Thursday, April 26, 2012

Kelly 32cm

So here she is. The stunning, beautiful Hermés Kelly, 32cm. How I've been waiting for her! She's a true classic, impeccable in grace and I will certainly show all the different ways of using her elegant lady look to something more easy-going, new, young and very chic!
Isn't she lovely? I adore the Birkin's also and love to wear them, but the Kelly is so unique and rare among us younger women (under 50 years of aage) which makes it even more fun to own one and I love the feeling and knowledge that I will style her my way!
I hope the sun is on my side tomorrow so we can take her out for a ride!

24 comments:

  1. Really beautiful!! I´ve never seen your Birkin, is it black as well?

    Best regards,

    //A

    ReplyDelete
    Replies
    1. I haven't showed half of my bag collections here in the blog ... One day you will maybe find out. He, he ...

      Delete
  2. Åh vad häftigt! Ska bli riktigt riktigt kul att se hur du stylar den och vad du kommer ha till. Jag tillhör också skaran som tycker om Kelly mer än Birkin. Kellyn känns mycket mer tidlös och exklusiv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Precis, de har båda olika funktioner enligt mig!

      Delete
  3. Stunning. Congratulations! Xx

    ReplyDelete
  4. Hej!
    Jag har en liten fråga angående Jan Marini. Andväder inte du dagkrämen med solksydd 30? Jag ska dit på onsdag igen och köpa om allt... Kram Emma

    ReplyDelete
  5. Oh, så fin den ser ut! Gillar det släta, fina skinnet. Blir kul att se bilder hur du matchar den. Vad är det i lilla påsen? Matchande plånbok, kanske?? MVH Laila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! I den lilla påsen kommer alla tillbehör såsom axelrem, nycklar, lås etc

      Delete
  6. Perfect bag! Great choice Stina:):)

    ReplyDelete
  7. Stina because of you this morning, I wear in beige anf black with my camel Kelly which one, I have'nt taken out from my closet since a long time !!! Brvo it's an expensive but beautiful sale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Excellent! So much fun to find old bags in the closet and start to Love them again!

      Delete
  8. Hej jag har läst din blogg i några år nu, du tar så vackra bilder! Men en grej bara, jag vill inte anklaga dig eller så. Men hur resonerar du kring att köpa en så dyr väska, när det finns barn som lider och dör och som du hade kunnat hjälpa med dom pengarna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej johanna. Givetivs tänker jag så. Även när jag reser mycket, köper lägenhet, mäbler, dyr mat etc. Men jag bidrar till flera olika organisationer varje månad. Drömmen är ju att kunna vara nere på plats någon gång i livet och utbilda, lära, hjälpa till att bygga upp skolor, sjukhus etc och snarare ge dem föremål, redskap som kan ta dem ur fattigdom snarare än att skicka pengar genom en organistaion.
      Att utbilda och ge fiskenät till en by istället för att skänka fisk är betydligt bättre i långa loppet, ge microlån och hjälpa till att förmedla kontakter i västvärlden som kan uppskatta hantverk och sådant som gör att de kan bygga sig en liten ekonomi på egen hand.

      Men jag famlar alltid mellan denna orättvisa dubbelmoral. Det gör du själv också antar jag. Har du själv funderat på att göra något mer handfast än att själv skicka pengar? Det tror jag betyder mer på alla sätt och vis och det är också så vi kan ta den delan av världen ut ur misär och fattigdom.

      Delete
  9. Stina, I still wrote you something on "collector item" concerning something going very well with your new beautiful bag, if you dont read the old cessions.
    You will be very classy with your Kelly (as usual! but it's a signature of very good taste)-

    ReplyDelete
    Replies
    1. You've got an answer!

      Yes, Kelly is a synonym of good taste indeed!

      Delete
  10. Fabulous! How old is she?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ??? She is fresh like a flower and I am 32 years old.

      Delete
  11. Vad betalade du för väskan?

    ReplyDelete
  12. stina vart kommer pallen ifran? Fiin väska! den är du värd!

    ReplyDelete
  13. Helt underbar väska!
    Jag väntar just nu på min orangea Kelly, så min fråga blir: Hur länge fick du vänta på din?

    ReplyDelete
  14. Underbar! Ser ut som box-lädret, har jag rätt?

    xx

    ReplyDelete