Hej! Jag skulle hemskt gärna vilja vinna en maxiklänning av Malina, närmare bestämt "Santorini Maxi Rasberry". Jag vet att det kanske är mycket att gapa efter, eftersom det tillhör en av de dyrare plaggen från Kotyrs hemsida, men jag kan inte hejda mig, denna klänning är bara för underbar. Modellen i sig är gudomlig och ger verkligen dess bärare en "gudinne-look", sexig men ändå otroligt elegant. Färgen är underbar, och passar väldigt bra till min olivfärgade hud och bruna hår och på grund av att färgen är ljus, funkar denna klänning tidig vår, såväl som sommar (och säkert höst/vinter också med rätt kavaj/bolero/kofta). Färgen tvingar inte dess bärare att vara brun, vilket många starka färger gör. Med denna klänning blir man definitivt den bäst klädda kvinnan på stället. Vårbalen för studenterna i Lund skulle vara det perfekta tillfället för mig att inviga denna fantastiska kreation, HOPPAS jag vinner!!!

    ReplyDelete
  66. EVERYONE: Thank you dearly for all your competition entries - but now the owner of Kotyr is preparing for the winner ... so have patience, tomorrow they will announce the winner!

    So long!
    stina

    ReplyDelete