Thursday, October 18, 2012

Win a cashmere sweater from SOFT GOAT

Dear readers! 

To celebrate the upcoming weekend, let's give away a beautiful cashmere sweater from SOFT GOAT. This one I have myself and it's so stylish to a pair of slim trousers, high heels with a big necklace or just casual a la Sunday.

What you have to do to participate? Go to their Facebook page and like them there and write here in the comment filed what you like about cashmere and this blog!

You have a week and then we will choose a winner. You can participate form all around the world.

Good luck!


59 comments:

  1. Hej Stina,

    jag är uppvuxen i Geneve och besökte din blogg av en slump men blev en trogen läsare. Tycker det är sa härligt att bo i Schweiz där vi kan vandra i vackra eleganta kläder omgivna av magisk natur och smakfull design. Jag är precis som du en stor beundrare av mode och visar stolt upp skandinavisk design pa olika tillställningar men även till vardags pa mitt arbete. Jag vill gärna vinna en soft goat eftersom jag aldrig köpt ett plagg därifran.Amelie

    ReplyDelete
  2. Jag är en trogen läsare sedan många år tillbaka, älskar blandningen av inredning, mode, resor, mat & dryck och välskrivna texter.
    Älskar känslan av mjuk cashmere mot huden men äger i nuläget bara ett fåtal plagg. Håller tummarna!
    Ha en fin helg i Geneve.
    Kram Nina.

    ReplyDelete
  3. I really love your blog because it's so clean and elegant.. I love your texts about life, love, family and everything else.. and of course I'm a huge fan of little Alexis :D unfortunately I don't own anything from cashmere (yet), but it would be really nice to win something so soft and comfy! best greetings from Austria! Valeria

    ReplyDelete
  4. Cashmere is sooo soft, so cosy, so fluffy! *insert a "It's so fluffy" from "Despicable me" here ;)*
    It is the best when it comes to cooler temperatures in fall still able to wear a nice light-weight but warming cashmere sweater without a coat. And in winter it looks super stylish under a coat because you don't look like a little cream puff made of layers and layer of winter clothes but you are still being kept pretty toasty. So all the thanks to the cashmere goats! ;)

    And it is the same with your blog. You keep my soul warm- especially now when it's getting colder and darker outside- with your beautiful pictures, your exciting travels and your fabulous writing!

    ReplyDelete
  5. Hej Stina! Har läst din blogg länge och har följt dig i med och motvind, du är en inspirationskälla, och bloggen en härlig glimt av en värld olik min egen. Skulle bli väldigt glad om jag vann! Kram Caroline

    ReplyDelete
  6. i love cashmere because it is so soft and luxurious. And i love your blog cause it is so real and you're an inspiration to me :)

    ReplyDelete
  7. Jag tycker om att kika in här och läsa ditt senaste av den enkla anledningen att vi lever så komplett olika liv, du och jag, trots ett flertal gemensammafaktorer, såsom ålder, nyblivna mammor och nu en flytt till ny stad. Det är skönt med lite olika perspektiv ibland! Eftersom du höjt Soft Goat och deras produkter till skyarna, och du verkligen fått mig intresserad, är jag nyfiken på dras kläder!

    ReplyDelete
  8. Hej Stina, Min fru och jag brukar läsa din blogg då jag anser att det är många motiverande och inspirerande bilder och text om ämnen som både intresserar mig och min fru. vet att min fru särkilt gillar dina genomtänkta texter om livet, själen och Balans I livet. Skulle vara fantastiskt roligt att överaska min fru om att hon vunnit en fin cashmere tröja från din blogg. / trevlig helg Fredrik

    ReplyDelete
  9. What is not to like about cashmere? Just last night I was surfing the webpage of softgoat, longing for a new friend... And I repeatedly visit your webpage/blog to find out what to put on my wishlist next. That can be anything from trips, to handbags and pastries I'd like to try. Thank you for taking us with you night and day, at home and far away!

    ReplyDelete
  10. Åh deras kläder är ju bara så underbart fina! Älskar enkelheten! känslan av mjuk cashmere inlindat runt ens kropp under kalla och ruskiga höstdagar är väl obeskrivligt mysig? :)

    caroline.gab@hotmail.com

    ReplyDelete
  11. Dear Stina,
    what I really like about your blog AND cashmere, is that it's both classic and chic. I do already have a scarf made of cashmere, and I really like to snuggle up in it. It would be absolute perfection to add that sweater to my chic-and-comfy-collection.
    I've been following you now for at least a year, and what I really like best is the impression of you being very open-hearted to your readers (I don't even know whether there exists an expression like "open-hearted", but I hope you do understand what I mean) und one really gets the warmth of a loving and caring mother and wife.

    all the best from Germany
    Julia

    ReplyDelete
  12. Hi Stina,

    What a great giveaway! I love cashmere sweaters but only own one cardigan that has become too small. I'm about to have a baby and am looking for something for the fall that would hide my round shapes until I get a hold of my weight later this year :) This sweater is magnificent and oh-so-chic.
    I follow your blog since the beginning and I appreciate the transformations and life experiences that you let out in some posts. It's very nice to see you and your family evolve, are happy, struggling, beautiful, elegant, artful, family oriented, taking risks, discovering new places, mature, and most of all, inspirational.
    The blog is very simple and easy to read. The photography is phenomenal. I can never get enough of it! I hope you keep blogging for a long time.
    Have a great weekend!
    Emilie

    ReplyDelete
  13. Jag tycker din blogg är som chasmere, lyxigt, äkta och flärd!

    Önskar att få ge en bit av det till min mor som skulle behöva det!

    Tack för att du delar med dig och inspirerar av mode, flärd och från världens alla hörn!

    Vänligen
    Maria Mason

    ReplyDelete
  14. I love this blog because it is a natural, realistic, always interesting and different, sophisticated and very interesting for me all about your son because I have a son the same age. On Kashmir do not know what to say because I do not own anything like that, but I would love to win this sweater, and then I can speak on this subject. Greetings from Serbia! Jelena

    ReplyDelete
  15. Det är alltid lika givande och roligt att läsa dina inlägg i bloggen. Du lyckas alltid skapa en viss känsla i inläggen som jag inte kan beskriva men som jag älskar. Sedan är det alltid trevligt att se de fina fotografierna som du lägger upp.

    Jag är ett stort fan av mjuka, varma och härliga material. När man bor i kalla Sverige är det något som kommer till stor använding, att då få klä sig i fina lyxiga kläder i cashmere från SOFT GOAT piggar upp och gör höst/vår/vinter lite roligare.

    ReplyDelete
  16. I really like your blog, because you are such a stylish mum and when i read your blog i can feel that you really love your family, especially your little boy.

    ReplyDelete
  17. Din blogg har varit en trogen följeslagare i min vardag under många år.

    Jag har har läst om bröllopet, USA, din exman Peter (om jag inte minns fel) ditt sätt att se på skönhetsideal, jobb, foto och modet du inspirerar med. Jag gick en regnig dag och köpte The Secret och läst vartenda ord som Rhonda Byrne skrivit.

    även har jag sedan givit boken vidare till min far som är en stressig ägare utav ett AB och jobbar som möbeldesigner. Han läste boken och en månad senare var han med om en olycka som gjorde att hans knä krossades MEN det gjorde att han blev sjukskriven i tre månader, började på Yoga och läste boken ännu en gång.

    Nu har han reviderat sitt liv i mogen ålder och är tillbaka starkare än någonsin! Jag har även läst om blackouts, kräkningar och migränen som du lider utav.
    Långa bad,lyxiga ljus, inbrottet, IVF, skilsmässa, ny lägenhet och ett nytt mirakel i form utav din fästman och nu din son med!

    Allt detta har jag läst, delat med mig utav, funderat över och tagit till mig. Så vad din blogg givit mig under åren är LIV, livfullhet! Den har givit mig många magiska stunder, speciellt som nätter som denna, nätter när jag sitter uppe nattetid och suktar efter inspiration. Då jag är en känslomänniska så kan jag inte gå och lägga mig när jag är i denna känslostämningen.
    jag tror att du eventuellt förstår vad jag menar, för utav dina texter genom åren att döma så antar jag att du är en känslomänniska med.

    Till tröjan nu då, jag skulle säkerligen finurligt formulera en mening om hur ullig, bullig och underbar en sådan tröja utav detta fabrikat skulle vara som magi mot min hud. Men sanningen är att jag aldrig haft privilegiumet att äga en tröja utav detta material. Jag satsar på mina arkitektdrömmar och kommer säkerligen ej kunna köpa en tröja som denna innan dagen för examen har gjort entré!

    Men det skulle glädja mig otroligt mycket om just jag skulle få äran att bära den och låta den värma mig. Då jag precis gjort min tredje operation utav min livmoder och då jag är ett Novemberbarn och fyller 27 den 1:e så vore det lyx att få värma sig i denna underbara tröja! Och vare sig jag vinner eller ej, så är jag ändå en vinnare.. För jag en natt för många år sedan hittade till din blogg och den har givit mig mer glädje än något klädesplagg i världen!
    Tusen tack! :)

    ReplyDelete
  18. I love cashmere because it is so soft! I love the fashion on this blog!!

    ReplyDelete
  19. Som en lång , varm och mjuk kram!

    ReplyDelete
  20. Stina du har en blogg som jag alltid återkommer till, du har en stark karisma och trots att du i mångt och mycket skriver om det som de flesta andra skriver om (mode, skönhet, mat etc) så lyckas du alltid få till en personlig vinkel, just för att du är du. Du är väldigt ladylike,grace är det jag tänker på när jag tänker på dig. Grace och integritet.

    Om Du hade varit ett material hade du varit just caschmere, finaste sorten! ;-)

    ReplyDelete
  21. Stina!

    När jag läser din blogg känns det som att kliva in som i en drömvärld!En värld full av lyx, härligheter & livskvalite på hög nivå. ...även om du också upplever svårigheter så har du en unik förmåga att se det vackra i livet ändå. Du är otroligt vacker på utsidan och verkar vara lika vacker på insidan. ...din blogg inspirerar mig till att njuta mer av livet <3

    Hade vart hur härligt som helst att få chans att vinna den vackra cashmere-tröjan.

    varma hälsningar,
    //Jenny

    ReplyDelete
  22. I love your blog. It has a nice and warm atmosphere and you're always so positive about everything. And of course there is nothing better than the soft feeling of cashmere on naked skin. Hope you're keeping up with this blog.

    ReplyDelete
  23. Hello dear Stina,

    It´s not so hard to answer these two questions. I would love this oversized cashmere as a perfect addition to my post-pregnancy wardrobe. Soft, warm and cozy to wear while looking after my baby boy, but yet elegant. And that´s the first word that comes to mind when thinking about your blog, elegance. I really adore your blog because you really make an effort in everything you do, whether it´s putting together a beautiful dinner table or an outfit. I am a huge fan of making all the little things in life look beautiful, even though no one is around to see your perfectly thought through plate of salad, haha... It´s about feeding all of your senses, and that´s what you do.

    All the best Stina, hope you´re enjoying Zürich!

    ReplyDelete
  24. För att börja med din blogg, Stina, så älskar jag mixen mellan ytlighet och bråddjup. Ett blogginlägg om bakelser eller skönhet kan följas av ett som handlar om kärlek, självkänsla, eller ett filosofiskt resonemang. Den blandningen är precis som livet är självt och det sätter du fingret på i den här bloggen. Dessutom ger du mig som 20 årig tjej hopp om att allt löser sig tids nog, både min relation till mig själv till och världen omkring mig.
    Varför jag älskar cashmere är väl inte svårare än att det är världens mjukaste och härligaste material som håller mig varm men samtidigt får mig att känna mig fin.

    ReplyDelete
  25. Dear Stina!
    I'm reading your blog for over a year now and I'm a big fan of you and your blog. It's the way you write, the way you share your intimate moments with your readers and also the way you inspire with your thoughts!
    On a rainy sunday, I took the time to read your blog from the very beginning, and it was so great seeing you growing up, living through so many different situations in life, meeting your love, becoming pregnant. I felt, as if I got to know you very well and this is a thing, I'm missing on most of the other blogs!! You are just so personal and real!!! Btw, I'm loving your photos! I love your pictures, you're making on your journeys!!!
    I saw your cashmere sweaters on instagram last week and ordered a cardigan at softgoat right away. When I saw these oversized sweaters and fell in love with them, unfortunately after completing my order. So, this would be a great opportunity, getting this wonderful, soft cashmere sweater without paying another 20€ for their shipping to germany
    ;-)
    Cashmere is one of my favorite materials of all! It's a special thing, putting on a cashmere sweater and feeling the soft, tender substance on your skin. It immediately makes you feel comfortable, feminine and flattered!
    To conclude, I would love winning this gorgeous sweater because I think it would be a great addition to my fall and winter closet!
    With the best wishings from germany!
    Paula

    ReplyDelete
  26. Har länge följt din blogg
    älskar att titta in och se allt fint Får även en massa inspiration
    trots våra olika liv Jag är en vanlig undersköterska med dålig lön
    Glädjs också över att att du fått din fina lille kille minns din kamp tidigare
    cashmere är mjukt ljuvligt och lyxigt KRAM

    ReplyDelete
  27. Du inspirerar, fascinerar och "fashionerar" min värld. Kombinationen av tuffhet och ödmjukhet med kvinnlig list och touche av den vackra världen är precis vad jag vill sjunka ner i ett par minuter i slutet av min dag. DU är som min osynlige storasyster, jag vandrar några år efter i en bana som redan finns dock på eget vis. Att våga stå för vem man är vinner i längden och jag har nyligen stärkt mig genom att avstå från stundens lockelser även om det gör ont. Fokuserar därför i nutid på att vårda mig inifrån och ut, bejaka mina kvinnliga sidor njuta av och framhäva dem. Goda dofter och eleganta material ger en enorm tillfredsställelse. Det finns nog ingen som skulle njuta så mycket som jag av att svepa in kroppen i en ny cashmere tröja just nu... med den känslan inombords skulle jag sedan vandra genom stan till ett spännande möte som börjar påverka mig på ett oväntat men fint sätt <3

    Önskar dig en fantastisk dag...

    ReplyDelete
  28. I would like to win this elegant sweater, because of its warming material. It is cosy as well as stylish and therefore perfect for the upcoming season.
    I read your blog because of your inspiring lifestyle, your love for the details and your great style of clothing.
    I also look forward for the next issue of fine decor.
    Many greetings
    Jasmin

    ReplyDelete
  29. Stina, I already "liked" Soft Goat weeks ago, thanks to you! This is the most perfect give away for the fall, and I cannot describe with words how I long for a soft cashmere feel on my skin. Simply, it makes me feel elegant. And speaking of elegant, that's how you inspire me every single time you write another post, post a new picture on instagram, or simply by looking back to your first blog post and daydreaming through all your mature and beautiful thoughts, outfits and the fact that you share a part of your life with us. You are my biggest inspiration when it comes to fashion at the moment, but also keeping a long-distance relationship - which I'm in myself at the moment! What I like about this blog is you. Thank you, and have a wonderful weekend in sunshine and happiness!

    ReplyDelete
  30. I really love the cuddly feeling of cashmere on my skin and I love you block. You`va got such a great feeling for fashions and you`re really inspiring.

    ReplyDelete
  31. Dear Stina! What a coincidence.. My Norwegian girlfriend just wrote me how much she wanted a cashmere-sweater from Soft Goat. I googled it, and suddenly - here I am. I must say, what I have seen from your blog so far is truly inspiring, even for a man. Us Italians know how to appreciate style and fashion. I figured I might as well give it a try, in order to surprise my lovely woman with something I know will keep her warm when I'm not around. Grazie e buona giornata!

    ReplyDelete
  32. Jag tycker din blogg är otroligt inspirerande! Jag läser den framförallt på grund av dina vackra bilder men också för att få ta del av dina kloka tankar om livet. En kashmirtröja är nog det finaste och skönaste man kan ha på sig, och just de lite oversizade tröjorna från Soft Goat har jag trånat efter länge!

    ReplyDelete
  33. Hi Stina,

    I love cahmere as it is suitable for every occasion, you can wear it in a restaurant with a fancier skirt if the weather is a bit chilly. And then you can also wear a cashmere sweater with your jeans or track trousers perfectly well, too! Cashmere is such a luxorious material, it look and feels so soft, and it keeps you always nice and warm no matter what the temperature is. That's why cashmere is a perfect item for traveling as well!

    I love the feel of modern luxury in your blog! You are my inspiration as you travel and live around the world, you are a true cosmopolitan. I also like that you are able to be such a hands-on-mon- and you do it in perfect style as well!

    ReplyDelete
  34. oh i'm all excited! i took a look at the soft goat homepage when you wrote about it on your blog and the oversized sweater is on my wishlist for christmas. so my parents would be happy if i could win it here :) i like cashmere because it gives me a feeling of sitting in front of a warming fire in a small mountain shelter even if i'm sitting in a totally boring lecture. on the other hand it always gives you a luxury touch and i don't think you can ever go wrong with that.
    i like your blog because i like the way you dress and now i try for myself to invest more in high quality basics. even though i'm a student, i prefer buying clothes which i like to wear for a long time. and i'm really of impressed how you manage all the different tasks like being a working mother, blogger, wife, friend, sister...

    ReplyDelete
  35. Hej Stina.
    Jag läser din blogg för att den är rakt igenom genuin. Den inspirerar, bade genom ditt djupa, intressanta sätt att skriva (ditt beskrivande sprak om viktiga saker, sasom ytliga gör att man lätt fastnar för din blogg) och genom dina foton, som pa ett intressnt sätt är tagna med ett djup och en tanke bakom. För mig är du en inspirationskälla för manga, men verkligen för mig som mamma till en liten son. Du visar hur viktigt det är att inte bara leva i vardagen, att sätta egna solstralar pa en
    gra vardag ochäven att inte glömma bort sig själv och lite lyx. Du är en stark och inspirerande kvinna som verkar ga efter eget hjärta.

    Cashmere tröjan fran soft goat skulle passa perfekt i höst för att den är gjord av finaste kvalitén. Men den huvudsakliga anledningen är att den skulle passa perfekt och vara en lyx för min frasiga hy som tyvärr som mamma at en liten 10 manaders pojke inte har blivit sa bortskämd med bad, peeling och hudkrämer...

    ReplyDelete
  36. Stina, jag har följt dig i många år och jag kan bara säga WAOW WAOW WAOW WHAT A WOMAN YOU ARE!!!! Du är vacker har stil, är modig, vågar leva, men allra viktigast du får en att känna att det är ok att vilja vara en riktig KVINNA. Jag skulle så gärna vilja vara med i den här tävlingen och vinna denna underbart vackra tröja till min mamma som ALLTID no matter what ställer upp för mig, ALLTID. Vet faktiskt inte vad jag skulle gjort utan henne. För ett tag sedan hamnade jag i ett bakslag i livet och ekonomin har ej varit den bästa så att köpa massa presenter kommer ej på tal, inte ens vackra plagg. Min mamma har funnits där och stöttat hela tiden och finns inget jag hellre skulle vilja än att ge henne något så här vackert nu när julen faktiskt närmar sig.
    Tack för att du inspirerar, delar med dig och är så äkta!

    ReplyDelete
  37. Cashmere and this blog both share softness and tenderness combined with a powerful female attitude!

    ReplyDelete
  38. Dear Stina, I love your style and your exquisite taste for clothes and quality of clothes. You are a real inspiration to me: in your posts I can read that you are a very caring mother but nevertheless a working woman, who organizes thousand things at the same time and is always on the run - I really admire your power and strength! And your character shows through your clothes and the way you wear them- the wonderful Cashmere Sweater from Soft Goat can be worn casual but also in a more sophisticated way styled with statement accessories. I would love to wear it and style my outfit in different ways and get ideas from your blog.

    Thank you for being so inspiring!

    ReplyDelete
  39. Both cashmere and this blog ouzes class, luxury and comfort.

    ReplyDelete
  40. Stina,

    Jag skulle vilja påstå att den finns likheter mellan dig och cashmere. De egenskaper jag gillar hos dig gillar jag också hos materialet. Ni båda är oerhört eleganta och genom er kan man få en känsla av lyx, Det betyder dock inte att ni är bakåtsträvande och konservativa, tvärtom är ni båda redo för överraskande kombinationer och stilblandningar som känns fräscha, roliga men ändå alltid eleganta. Ni har båda mjuka och fina sidor, något som kan värma en frusen novemberkväll. Ni är också grundade i vad ni är, du som en trygg person som vet vad du vill och står för det och cashmeren genom att vara just en cashmere tröja, varken mer eller mindre utan krusiduller. Man vet precis vad det är man får.
    Med inspiration från din blogg har jag tänkte påbörja grunden till en tidlösare och mer kvalitativ garderob och en tröja från Soft Goat hade varit en bra början på den.

    Stort tack för att du fortsätter att blogga och inspirera!

    j

    ReplyDelete
  41. I like your blog because it's kind of a go to one for me.
    It offers short posts I'm never bored to read as well as inspiration.
    Unfortunately I do not own any cashmere items yet, but I guess it is its softness that makes people buy cashmere, that's why I'd like to try it out :)

    ReplyDelete
  42. Hei Stina!
    Jeg begynte å lese bloggen din da du gikk gravid med Alexis. Vi hadde termin omtrent samtidig og jeg har fulgt bloggen det siste året. Jeg er veldig takknemlig for at du deler tips og erfaringer :) Jeg har en altså en sønn som er like gammel som Alexis og jeg elsker å kle han i cashmere nå som det begynner å bli kaldere ute ( vi bor i Norge....;) Jeg liker bloggen din fordi du er så ærlig! Det å være mamma krever mye av oss og jeg beundrer at du klarer å holde en så klassisk stil. Det inspirerer meg! Jeg håper å vinne en cashmere genser så jeg kan holde varmen i vinter..... :) Klem, Astrid

    ReplyDelete
  43. I love how cashmere feels on bare skin. It also looks luxurious and comfortable at the same time!
    I keep reading your blog because I love your pictures and style. Your boy is so cute I can't get enough of him! :)

    ReplyDelete
  44. I love how cashmere feels on bare skin. It also looks luxurious and comfortable at the same time!
    I keep reading your blog because I love your pictures and style. Your boy is so cute I can't get enough of him! :)

    ReplyDelete
  45. I love the comfy feeling when you wear a cashmere sweater and the beautiful pictures on this blog;)

    ReplyDelete
  46. I have been following your blog since late spring, during a time of large changes in my life and it has provided me with the inspiration to embrace all the wonderful things that the universe has in store for me. Changes that I didn’t believe in but have come to realise are necessary for me. Thank you for reminding me that luxury is inspiration and aspiration, something taught and something learned. I have grown and will continue to grow as a person through embracing each day of new, each day of what I previously thought impossible. Your luxury is founded in every day. This cashmere jumper is a luxury that earns pleasure and appreciation, something that can be a part of the every day.
    Warmest regards and thankfulness to you Stina.
    Lisa

    ReplyDelete
  47. Hej Stina! Läser din blogg dagligen och ser dig som en stor förebild modemässigt men främst i livet som kvinna och mamma. Har tyvärr ingen facebook-profil så jag kan inte gilla Soft Goat där men vill ändå skriva ett par rader och tacka för en inspirerande blogg med en perfekt blandning av mode, yta och djup<3 En härlig vardagsflykt för mig då jag för tillfället går igenom en ledsam och uppslitande separation från min sons far... Må väl!
    Chrissy

    ReplyDelete
  48. Kära Stina!

    För mig är din blogg den perfekta vardagsflykten. När livet snurrar lite väl fort och jag önskar att det fanns fler timmar per dygn (vilket brukar bli dagligen...) brukar jag unna mig en paus och kika in på din blogg. Jag älskar din inspirerande stil (gillade verkligen tipsen för en komplett garderob!), dina otroligt vackra fotografier och glädjen som du utstrålar tillsammans med din lilla familj!
    För mig påminner cashmere mig om min mormor och då jag som liten flicka satt i hennes knä och lutade huvudet mot hennes silkeslena cashmere cardigans. Ljuvligt!

    Ha en fin söndag! Har självklart gillat Soft Goat på Facebook.

    Lisa

    ReplyDelete
  49. Hej Stina. Jag uppskattar din blogg och ditt intresse för skapande (bilder,kläder,estetisk kirurgi) i stort och jag tycker din blogg skiljer sig i mängden och känns mer internationell. I like it helt enkelt! Sedan ser jag dig som seriös i en värld av oseriösa som försöker sig göra pengar utan att ha advekvat utbildning. Och din son verkar vara en liten darling han med.
    // Tessa

    ReplyDelete
  50. Hej Stina.
    Tack för att du har valt att dela en del av din vardag här på bloggen.Jag har läst din blogg länge,den får mig att minnas min barndom.
    Jag växte upp I Bosnien med världens bästa mamma. Hon var akademiker och väldigt modeintresserad.När jag ibland tittar på dina outfeets kan jag se min mamma framför mig.Hon har alltid varig så elegant.
    Hon älskade cashmere tröjor, och hade minst 10 st i olika färger. Jag minns att jag fick ärva hennes gamla tröjor.
    Tyvärr tog kriget det mesta ifrån oss.Vi fick fly med bara de kläder vi hade på oss.
    Hon pratar om sina cashmere tröjor än idag. Ibland går hon in i butiken och känner på tröjorna, men köper de aldrig. Hon säger att hon är för gammal för så fina saker och att de gör sig finare på yngre människor. Men jag tror att i själva verket handlar det om att hon är rädd att minnas sitt gamla, lyxiga liv. Därför tycker jag att just hon ska vinna denna fina gåvan från dig.

    ReplyDelete
  51. I just purchased my first truly cashmere jumper a few months ago and wear it ALL the time! I love that I can stay warm, since I'm always cold, and still look classy! Which brings me to your Blog! It's is SO effortlessly classy!! Spending time looking around at your posts always leaves me with the same feeling as when I catch up with an old friend!

    ReplyDelete
  52. Hiya Stina,
    I liked the facebook fan page and for a while I'm following your blog . I love your blog cos you have a very minimal and elegant style. You don't have to work too hard to look good and the thing I like the most is this blog is like a mirror that shows your life. You show us your family, your holidays, your home and everything and this makes your blog very sincere. It is very real.
    What I like about cashmere is, as I live in Istanbul Turkey we have very cold days here in winter and cashmere is one of the most haves in teh season to feel hot.It is something that wraps us in both ways, wraps us in luxury and wraps us in cozyness. You can be cozy and chic in a sweater only like this.

    ReplyDelete
  53. Hej,

    Cashmere är ett av de material jag allra helst bär. Det är lätt, varmt och mjukt och ger en känsla av total lyx.
    Beroende på hur jag bär mina cashmereplagg passar det utmärkt både till vardag som till fest.
    Nu när jag dessutom bär runt på en liten bebis hela dagarna känns det skönt att veta att han vilar mot en mjuk och varm axel och slipper stickig ull mot sin kind.

    Och Stina...! Din blogg är som ett lyckopiller. Du är en duktig fotograf som tar inspirerande och vackra bilder och du bjuder in oss läsare till en lagom stor del av ditt liv.
    Jag har följt dig i flera år och har inspirerats till att laga många goda middagar tack vare dina fina recept och bilder. Jag älskar också att se dina vackra klädval och få följa med när du reser världen runt med din fina familj.

    Tack för en härlig blogg...!
    /Nathalie

    ReplyDelete
  54. Why I love cashmere? Because it is so soft to the touch. As simple as that.
    And I love your blog because it is intelligent and beautiful and one of the few blogs that I am still taking the time to read. You are warm and funny, you never judge or complain. I appreciate that.

    Another thing: Soft goat's philosophy and social responsibility makes me admire them.

    xxx
    Sara

    ReplyDelete
  55. I like your blog because you spend a very different kind of life than I do. Although I find different things important and valuable, I like your way of writing and opening pieces of your life to us readers. Thank you for doing that!

    I don't have any cashmere clothes but sure would love to have one! They feel so soft and natural on your skin. Loving it!

    ReplyDelete
  56. Hei Stina.

    Jeg fant din blogg for snart to år siden og har fulgt den siden. Gjennom din graviditet, min egen graviditet og gjennom året med våre sønner (som faktisk er nesten like gamle) Jeg blir alltid så glad av å kikke inn til deg og mest glad av å se dine utrolig vakre og stemningsfulle bilder. Du inspirerer meg1

    Hva jeg liker med Cashmere er det samme som det jeg liker med din blogg. Begge har stikkordene elegant, tidløs og klassisk og det er det jeg elsker..(og en liten bit av luksus i hverdagen;)

    Jeg gleder meg til å følge deg videre.

    xox Birgitte

    ReplyDelete
  57. Hei Stina.

    Jeg fant din blogg for snart to år siden og har fulgt den siden. Gjennom din graviditet, min egen graviditet og gjennom året med våre sønner (som faktisk er nesten like gamle) Jeg blir alltid så glad av å kikke inn til deg og mest glad av å se dine utrolig vakre og stemningsfulle bilder. Du inspirerer meg1

    Hva jeg liker med Cashmere er det samme som det jeg liker med din blogg. Begge har stikkordene elegant, tidløs og klassisk og det er det jeg elsker..(og litt luksus i hverdagen;)

    Jeg gleder meg til å følge deg videre.

    xox Birgitte

    ReplyDelete
  58. First of all, I love to read your blog Stina. It has just the perfect mix of everyday life, beautiful pictures and inspiring, chic outfits which includes admiring pieces. Even though I'm a bit younger than you, you inspire me to already now start to build a perfect wardrobe with quality clothes. Cashmere is one of the materials I really want to wear, and a sweater from Soft Goat would be the perfect piece to start with.

    ReplyDelete