Tuesday, March 20, 2012

Four times trouble

It couldn't have been a worse period for both Alexis and I to get stomach sick (again) at the same time. M is gone for two weeks, our 6h/week help/nanny had the flu etc. I most certainly won't go in any nasty details, but let's just say I've been washing approximately 16 machines these past days. The nights felt like some chaotic Stanley Kubrick film at some points.
My mood, energy and spirit have been the lowest for a long time. It felt like smashing my fists into something hard and just scream out loud sometimes.
Thank you Lord for my dear parents and sister who came as often as they could, regardless of the risk of getting sick themselves and helped me. Mum took a half day off yesterday to help us. It feels like I wouldn't have survived this alone. These times certainly prove why you're supposed to be two when having a kid.
Well well, what doesn't kill you makes you stronger. Right?!

23 comments:

  1. Right! Toppen att du kan få lite hjälp annars går man ju under. Starkt av dig att kämpa på! Krya på er och tänk att snart är solen och värmen här =)

    ReplyDelete
  2. Usch, lider med dig. Kämpa på! Laila

    ReplyDelete
  3. A stomach infection is the worst. And not to have your partner there is the cherry on top, in a negative way. I don´t know how the single moms do it. Stay strong, I hope you both are going to feel better soon. Sending much love, Doro

    ReplyDelete
  4. Hej Stina!
    Hoppas att ni snart mår bra igen och att energin är på väg tillbaka!

    Jag har tänkt börja med Jan Marini produkter så snart ekonomin tillåter eftersom du talat så gott om dem så länge. Jag har dock problem med pigmentering så undrar vad jag ska gå på för behandling för att bli av med dessa små fläckar. Förstår om detta inte är prio ett för dig just nu men skulle bli så tacksam för svar när du har orken igen.

    Krya på dig Stina!
    Kramar Amanda

    ReplyDelete
    Replies
    1. IPL eller kemisk peeling, alltid ha 50 spf i ansiktet och inte sola. Lycka till

      Delete
  5. Ett styrke kram till er! Det är verkligen upp och ner med barn,energi och sömn. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig HUR trött man kunde bli eller hur mycket man kunde tala om sömn...

    Men det blir bättre jag lovar!

    till dig med familj
    K.R.A.M

    ReplyDelete
  6. Huuu...Låter inget vidare du.

    Önskar er ett snabbt tillfrisknande!

    ReplyDelete
  7. I hope both of you feel better real soon! What a nightmare...I am a mother of two little ones and I know how much energy and strength it takes to make it. I am not sure that a man would ever manage all the things mothers do.

    ReplyDelete
  8. Usch, stackars vilken pärs. Det är en killer. Jag beundrar din styrka Stina, önskar dig och din son ett rekord fort tillfrisknande så jag sänder er värme och vitaminer i tanken. Kram Kicki

    ReplyDelete
  9. Ja, egentligen inte bara två, utan helst ännu flera! Hoppas ni återhämtar er snabbt nu i vårsolen! Styrkekram!

    ReplyDelete
  10. Get well soon, dear Stina and little Alexis!!!!

    ReplyDelete
  11. Usch! Finns inget värre än maginfluensa ... Hoppas ni blir bättre och jag vet, mer än väl, hur ynklig man känner sig!

    Sänder dig styrka ifrom av energi och beundrar din bild! Kram

    ReplyDelete
  12. Hope you and Alexis are much better now and very soon I hope you both perfectly well .

    Best wishes

    Canan

    ReplyDelete
  13. Whaouh Stina all together without your man, it makes worse the pains and everything. Happily you have a fantastic family.
    In few days Alexis and you will be better and the nounou will be back. I know that it does not help you but I can go out for a problem of a storn ligament and still for 2 weeks !!! So I am with you. XXX

    ReplyDelete
  14. Jag hoppas verkligen att ni båda mår bättre!

    Stor kram,
    Natalie

    ReplyDelete
  15. Hope you both get well soon!! And I know what it feels like, I have been feeling sick and throwing up for the past 5 weeks because I´m pregnant of our second child. Today was the first day I could go to work again. And it was so hard to take care a two-year-old super energy boy at the same time. But now I enjoy my better condition more than ever.

    Essu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh poor you! I fear the day I will get pregnant again because of the sick feeling and womating! Stay strong!

      Delete
  16. Krya på er och hoppas att ni snart känner er bättre. Föräldrar och ens närmsta är verkligen guld värda i jobbiga tider. Jag beundrar att du orkar vara så mycket "ensam mamma"!

    KRAM

    ReplyDelete
  17. Jag förstår precis hur du känner, jag har också haft perioder då min son (2,5år) och jag varit sjuka och min man bortrest. I stunden tror man att man ska bli galen , att man inte orkar mer men jag kan trösta dig med att idag ser jag tillbaka på dessa perioder och är stolt över mig själv att ha klarat av dem. Som du skriver, det som inte dödar en gör en starkare :) Krya på er! Mvh/Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolut! Stykan växer, jag kommer vara som flinta till slut!

      Delete
  18. Everyone: Thank you dear readers for all kind word. We're both much better now and his little bubbly persona makes the energy getting back in both of us. Thi was a horrible experience though but I have a wonderful family close which I am more then thankful for.

    And spring is in the air, it can only get better now!

    ReplyDelete