Wednesday, September 5, 2012

Head creation


Not only do I have two breathtaking dresses for the week I'll be spending with my father and family celebrating him with bravour, I also have this super glamorous head creation, all handmade for me. Can you imagine there's a modiste doing this as a living? And she is soooo skilled and creative, just take a look here and let yourself be tempted!
It's just something when you add a decoration to your head, it sort of raises the whole feeling of dressing up, getting all stylish with the sense of an international Mad Men feeling where women really took a party seriously and paid attention to all the details.
When I'm abroad and attending a festivity, it's so much more common and accepted to wear a hat or a nice headwear, but us Scandiavian citizens are much more cautious and afraid to stand out and dress up. Something I'm trying my best not to to do. You should never be disguised or feel like a Christmas tree, but to honour a celebration, a party or some other occasion with the decency of making an effort - it's just lovely, fun and will make the person very happy.
So this black flower with its thin veil are going to follow me on the trip and be all exquisite! I'll show you after the trip how I combined it.

14 comments:

  1. You are absolutely right we need to be perfect and honour the celebration's person and this little refined hat will be splendid on you with a "chignon" I think. xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scary Uta, but we never seem to stop surpirising each other. It was more or less my idea! Hope I can live up to it, show you when I'm back! Take care!

      Delete
  2. Yes Uta you are right, a chignon would fits perfect to this fascinator.

    ReplyDelete
  3. Stiligt! Tycker också vi svenskar är dåliga på att verkligen klä upp oss (jag själv inräknad) men här i Italien är dom lite modigare så jag börjar sakta men säkert bli lite vassare;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's so much more fun and respectful doing so! We live once!

      Delete
  4. So beautiful! Perfect to dress up, i agree with you and the others, there is polite to dress up for the others. I saw the same kind of stickers that you got from liberty at svenskt tenn, but with butterflies instead of animals.

    ReplyDelete
  5. Stina, jag skulle vilja be dig om råd också. Skriver på svenska då det är lite lättare att uttrycka sig då. När blrjade du finna din inre styrka? Har den kommit allteftersom? Du verkar alltid (under tiden jag följt dig i bloggen) haft en styrka och känsla för vad du vill. Jag är 27 nu och allt har ju sina toppar och dalar, men jag känner ofta att jag inte lever i stunden som jag borde. Jag vet inte om det kan bero på att jag nu är i en jobbsituation där jag nästintill vantrivs och att det smittar mig med dålig energi överlag (försöker byta jobb). Men jag tänkte bara höra om du har ngt råd om hur jag ska ta kontrollen över mina tankar eller få känslan över att jag har huvudrollen i mitt eget liv. Har läst the secret en del men är inte säker på att just det svaret finns där. Stort tack för din blogg och för den inspiration och positiva energi den ger! ps Alexis är så söt!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Josefin, befinner mig i migränvakums slut coh mitt i packning. Hinner ej fördjupa mig i detta nu, men läs mina kolmuner The Secret, för själen och Kabbalah och hugg tag i mig ef min semester. Du måste finna något som ger mening i ditt liv på djupare nivå. Att börja ge till andra vad du själv saknar är alltid den starkaste vägen att gå i livet. Testa att istället för att själv önska, ge till andra vad det är du än vill ha. Då brukar man få precis det man behöver tillbaka. Du ska få se.

      Delete
  6. Det här måste vara en av dina snyggaste outfits någonsin. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menar du huvudbonaden eller skulle detta till inlägget ovan? Om inte annat hålle rjga med att huvudbonaden är makalös!

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Varför togs min fråga bort?!?! Jag undrade bara om du gjorde Fraxel på Ellipse kliniken. Ett nej eller ett ja hade jag bara begärt.

    ReplyDelete