Monday, April 2, 2012

Morning coffee

Si por favor!

7 comments:

  1. Helt klart den bästa kaffekoppen på dagen!

    ReplyDelete
  2. Hej Stina! Jag skriver till dig för att jag helt enkelt är desperat! Jag är en student som sedan några år tillbaka lider av mörka ringar runt ögonen, jag försöker äta hälsosamt och ta igen sömntimmarna men pga av tuffa juridikstudier blir det tyvärr så att jag oftast sitter uppe till småtimmarna. Jag har testat allt från hemmakurer till s. K mirakel krämer men inget verkar funka på mig. Jag har på senare dagar även upptäckt en lätt insjunknig under ögonen och mår extremt dåligt pga av mina ögon. Jag ht börjat använda glasögon så att man inte ska kunna se mina ledsna ögon. Och när jag använder concealer ser det bara kakigt och äckligt ut och det lägger sig i små veck. Jag tycker att jag ser så trashig ut med all den smink jag döljer mina ögon med. Jag har pga av mina ögon fått världens sämsta självkänsla. Jag vågar inte sova över hemma hos någon för att jag är rädd för vad dom ska tycka pm
    Mig utan smink. Jag mår otroligt dåligt :( jag har hört om att man ska kunna behandla med restylane. Men senast när jag hade bokat tid hos en känd klinik ville man inte göra denna behandling på mig då man talade om att mina insjunkningar inte är tillräckligt djupa, något jag inte håller med om eftersom dom faktiskt syns väldigt tydligt och dessutom extra mycket när jag är trött. Hursomhelst talade man endast om denna behandlings komplikationer och om
    Att restylanet kan lägga sig fel, som korvar under ögonen. Och där rök min enda chans till en ökad självkänsla upp i rök! Så nu frågar jag dig! Snälla Stina vad kan jag göra mot mina mörka ringar snälla snälla jag mår såååå dåligt pga dom! Stämmer det verkligen att jag inte kan göra denna behandling! Jag menar Anna hinna gjorde ju denna och verkade hur nöjd som
    Helst med det! Snälla det skulle betyda så oerhört mkt om du tog dig några minuter för att hjälpa mig! Btw, tack för all inspiration du ger mig genom bloggen! Behöver jag ens säga att den förgyller en fattig students vardag hihi. Önskar dig en fin mamma ledighet tsm med din bedårande son :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag ska hjälpa dig och göra en TT behandling. Varför många avråder från just den behandlingen är för att den är mycket svårt att utföra och få rätt och då avråder man i stället. Men så fort jag kommer tillbaka från mammaledigheten ska jag utföra den på dig och du kommer känna att livet är tillbaka. Lovar.

      Vänligen,
      Stina Auer

      Delete
  3. Stina! Förlåt om jag (vi) är tjatig angående om du tänker göra något gästspel på ellipseklinikken snart.. men har du någon aning?

    Jag ska gifta mig i augusti och vill så gärna fylla läpparna innan dess. Då jag brukar göra dem väldigt stora (2 ml) är du den ENDA jag litar på. Jag har inte gjort dem sen du gjorde det senast vilket är över två år sen nu (de har hållit så länge), och jag vågar inte ge mig på att testa någon ny inför en så viktigt dag.

    Håller verkligen tummarna att du är lite jobbsugen snart!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingen fara, det är kul att vara efterlängtad!

      Jag borde komma in relativt snart, några timmar varje månad. Ring till kliniken då och då för att höra efter. Finns också chans att jag skriver ngt här på bloggen även då jag brukar vilja hålla blogg och mitt yrke skilda.

      Ses!

      Vänligen,
      Stina Auer

      Delete
  4. Du är en ängel! Lova att skriva på bloggen när du kommer och jobbar igen! Jag måste få göra denna behandling! Hur lång tid har man blåmärke/svullnad? Åå vad jag är glad nu!!! Kraaaaaaam

    ReplyDelete