Thursday, May 17, 2012

The need for new answers

Very often the question strikes me: why do I blog? Before I had perfect answers and reasons, but the last year the question seems harder and harder to answer. Maybe it's my age? Maybe it's because I always need to question everything, break it down and dissect it until I can really understand why I do something? Maybe it's because I've done this for almost seven years? Maybe it's because the real meaning of it seems too commercial and superficial, something I'm both in some ways, we all are, but mostly I'm something else than what is shown in this blog and the problem is that I find my need for integrity so hard to combine in times when I want to be personal, but not private. I'm also afraid that writing here makes me less present in real life, if you know what I mean. Maybe it's because I don't see myself as a blogger actually, more that I have a superb playground for my creative side where I also get feedback from amazing readers, which is always important for an artist's work, no matter what it's about.
But this whole internet explosion where everyone wants to be seen and share big parts of their lives to spectators they mostly have never met is something I have a hard time with. I get the need for it but it also gives me headache. If you're not someone in the life of the world wide web, you're nothing? I really don't think it's healthy in the long run even though I've been a big part of it and very often enjoyd it to the fullest.
Very often I thank my lucky star that I'm not born into this and that computers actually took their start for real when I was about twenty years old. I don't know how these young men and women survive with their brains and souls in the right place when the demand for everything, the need to be seen, to get confirmation of everything you do is so present and important at such a young age. I could not stand the thought of being at that fragile and confusing age of twenty something, not knowing what to do with life, who I am, with all opportunities waiting around the corner and even so not knowing how life was before this whole era of daily acknowledgment took place. Call me old fashioned, but really, I would not like to be in those shoes and I respect the younger souls who are strong enough to not be too impacted.
So with all of this, I just want to say that I need to take a pause and live a normal life without visiting my computer every day to put my thoughts together and seek new answers. I love writing when I'm out traveling, so hopefully I will see you in Switzerland, Italy, Monaco and France soon when I've had the time to breathe and just recharge my motivation and get more accurate inspiration sources from around the world .

You, my lovely readers are the main reason to why it's so hard to just drop it all. And for the simple reason that I also very often like it, I just need to, as I said, seek some new answers and see what's left when doing so. Take care!

51 comments:

  1. Jag kan förstå hur du resonerar.
    Ta ett steg tillbaka och ta den tid du behöver. Ibland är det det enda rätta att göra.

    Sen kan jag ju säga att jag skulle sakna dina inlägg, dina åsikter och dina inspirerande bilder något enormt. Jag ser heller inte din blogg som en blogg bland alla andra. Snarare som ett "mini magazine" som jag har förmånen att titta i varje dag.
    Lycka till med vad du än bestämmer dig för!

    ReplyDelete
    Replies
    1. stina you are an amazing woman..and it would be a great loss not to be able to be part of your every day experiences..you make the world a better place and it is people like you that shroud make their voice heard... your vision of life and the things that truly matter IS MAKING a difference ..never question why you are blogging..it was meant to be..some people have a mission to be an inspiration to others..it's just their mission on this short life here...of course that bringing beautiful things along the way is all part of the charm

      ps:i wrote my opinion as a reply to this comment because due to some technical issues of the blog i can't post to the comments section

      Delete
  2. Måste bara få säga en sak nu när jag läst ditt inlägg (och jag håller med dig); att du ska veta att du är (åtminstone för mig) den bloggaren/inspiratören som lyckas bäst med att hålla det privata privat. Inte många andra som skriver om sitt liv på nätet lyckas med att behålla integriteten som du gör. Och nu när jag skriver så känns ordet "bloggare" så konstigt när jag ska beskriva dig, jag skulle snarare beskriva dig som fotograf/kreatör/inspirationskälla. Du är inte någon i mängden bloggare! Jag läser din blogg varje dag och har gjort i flera år i syfte att få en extra dos kreativitet, inspiration och boost i vardagen. Men egentligen vet jag inte mycket om vem du är "egentligen" och det känns bra att ha det så. Jag tillhör inte skaran 21-åringar som lever för att veta vad någon annan gör, det förstår jag inte poängen med. Då missar man ju att leva själv! Så med detta sagt; tack för en jättebra blogg och jag hoppas att du väljer att fortsätta att inspirera andra i någon form då det ger väldigt mycket. Kram

    ReplyDelete
  3. Det var sorgligt att läsa ditt inlägg. Har kommit att älska din blogg och läst den i flera år nu. Du är en slags mentor som jag hittar svaren i, får inspiration och tankar utav. Men jag förstår dig. Ta din tid för vi läsare finns här och väntar på dig när du är redo. Njut utav dina resor!

    ReplyDelete
  4. Hi Stina,
    these are good thougths...I can understand you...otherwise will miss your nice posts. I liked your differentiation between personal and privat. This is a thin line and not easy to manage. I´m just at the very beginning with my blog and have to make so many decisions: Show your Face? Show your Baby?...So far I answer thes questions with no. But who knows?

    So, sometimes you have to make a little break and recharge your batteries. Do that!

    love
    greenpinkorange

    ReplyDelete
  5. Hej fina Stina,
    Jag håller med Åsa i vad hon skriver...det är som ett "Magazine" och du är såå inspirerande och klok människa..Förstår att du ibland ifrågasätter ditt bloggande och lyssna till ditt hjärta.
    varm kram

    ReplyDelete
  6. Stina,
    Very well put, and I do really understand where you´re coming from. I do agree that this www-world is a bit too much, and like you, I´m grateful that I lived my younger years without it. Every progress in the human evolution is not purely what we really need for our souls and hearts, I´m sure.
    I been following your blog for many years, and I´ve been so influenced by it in many different ways. Surely I´m going to miss your words and lovely pictures.
    Take care now and have a great summertime in Europe with your lovely family. Im off to Andalusia tomorrow and I cant wait to feel the magic vibe that fills me up every time I go away. I´m sure you know what I mean:-)

    ReplyDelete
  7. Dear Stina,
    I very seldom write comments, but your words really moved me and I think you really shared a great wisdom with your readers. I truly enjoyed reading your blog and although I perfectly understand your reasons to pause and share your thoughts I hope you will be back.

    I wish you the best of luck.

    ReplyDelete
  8. Hej Stina! Jag har läst din blogg i många, många år. Jag började läsa när du hade din gamla mer personliga blogg och jag saknar den där mer personliga Stina, när det handlade mer om dina känslor och tankar än dina outfits. Jag kan förstå att du nu när du har många, många fler läsare och dessutom ett barn väljer att gå allt mer från det personliga. Helt rätt! Men lite trist också, tycker jag ur ett helt egoistiskt perspektiv. Hoppas att du känner att du vill fortsätta blogga efter din paus. Du har många som följer dig, dä är helt klart en spännande människa :-)

    ReplyDelete
  9. So dear Stina, what you say is that you will stop bloging permenently or just for a while? Or mabye you don't know...

    Love from a reader since many years

    ReplyDelete
  10. Hej! Vad synd när jag precis har hittat en blogg som är så vacker och inspirerande och att du är en sån förebild för mig med den fantastiska balansen mellan utseende, familj, självutveckling och kreativitet! Jag hoppas att du får en rofylld paus men också att du kommer fortsätta bloggandet i framtiden :) /Linn

    ReplyDelete
  11. Ååå, tråkigt om du försvinner, en stor källa till inspiration, men all lycka till dig vad du än hittar på!

    ReplyDelete
  12. Bloggen får aldrig bli ett stressmoment, det ska vara något som du gör när du känner för det och har något du vill visa eller berätta. Jag har följt din blogg ända sedan din gamla blogg och älskar den. Men jag har inte tid att läsa den varje dag utan jag är inne några gånger i veckan, det gäller alla bloggar. För mig är det avkoppling, något jag ofta gör innan jag går och lägger mig, men jag har ofta undrat hur sjutton alla bloggare orkar med att skriva inlägg varje dag. Jag skulle dock bli jätteglad om bloggen fanns kvar, där du då och då när du har lust skriver några inlägg. Jag brukar ofta titta på dina gamla foton, speciellt de från Frankrike, Monaco, mat och inredningsinläggen. De är så otroligt vackra och inspirerande. Kram Karin

    ReplyDelete
  13. KOMMER ATT SAKNA DIG :)

    ReplyDelete
  14. Kära Stina, jag förstår dina tankar men det gör mig även väldigt ledsen. Jag hoppas att du en dag kommer tillbaka och känner att du vill skriva igen, jag följer din blogg dagligen och jag har stor respekt för dig, du är ett ljus som sprider så mycket härlig godhet och värme. Gör det som du känner gör dig lycklig, jag och många andra är här för dig när du känner att du vill komma tillbaka. Många varma hälsningar Kicki

    ReplyDelete
  15. Jag förstår dig, men having said that, kommer jag sakna din blogg något enormt. Du och den ger mig inspiration. Till både de lite ytligare tingen här i livet som mode, restauranger, resor men även de djupare som hur man vill leva sitt liv, tankarna som styr oss, filosofi. Stina, det finns ingen blogg som är som din. Jag har följt dig under tre år nu, kommer sakna dig och den enormt!

    ReplyDelete
  16. Yes I understand what you feel at the end and now your life is so complete with all your new job, Alexis, M, your travelling and always expose your life, you need a break even I almost have the tears into my eyes. You will miss me so much because all time I had to stay home when sick, it was a joy to read and see you each day, but I understand you. I only hope that one day, you will come back to your blog may be less often, but come back please. All my wishes of happiness dear Stina. XXX

    ReplyDelete
  17. Dear Stina ,
    Your amazing blog is the one and only that I look at everyday but not just because of the fancy ,brand new clothes,bag,shoes you share or beautiful photographs or places, of course I like all of them very much,but the reason is beyond them ,I read everyday because of your pespective , understanding of life ,approaching to people ,your positive and creative soul ,giving tips about law of attraction,being a role model of a good ,kind,elegant,smart humanbeing.There are many many blogs but for me your's is totally different taste.For me you are doing an amazing job with a cutest baby boy in your lap.I really understand your questions ,internet world can make exhaustion ,you spend your time ,make a perfect post but next day it will be old.And you need to nourish your soul from real life,real people.I will miss your post for sure but whatever you decide I m sure it s good for you.
    Best wishes
    Canan

    ReplyDelete
  18. Hej Stina!
    Din blogg är en stor inspirationskälla och jag kommer att sakna dina inlägg. Hoppas att din pause bara är just en pause. Du har en sund tillgång till livet och är super härlig att följa!

    Kram Sara

    ReplyDelete
  19. Ja, ibland behöver man röra om i sin egen gryta. Att få en egen familj gör också att saker ställs på sin spets!

    Det kommer känns tomt att inte höra ifrån dig lika ofta. Tre av de bloggar jag följt de senaste två åren har valt att sluta inom detta halvår 2012.

    Kanske är det så att man måste stanna upp och revidera/reflektera för att hamsterhjulet snurrar ett varv utan att man själv valt att springa....

    Önskar dig lycka till med sökandet, kommer sakna dina inlägg!
    Jag trivs fantastiskt bra med de Ray-Bans jag köpte av dig.

    Må gott.<3

    ReplyDelete
  20. One year ago I did´nt even know that there are personal blogs. When I discovered yours I was really fascinated.It became the only blog I looked at every day. I share your love for fashion, travelling and photographie, but I was really touched by your personality, and last not least by the pictures of your family, your love story and the birth of your wonderful little son. When I discovered your blog, I deeply grieved for my mother and one of my best friends who died within one year. Reading your blog every day was such a joy and an inspiration for me.But I understand your decision and I wish you all the best!!! Nevertheless I really hope that you will come back ;-) XXX

    ReplyDelete
  21. Jag kännner att andra redan har sagt det jag ville säja, så jag nöjer mej med att tacka för en underbar blogg och hoppas på att du fortsätter med den.
    Helen

    ReplyDelete
  22. Hej Stina,
    hoppas verkligen att du fortsatter blogga! Forstar att du vill ha en paus dock, maste vara valdigt bizi i ditt huvud med att foroska bestamma hur ni ska leva tillsammans i framtiden du och din harliga familj. Lycka till med allt och hoppas vi far fortsatta lasa om dig/er i framtiden. Tycker det ar sa skont att lasa om en lite annorlunda familj som visar att allting behover inte vara pa ett visst satt for att vara bra.
    KraM!

    ReplyDelete
  23. Hi Stina, take the time that you need. Will miss your posts! Grüsse aus Zürich

    ReplyDelete
  24. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH neeeeeeeeeeej vad synd!!!!!!!! Du har verkligen givit mig styrka i min vardag. Det är med en klump i halsen som jag läser detta inlägg. Du står över alla andra med en sådan god kombination. Jag har följt dig väldigt länge!! Även när du delade med dig av den allra jobbigaste tiden som du gick igenom.
    Du svarar på kommentarer och du har visat att du är en fenomenal medmänniska! Vore det inte för dig och den kvinnliga styrka som du bjudit på så skulle jag inte gjort vissa val i mitt liv. Tack för magnifik energi! Förstår att det tar på krafterna att driva denna öppna fina dagbok, en stor eloge till dig !

    Mvh Anette

    ReplyDelete
  25. Vill bara säga att din blogg inte är en en blogg bland andra utan är som ett konstverk, en tavla, en bok, en tidskrift.. Jag läser den varje dag och när du inte skrivit på några dagar eller jag inte kunnat läsa den på några dagar så känner jag en stor saknad. Din blogg är en stor inspiration, ger mig en stunds tillflykt och det är underbart att se dina inlägg om kläder, resor, intressanta tankegångar. Jag förstår dig dock till fullo hur du resonerar och hoppas du kommer tillbaka en dag.

    Många kramar!

    ReplyDelete
  26. Kommer att sakna ditt blogg mycket har läst den i flera år och det har varit mycket trevligt. Mode, filosofi,resor mm. Hoppas du fortsätter att skriva ditt blogg i framtiden. Sköt om dej Stina och din härliga lilla familj.

    Kram från Karleby, Finland

    ReplyDelete
  27. Kommer til å savne bloggen din!

    ReplyDelete
  28. You´re one of the most sensitive writers in the world of so many bloggers. You really know how to put words in their own places in a very beautiful way.
    Come back soon.

    -Anna

    ReplyDelete
  29. Det känns som jag förstår dig precis, du tar ett klokt beslut känns det som, det som skulle vara så roligt är att få något livstecken senare, att höra något om söta lilla killen och att ni mår bra allesammans. Samtidigt som du har kommit in ett nytt skede i livet som förälder och sunt är det då att prioritera andra saker. Tankarna du har har jag också haft men så länge bloggen inte tar "över" får det fortsätta kanske...Jag kan tycka ibland att folk vill ha underhållning och far runt överallt för att hitta något nytt spännande hela tiden, men man kanske inte får ut så mycket av det själv stundtals som bloggare. En positiv sak är dokumentationen man gör även om den inte är privat för andra så vet man själv kringsituationerna så de byggs ut med minnet när man gör tillbakablickar i sin egen blogg. Önskar dig allt gott Stina och din familj!

    ReplyDelete
  30. Hei Stina!Tusen takk for alle fantastiske tanker du har delt.Du er virkelig en sjelden perle.Du har inspirert meg til å leve. Bedre.Finere.Flottere.Mer ekstravagant.Men du har også satt ord på tanker jeg har tenkt, spesielt rundt dette med å få barn. Det som er litt morsomt er at du og jeg ligner litt, våre menn ligner litt, og våre barn ligner litt.Veldig morsomt!Håper håper håper du kommer tilbake.Savnet allerede i DAG å lese bloggen din;)Klem, Mari

    ReplyDelete
  31. Lycka till med allt, Stina. Jag har alltid varit roligt att komma hem från jobbet och varva ned med att läsa din blogg, se alla dina fina foton. TACK!
    Kram Cinnamon

    ReplyDelete
  32. Dear Stina,
    i unsually write anything, but now I have to:
    you blog is so wonderful to me, at everything you write I have to smile, especially about your lovely, cute son. You inspire me at every time I took a minute or two, is just like a short vacation to look at the aesthetic pictures and your classy styling. I'm just 23, but my goal is to be like you some day. I understand what you mean with the world wide web, i think around my age, it has taken many "victims", you have always to be available and everyone has a smartphone and internet at any time. Sometimes I think it's good, not to have a smartphone and just live without being contactable like my grandmother;)
    Take your time, I'm looking forward to see and hear from you again.
    I hope you will write again, when your mood comes for sure.

    Best wishes for you and your family

    Jacqueline

    ReplyDelete
  33. Stina, det har skänkt mig så mycket glädje att besöka din blogg och få fascineras över vackra ord, vackra bilder, som poesi i modern tappning. Många gånger har dina texter fungerat som en ögonöppnare inför det vackra i vardagen som jag annars skulle förbise. Önskar dig allt gott i vad du än företar dig. Tack

    ReplyDelete
  34. Stina I thank you for all these beautiful images and thoughts and all your blog during these years, which were my little joy of each day. I can understand that you need to be with your own life for a while but please come back soon. We need you. Best wishes to you and your family.

    ReplyDelete
  35. Great choice...I never understood why you share so much... Dont get me wrong, your blog has been beautiful and inspiring but I think you are too good for this!

    ReplyDelete
  36. Förstår precis hur du känner det. Ibland vill jag också bara släppa allt. Men det är som du säger, så himla kul att få utlopp för sin kreativa sida. Ta hand om dig och hoppas på återseende. Kram Linda

    ReplyDelete
  37. Hi Stina!
    i'm a 25 year girl from romania, i'm graduating dental school this summer, and for all most 2 year i read YOU! maybe you saw Sex and the City series, you are something like carrie,(a good writer, a life sharing person, an inspiration model for so many people) we take a minute or 2 every day to open your blog and read your thoughts to see what photos you post today ( and by the way i realy love your photos and you are an inspiration for me in that too)...you give us a break from our lifes, our problems, to read something moving and touching underlined with beautiful photos, you are "a reason" for many people, a reason to hope, work and fight for a family, a home full with love, happiness and respect, a reason to look in the mirror and see that we are a woman and to take care of us, you're doing a great job here, you have a successful job, with a lot of satisfaction that you can make a better life for so many people with just a blog...with a few word...a picture or two...simple but with a huge impact in the world wide! Thank you!

    ReplyDelete
  38. Kommer sakna dig. Inte så mycket dina modeinlägg. Men dina fantastiska inlägg om livet. The secret. En kopp te och en bit vhocklad i stilleben med en fin tanke till.

    ReplyDelete
  39. you're such an inspiration. thank you for all your great posts, you have given me lots to think about :)
    xx
    a twenty something fan from Finland

    ReplyDelete
  40. Åh nej vad tråkigt. Älskar din blogg. Din visdom och tankar om livet ger inspiration. Men jag förstår vad du menar och du ska göra som du känner!
    Hoppas på återseende!

    ReplyDelete
  41. JESUS FOLKS! SHE WROTE, I'LL TAKE A "PAUSE" NOT STOP WRITING FOREVER. And wasn't she suppose to leave for Europe very, very soon?!!!!!! So she will hopefully be back in a week or so hopefullllly! I surely hope so!

    ReplyDelete
  42. Kommer att sakna dig och din familj mycket.
    Hoppas att du kommer igen och gläder vardagen med
    dina fina tankar och vackra bilder.

    ReplyDelete
  43. Tråkigt, men jag fortsätter att hålla utkik efter vackra foton och kloka ord. Hoppas du hittar tillbaka; din blogg är en av de få jag hittat som inte är "bloggig" utan alltid omtänksamt utvalda inlägg och ord. Kram!

    ReplyDelete
  44. Stina I miss you reallly, how long won't you not write ?

    ReplyDelete
  45. Hej! Som många andra så gillar jag också att gå in och läsa om dina tankar, göromål, livspussel och resor. Tycker dock inte din nätdagbok är en "typisk blogg" utan något som ger betydligt mer, varför även jag hoppas att du hittar tillbaka till att fortsätta tycka det är inspirerande att skriva då och då. (Det är ju din dagbok, så du väljer ju själv hur ofta!). Men oavsett hur det blir så kommer jag fortsätta gå in och kolla, och jag kommer alltid bli lika glad när jag hittar ett nytt inlägg att läsa och fundera över, oavsett om det gäller mode, barn, eller tankar om livet. Så jag hoppas du hittar glöden igen, och om inte, tack för alla fina inlägg! MVH Laila

    ReplyDelete
  46. Förstår hur du känner, men vill bara att du ska veta att jag följt din blogg varje dag under många år. Bloggen inspirerar mig verkligen och den ger mig styrka i vardagslivet.
    Jag hoppas att du en dag fortsätter att blogga.... KRAMAR!

    ReplyDelete
  47. that sentiment is true. i've felt myself and still do. good luck.

    ReplyDelete
  48. Hej Stina!

    Jag vill tacka för din otroligt inspirerande blogg. Du är lika vacker som på utsidan som på insidan. Lycka till i framtiden!

    ReplyDelete