Saturday, August 11, 2012

Closet positivism

After some days of painful migraine that just wouldn't leave me and a somewhat exhausting flight back to Sweden - I truly enjoy the fact that I can browse through my closet again and wear things that I haven't seen in a long, long time. Like this beautiful silk top in dark navy colour and my summer pants from Acne. We can always find something positive in every situation right?
The stunning starfish bracelet has always been slightly too big for my tiny wrists - and since we're planning to be in Switzerland more and more, there's a lot of things that will be up in Stinas Vintage Store in the next few days. Pay attention to that girls!

(top: Chanel, wide jeans: Acne, heels: Christian Louboutin & bag: Louis Vuitton)

6 comments:

  1. Underbart att migränen gett med sig! Du ser så fräsch ut och ser ut att må bra just nu! Nu väntar jag så på att titta in i Din shop och jag hoppas att jag hittar något och framför allt hinner hitta något !

    Kramar hinner jag i allafall skicka här!

    ReplyDelete
  2. Rätt inställning fina fina Stina! Jag hoppas innerligt att du migränen snart är borta. Jag kan inte nog tala om hur mkt din blogg betyder, den är helt fantastisk med kloka tankar, vackraste foton, välskrivna och proffsiga inlägg. Du är stark, har en otrolig karisma, fina killar (Alexis är bedårande söt:). Önskar dig allt gott med att hitta lgh och allt annat som kommer att ordna sig med tiden! Denna gång måste jag hinna med din Bloppis, har aldrig fått första tjing, sörjer ffde en klänning och en sjal. Kram och krya på dig

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för fina ord och tack för att du läser och tar dig tid att kommentera!

      Delete
  3. Fin bild! Bakgrunden ser cool ut! Gillar hur alla dina bilder är så välkomponerade. Undrar hur det gick med din packning som du gjorde tidigare i sommras, du visade upp två inlägg med olika kombinationer. Superkul att se dom! Jag brukar försöka utvärdera eft en resa, så att jag kan bli bättre haha! Undrar om du använde det som du packade som det var tänkt? Nånting som du saknade etc?
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Att ha estetisk tilltalande bilder är av oerhörd vikt för mig. Det ska vara sobert, elegant, vackert och härligt.

      Beträffande kombinationerna så användes nästan allt, men sedan så shoppades en hel del vilket gjorde att jag ofta valde nya kombinationer med det nya jag införskaffat. Men jag gick faktiskt tillbaka till det inlägget några gånger när jag hade noll inspiration!

      Ibland saknade jag mer klänningar, toppar i silke kändes varm och otymligt vissa dagar och ibland ville jag mestadels ha haft något mindre uppklätt att välja mellan.

      Delete