Friday, November 4, 2011

Vibrations in life

Sometimes I find myself full of inspiration, creativity and things/subjects that I would like to share with you readers. I tend to write them down on a piece of paper if I am not in front of the computer at that moment and try to scribble a word or two to really capture the feeling I have at that precise moment. Almost every day (when Alexis is having his nap) I give myself an hour or so to work with my camera, taking photos and experimenting with different settings, trying to learn by doing as much as I possibly find time to. I actually think this blog and my passion for photography are a blessing in this world of mine, especially now when spending so much time at home as a mother on leave.
It truly is a hobby to both write this blog and take pictures, edit and make ideas for new small projects. It is something I l o v e to work with and often I find that time just flies and I experience what the psychology calls "flow" - which is a mental presence or state where challenges and skills are equally matched in an activity that probably represents the ultimate utilisation when it comes to learning something. I feel fully immersed and have vibrant energies that clearly are as focused as can be. The positive and intellectual impressions are channelled and it feels like I live in my own world for a while, full of creativity, pure joy and happiness. I actually wish that everyone had something as captivating as this.

Thank you for reading, commenting, emailing, saying "hello" on the streets - and just being a part of this little world of mine. Have a lovely Friday and always give yourself opportunities to indulge yourself to whatever your passion in life is.

(jacket: Zara, angora cardigan: Acne, scarf: Conspiracy & bag: Prada)

15 comments:

  1. Tack för att du delar med dig! Jag önskar dig en riktigt trevlig fredag!

    ReplyDelete
  2. Tack sjalv Stina!!!

    Varje gang jag gar in pa denna blogg far jag karlek genom dina varma ord du skriver. Ibland kan jag lasa mellan raderna- ibland inte. Jag besoker denna blogg i olika skenden och nar det blir lite for mycket oppnar jag ofta mitt hjarta for dig for jag vet att du forstar och kan ge arliga tips... Manga ganger jag forstar och blir battre. Det uppskattar jag.

    Finns det nagon mail man kan anvanda sa man slipper vara offentlig alltid?

    Kram fran Israel

    ReplyDelete
  3. Jag är tacksam för din blogg varenda dag, Stina.
    Den ger mig så mycket inspiration - både vad gäller stil, inredning och resor. Men också i eftertanke, djupsinne och systerskap.
    Och det är just din personliga kombination av genomtänkta ord och bilder som går rakt in i hjärtat.
    Önskar dig och familjen en riktigt bra helg!

    ReplyDelete
  4. Tack själv fina Stina för allt vi får ta del av här!!

    Du skriver med sådan värme och man kan faktiskt ana sig till det tillvägagångssätt du beskriver; att du passar på att krafsa ner några ord när inspirationsflödet kommer med något du vill dela med dig av här. :) Det ger resultat!

    Det är en ära att få titta in här! Det enda jag kan sakna ibland är att du förr brukade skriva ett och annat inlägg på svenska också. Förstår att du har läsare världen över och engelska då är idealiskt, men ibland känns de svenska orden också viktiga och inspirerande. Kommer det bli något inlägg på svenska någon gång framöver igen, tror du? :) Kul att veta, men jag läser och inspireras så klart här ändå! :)

    Kram på dig och trevlig helg!
    Bella

    ReplyDelete
  5. No more than six months ago I noticed the existance of blogs, and since I discovered yours I am looking forward to it almost every day.
    Thank you very much for sharing your thoughts and your wonderful photos,which show your joy over beautiful things,like fashion, voyages and the decoration of your home, but also your nice family and friends :) Your blog is inspiring and often heartwarming. Keep it up! :)

    Does it often happen that people speak to you when you are walking in the city?
    Greetings from Germany

    ReplyDelete
  6. Tack själv! Idag när jag spang på möten såg jag två Schweizreggade bilar (jag reagerar alltid på det eftersom jag är part Swiss själv) och då kom jag på mig själv att hoppas att det var din man som kommit så du slapp vara själv. Sedan kom jag på att jag tänkte på en för mig helt okänd person (ja, i alla fall någon jag aldrig träffat) som om det vore min vän. Det måste ju betyda att din blogg verkligen har rört vid mitt medvetande! :) Trevlig helg!

    ReplyDelete
  7. Yes Stina,
    You are the only blog that I follow. I find your mind and intelligence and beauty and fashion ways for everything, and photographs also are together a joy to follow you. Even this vest with all these "hair" you arrive to wear it on a distinguished way! I presume that your M must be the happiest of man. As well as Alexis...

    ReplyDelete
  8. Stina,

    you are stylish, good looking, with a good heart and reflected thoughts...

    I really am a fan of yours!

    Polly

    ReplyDelete
  9. Det är så kul att få vara en del av din härliga blogg. Supersnygg jacka dessutom. Hoppas du har en toppenhelg. kramar Linda

    ReplyDelete
  10. Hej! Vilket underbart sätt att beskriva vad bloggandet ger dig. Vi vet ju bara vad den ger oss läsare (vilket säkert är individuellt). Jag önskar att alla får ut lika mycket av sin hobby/passion och passar på att önska en trevlig helg! MVH Laila

    ReplyDelete
  11. Israel: stina_auer@live.se

    Beatrice: Almost every day someone stops me in the street or say Hello in a shop or situations like that. But it also happend in the seruritys at Airport, in Switzerland in France etc. It is a bit special but people tend to be so kind, it's a pleasure.

    Everyone: Like I wrote in the post, thank you for being a part!

    ReplyDelete
  12. Do you mean that you consider you like a star ?

    ReplyDelete
  13. Anonym: A star? Absolutely not, why would I? But I think people are very brave when they walking up to me and say something. I find it very kind, but I always get chocked and surprised.

    ReplyDelete
  14. Du har så utsökt smak Stina, och det är otroligt inspirerande att besöka din blogg. Gillar verkligen att du bejakar att njuta av vackra ting, god mat, och inspirerande sällskap.
    Jag tror att det är något som man tyvärr alltför lätt kan glömma att göra i dagens stressade tillvaro. Desto roligare att läsa om folk som gör det!

    ReplyDelete