Thursday, March 1, 2012

Competition!

Today a new competion will start! I have the pleasure to announce that you can be the winner of a pair of DÄV luxury rain boots. Two different pairs will be part of this lovely competition: the one on the picture is the first one (riding inspired and in a dark brown colour) and the second one is called DÄV Quilted Victoria (black colour) and to see them please click HERE.
Who wouldn't love to wear something comfortable and good looking even during rainy days?

To participate you must do the following:

- Become a follower at BLOGLOVIN and GOOGLE Friends (if you already are, just write that down)
- Write a comment about what it is in this blog that makes you keep reading it and what you would like to have more of in the blog. Also write your shoe size and where you live.

I will choose two different winners in a week's time so you have seven days to participate and keep your fingers crossed.

Good luck!

(The price for these boots are normally arount 100 - 150 Euro and you can find them at Stockholm Market - Stockholm, Grace and United Fashion - Gothenburg, Illum -Copenhagen and around different stores in the US and Europe.)

30 comments:

  1. I follow your blog because it's the perfect getaway from my somewhat less glamorous life as a student. I try to find beauty in the littlest of things and that is what you, Stina, do as well. Your beautiful and inspiring photos make me lift from my desk and fly to a place in the, hopefully not too far off, future in which I am an educated and 'free' woman like yourself. I also like your uplifting and empowering texts that speak to me as a young
    woman trying to find my path in life (those very good-looking boots would probably not make it more difficult) - your blog is a great inspiration to me!

    All the best,
    Linnéa V

    (Shoe size 37. I live in Lund, Sweden)

    ReplyDelete
  2. hey Stina,

    I am a google friends follower for some time now, the first thing I read from you was the article you wrote on Mangoblüte. I was totally impressed and inspired about the things you wrote about being a lady so I started to follow your blog and get those little peeks in your life.
    What I like about your blog is the pureness, it seems like you always mean what you write and the power you show us in your pictures is so great to see.
    So you always inspire me with your pictures, not only about style but also about life.
    I don't really miss something about your blog but I really loved your text on mangobüte so you might give some little hints of being a lady not as some adviser but as inspiration.

    And thank you for doing this great competition, my shoe size is 39.

    Thank you for your inspiration, keep on going like that!
    cherrybee

    http://live-life-cherrybee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Hej Stina,

    Det började med att jag läste Kabbalah och fann dina fina och intressanta inlägg om Kabbalah och på den vägen är det. Din blogg är personlig men inte privat, du blandar mode, skönhet, filosofi på ett härligt sett so gör mig inspirerad. Du är dessutom en väldigt duktig fotograf, älskar dina fotografier. VIll också lyfta fram dig Stina, du är otroligt vacker och verkar klok. Det är fint av dig att dela med dig, all respekt till dig! kramar Jelena
    har storlek 38

    ReplyDelete
  4. Hej Stina,
    jag följer redan din blog både via google och Bloglovin.

    Jag tycker mest om de vackra bilderna du tar och visar oss, om mode, resor och mat&dryck. Gillar helt enkelt kombinationen av olika teman i din blog. Tyvärr hamnar jag ge dig ett tråkigt svar och säga att jag inte har något speciellt som jag skulle vilja se mer av. Som sagt tycker jag om den kombination av olika teman som du redan skriver om.

    Jag vill också gärna vara med o tävla om de fina stövlarna, de skulle rädda min vår här i grannlandet där vi har slask upp till knäna just nu :/
    Jag bor alltså i Finland och min skostorlek är 38.

    Ha en trevlig helg!

    ReplyDelete
  5. Hej!

    Jag blev tipsad om din blogg av en kollega eftersom även jag har en relation med en Schweizare. Blev nyfiken, kikade in och nu tittar jag in dagligen via Bloglovin.

    Är långt ifrån så modeintresserad som du och kanske därför i stort behov av lite vägvisning på den fronten. Eftersom jag är en hängiven ryttare, skulle det där vara ett par stövlar som skulle uppdatera min look och spegla lite av min personlighet :)

    Hoppas på fler foton från vackra Schweiz!

    Stora fötter: strl 40 :)

    //Kristin boendes i Stockholm (fr de värmländska skogarna)

    ReplyDelete
  6. Dear Stina,

    I have been following your blog for the last two years almost every day.
    There are several things that appeal to me with your blog, but what stands out is your magnificent photos and your philosophies of life that you share with us readers. Of course it's also your feeling and passion for fashion and your wonderful wardrobe that makes it extra fun to read your blog.

    I also like your approach to health, food and life in general. Your blog feels authentic and the fact that you are private about most parts of your life, makes it even more believable and interesting.

    Wish you and your family all the best.

    Desirée

    (I live in Uppsala, and my shoe size is 39).

    ReplyDelete
  7. Hi Stina,
    Im a follower of yours (in bloglovin & google friends).
    I absolutely love your style and love looking at pictures of your luxury designer shoes and handbags! You also give me inspiration how to dress nicely.
    I'm also a mother so I'd like to read more about your days with your little prince.

    Those rain boots are lovely and definitely needed here in the UK! I love the black pair and I'm a size 37.
    Take care,
    -Jasmin

    ReplyDelete
  8. Dear Stina,

    I found your blog because of your guest post on mangobluete.com. Since then, I read it every day and I also read all of the old post (except the ones in swedish because unfortunately, I don't speak swedish) and I love your blog. In this few weeks that I've been reading it, I checked it almost every day and I love your style of writing. You always seem so positive about life with your family and lifestyle in general that it also has a positive impact on me. I'm always in a good mood after reading your blog and it helps me to see things differently and more positively.
    I also like your style quite a lot and I love how Alexis is dressed.
    So your really have become an inspiration for me - both in style and in lifestyle.
    I have only become a follower today, but this doesn't mean that I didn't really follow your blog - I'm addicted to it!

    Love,

    Elisabeth

    P.S. I live in Germany and my shoesize is 41

    ReplyDelete
  9. Desirée

    Ps. I forgot to write that I'm a follower in bloglovin and google friends.

    ReplyDelete
  10. - Orsaken till att jag klickar in här dagligen är den fantastiska balansen mellan yta och intellekt, vackra fotografier, mixen av korta men ändå innehållsrika inlägg varvat med långa "livstilsteorier" som ger mitt intellekt en skön omgång. För mig är det väldigt viktigt med det bästa av flera världar och det är något jag saknar i det dagliga mötet med folk, de flesta är så svarta eller vita - men inte du och din blogg. Så då klickar jag in här och man vet aldrig vilken värld man bjuds in i just idag. Det är som en överraskning varje gång. T.ex. Nagellacksdjungeln, en strand i Karibien, modevärlden, Stockholms restaurangstim eller den mer filosofiska/djupa/intellektuella världen? Jag blir ALDRIG besviken.

    - Jag ser dock gärna mer recept och (som många andra) små glimtar av ditt hem. Ett fönster, en badrumshylla eller bara en matta, det behöver inte vara hela rum.

    - Min skostorlek är hela 40 och jag bor i Vasastan, Sthlm.

    Ha det gott och lycka till alla medtävlande :0)

    (Har även lagt till dig både i bloglovin & GOOGLE friends)

    ReplyDelete
  11. Hej Stina,

    jag har en fråga till dig. Gick precis igenom dina olika recept för lite inspiration till en mysig middag med tjejerna ikväll.
    Då såg jag receptet Robert De Niro och påmindes om att du hade en historia om dig och honom. Snälla berätta, vore så roligt!

    ReplyDelete
  12. Done! I love the pictures in your blog and your sense of style. I also like to read the everyday things you do with your son, and especially your positive attitude towards everything. Just keep them coming :) Those rainboots would have saved my day today - even here in Finland. So that's were I live and my shoe size is 37. Have a nice weekend you and your family.

    ReplyDelete
  13. Dear Stina ,
    I dont want to participiate the competition but I still wanted to write about why I am reading your blog everyday.
    I m following your great blog nearly one and a half year but I read all of your old posts too.I really love your blog because you are a very creative person.Your crativity is for me not only one or two dimension ,it is a pure and general creativity stands all the aspects in life.Fashion,interior design,photography, ,beauty,food,interest in other cultures and people, interest in different countries ,bring up a child,family and friends.You touch theese things and make them and show them in a different and beautiful way .Plus with your creativity , for me you are very smart and intelligent person and you have a wisdom soul.As an architect creativity is very important for me and in your blog I see it always.And I love your posts about law of attraction and kabbalah, I learn many good things from them,if you can write more about them it will be fantastic.
    Thank you so much for your wonderfull blog,your time and effort.
    Best wishes
    Canan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Canan - thank you very much for these warm words. You seem to know me quite well, only through this blog.
      Being creative is, as you mention, a way of breathing for me. I really appreciate you reading it and I always enjoy your well thought comments! Thank you! Stina

      Delete
  14. I am following your blog for more than a year now and it never seems to get boring. Your style, your elegance & how you use words to express so much with the smallest sentences is a source of inspiraton I won't miss anymore. That every day can be a glamourous and wonderful day if you just look at the little details, notice their worth and appreciate them... This is something I learned from you.
    What I would like more of is a hard question! You hold a very good balance- outfit posts, food, random thoughts, holidays, daily life... I can't think of something you can add. But I am looking forward to your magazine article about the luxurious handbags!

    I would just love to own these rainboots because in Austria it is not easy to find something so stylish that not everyone has ;)

    Have a wonderful week!
    Simone


    (I am from Austria & already am a follower on bloglovin. Shoesize: 39)

    ReplyDelete
  15. Jag läser av anledningen att våra liv är så olika, det behövs ibland för att man ska se på sitt eget liv och leverne med nya ögon.
    Och trots olikheter finns flera grundläggande likheter, vi är kvinnor, bor i Sverige, i samma ålder och nyblivna mammor.
    Jag bloglovar redan och drar storlek 38.5

    ReplyDelete
  16. Hi. I've been a follower of your blog on bloglovin and google-friend-connect for I don't know how long by now. I stumbled upon your blog a long time ago and I fell in love. I loved that your style was so beautiful and I loved reading about your daily life. My favorite part was following your pregnancy actually and see you with little A. You made/make us a part of so many wonderful moments and that's what makes your blog special + you take good photographs which just makes it lovelier to look at :)

    I'm a size 39 and I live in Copenhagen

    xx Seph

    ReplyDelete
  17. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit, men jag vet att det var meningen att jag skulle hitta hit! När jag känner mig en smula låg eller oinspirerad går jag in här och höjer min frekvens... att se dina fina bilder, allt spännande som du drar till dig är verkligen inspirerande och eftersom jag jobbar professionellt med att skriva uppskattar jag dina välformulerade texter. Tack för det!
    Det jag gärna skulle vilja ha mer av är hur du "jobbar" med attraktionslagen, du är ju ett lysande exempel på att det fungerar.

    Mina fötter har storleken 38 och de travar mest runt i Karlskrona.
    Kram på dig!
    Cecilia

    ReplyDelete
  18. Hej Stina! Jag följer din blogg eftersom den ger en så positiv känsla och både är lyxig och jordnära på samma gång. Jag bor i Gällivare men kommer från en betydligt större stad och har även bott utomlands. Din blogg ger mig den shopping, flärd och de restaurangbesök som jag numera bara får när jag har semester eller vid resor i arbetet. Tack för det! Vad härligt det skulle vara med lite vardagslyx i form av ett par fina stövlar från DÄV. Jag har storlek 39. Vänligen, Karin

    ReplyDelete
  19. Hej igen!
    Hahaha.. Insåg inte att jag kunde skriva på svenska - så förra inlägget var på min ytterst intressanta *harkel* engelska ;o) Vill bara ännu en gång säga att dina bilder är superfina och du är verkligen en duktig fotograf som inspirerar! Tack :o)

    ReplyDelete
  20. Tack för trevlig tävling. Har nyss fått syn på dessa stövlar från DÄV. Vann jag ett par skulle jag bli glad för vilken som men de bruna känns strået vassare, gärna i storlek 35 el. 36.

    Har följt din blogg i många år och älskar den för den genuina bloggkvaliteten du ger. Fina bilder, genomtänkt text, fashion och sist men inte minst att du verkar vara en så härligt sympatisk kvinna. Ännu roligare sedan din lilla prins kom till världen då man själv har barn.

    Följer dig på bloglovin´ då jag tyvärr inte fick till det med google-grejset;)

    Önskar er en riktigt trevlig lördag och fortsatt helg!

    ReplyDelete
  21. Carolina, ÖrebroMarch 3, 2012 at 6:06 PM

    Hej Stina!

    Carolina heter jag, bor i Örebro och följer redan din blogg via bloglovin' och google. Det jag älskar med din blogg är dina fantastiska texter, ibland långa och djupa men också de korta rappa meningarna. Du har ett speciellt sätt att skriva på som alltid trollbinder mig. Sen delar jag ditt fotointresse och inspireras enormt av dina mat- och dryckbilder. Men den allra största anledningen till att jag dagligen kikar in här är att jag gillar att läsa om The Secret och dina andliga inlägg som alla är väldigt välskrivna - tack för det! Jag älskar även att du känns genuint varm och ödmjuk. Det jag skulle vilja se mer av i din blogg är fler inlägg om attraktionslagen. Det fascinerar mig och du är ett fantastiskt exempel på att det fungerar.

    Jag skulle bli väldigt glad om jag vann!
    Vänligen,
    Caroline (storlek 39)

    ReplyDelete
  22. Käraste Stina!

    Jag heter Eva och jag följer din blogg sedan en längre tid tillbaka. Jag minns den första dagen som jag kom i kontakt med dig och din blog. Jag var hemma och hade ingenting för mig. Jag satt därför och surfade lite planlöst på nätet. Plötsligt kom jag in på din blogg och jag minns att det var de vackra bilderna som fick mig att fastna direkt. Sedan dess har jag följt sig via både Google Friends och Bloglovin. Jag tycker att din blog är vacker. Du publicerar vackra bilder på vackra ting och det märks så tydligt att du uppskattar vackra ting. Sedan kna det vackra vara det enkal och det är just det som jag gillar allra bäst med ditt skrivande. Jag har ju tidigare följt din "gamla" blogg och jag tycker att det är ett så vackert exempel på hur livet kan förändras. Jag tycker att du är inspirerande och jag uppskattar verkligen det du skriver. Jag hoppas att bloggen skall få behålla det format den har nu. Jag uppskattar vackra bilder och därför hoppas jag att du kommer att publicera fler sådana framöver.

    Tack för att jag får läsa!

    Kram Eva

    ReplyDelete
  23. Ja, just! Tanskrpidd som jag är glömde jag ju bort att skriva såväl storlek som bostadsort! Jag har storlek 38 och jag bor i Stockholm! Bästa hälsningar Eva

    ReplyDelete
  24. Jag har följt din blogg i ett år nu, och följer via bloglovin. Jag älskar dina bilder och det positiva i allt du skriver. Man blir glad och lycklig av din text. <3
    Jag skulle bli överlycklig om jag vann. (stl 37)

    Kram / Jenny

    ReplyDelete
  25. Stina, jag vet varför jag läser din blogg, och jag vet exakt när jag fastnade. Det var när ju skrev om det här: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2011/01/how-it-worked-for-me.html
    Det fick mig att fundera, och inse att negativt tänkande (som det fanns en del av i mitt liv)fungerar som en "magnet" för negativa energier. Jag blev sâ inspirerad, det var sâ klokt!
    Sâ jag skulle gärna se mer av sâdana inlägg, och även om stövlarna inte var huvudanledningen till att jag säger detta (ville bara berätta det), sâ är min storlek 37 och jag bor pâ Korsika... Man vet aldrig, och jag âker till Sverige i april och hoppas pâ stövelväder! ;)

    XOXO
    Sara

    ReplyDelete
  26. Stina, jag ska berätta varför jag älskar din blogg. Av den enkla avledningen att du får mig att tänka postivit! Denna quote: "A spiritual way to look at problems in life, is to see that everything you currently consider a problem is in reality an opportunity that the universe has sent you" - är magiskt bra! Mer sådana kloka ord!

    Jag bor utanför Örebro och har storlek 39. Ha en fin tisdag!

    ReplyDelete
  27. Hej!

    Jag är student och som sådan har man ju inte shoppingvärlden vid sina fötter direkt. En stor del av shoppingbehovet får man mätta enbart i fantasin. Och att läsa din blogg med allt underbart mode och dina resor får mig att sväva iväg i tanken en stund, bort från tråkigt CSN och tentor.

    Via din blogg får jag en dos av lyx och flärd och tusen sköna ting. Och visst det kan man få på många andra ställen också. Det som får mig att ständigt återvända till din blogg är mixen av mode och livets andra viktiga beståndsdelar; kärlek, barn, familj, vänner, mat, resor. Jag får inspiration till hur jag kan trolla med min garderob och mitt yttre, men tror mig ana att vi båda är av åsikten att mode är grädden på moset i livet inte det allra viktigaste. Din blogg är både yta och innehåll och det gör båda beståndsdelarna så mycket rikare.

    Stövlarna du lottar ut är lite essensen av din blogg i den meningen. Stövlar för slaskiga vårvinterdagar är ett nödvändigt ont, men om man då sätter ner foten i en moderiktigt stövel med en twist istället för en ful tråkig känns slasket plötsligt lite lättare att hantera. Man kan promenera iväg till universitetet och känna att dagen har lite guldkant när man tittar ner på sina fötter i slasket. Yttre ting ger inte livet dess mening, men kan få dagen att kännas meningsfull, ge en lite extra energi. Så använder jag din blogg, den ger mig inspiration och energi, guldkant.

    Jag har stl 39.

    Med vänlig hälsning

    Linnea

    ReplyDelete
  28. Hej!

    En tävling made in heaven. Jag som suktat efter stövlar nu i flera månader men trott jag skulle behöva vänta tills nästa år på grund av bebisutgifter.

    Följer din blogg då den är inspirerande med alla vackra bilder och härligt mode. Dessutom är det skoj att spana in fina A då jag själv har en liten goding som är några månader yngre. Jag skulle gärna se lite mer av inredning här i bloggen. Du verkar ha en stil som tilltalar mig så det skulle jag gärna se mer av.

    Jag bor i Stockholm och har storlek 38.
    Google och Bloglovin - check!

    Ha det gott!

    ReplyDelete
  29. THANK YOU VERY MUCH for participating everyone! I had such a hard time choosing these two winners among all your kind words!

    Soon there will be another competition!

    Merci!
    Stina

    ReplyDelete