Monday, November 3, 2014

Halloween WKND

Halloween at its best! Filled with fun things for the kids, "trick or treat" with a lighted pumpkin at our entrance and the neighbourhood kids coming for candy.  The Stella McCartney Stellaween so perfectly arranged for the small scary little creatures (puss Frida) and after Junibacken with auntie Lissie. My adorable God daughter sleept over, three different dinners and just a lot of love and fun.
The soup is of course made of pumpkin and was served as an entree on Saturday evening.


10 comments:

  1. Lovely post. You look so pretty and vampir/skeleton/zombie Alexis looks scary - with kanin and lolly ;-)
    Hugs Beatrice

    ReplyDelete
  2. Hej Stina, vilken fin helg ni haft! Gäller att se ljusglimtarna i mörkret. Vi spenderade helgen på kyrkogården och sen med nära vänner och familj. Fint.

    Väljer att skriva på svenska då det är en enorm skillnad i hur jag uttrycker mig.

    Ville bara lämna ett avtryck och säga hur mycket du inspirerar. Jag har följt dig under flera år och det är alltid lika spännande och inspirerande att se dina inlägg, outfits och kärlek till familjen. En av sakerna jag uppskattar mycket är dels din integritet men också din mognad. Många bloggare håller en ton som känns mer ytlig men då du kombinerar din kärlek till yta med mer själ och insida så blir det bara en grym blandning. Har varit en fantastisk resa att få följa dig och din familj. Jag har skrivit det förr, men återkommer stundvis till dina tidigare inlägg också. Tror det är en blandning av att du alltid skrivit om intressanta ämnen, fångat stämningar och har lagt upp fantastiska bilder man vill se igen, men också att jag är några år yngre än dig och därmed känner igen mig mer i vissa inlägg du skrev tidigare. Har jag en period där jag inte riktigt orkar ta hand om mig brukar jag också tänka på dig, kan du med två barn och hund så kan jag. Då jag planerar en resa till Italien nästa vår så sökte jag mig igenom dina gamla reseinlägg, kan man bli mer inspirerad att ge sig iväg på äventyr med vinden i håret?
    Dina inlägg där du bejakar dig själv, dina behov och din kvinnlighet är alltid roliga att läsa. Trillade nu över ett du skrivit om när ni var på Sardinien. Genast blev jag sugen på att boka en resa med mig själv, solen mot ansiktet och en bra GT. Varför inte? Stina skulle! Men tills jag gör det, ser jag fram emot kommande Italienresa med min sambo. Ska banne mig bara packa vackra kläder. Bära lätta klänningar. Åka vespa. Låta magkänslan välja väg. Känna vinden i håret. Leva. Skratta. Älska.

    Ha en fin vecka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh what a wonderful comment to read! I'm so blessed with you guys as readers. Yes, the Siciliy and Italy pictures are still my favorite. I'm happy to be an inspiration to an already such sweet young woman!

      Delete
  3. Really wonderful pictures!!! :)

    ReplyDelete
  4. Underbart söt liten utklädd kille! Det går liksom inte att bli rädd, snarare blir man nockad av sötchock;)) Den trogna kaninen känner jag igen, min brorsdotter har ffde sin kanin (ser väldigt lik ut den À bär på), den har varit med överallt i många år. Värligt att ni haft en stämingsfull och trevlig helg! Jag läste precis kommentaren som "Jo" skrivt nedan, kan inte annat än att hålla med, mycket fint och sant skrivet. Det finns ingen som kan inspirera s mycket som du kan- inom alla områden och med en sådan klokhet, elegans, känslosam, rolig och helt fantastisk syn och visdom om livet. Tack för att du finns:) Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm so grateful and humble that you like it!

      Delete
  5. What dis you buy to the designers for your Halloween??
    Nice pictures of Alexis.
    Hugs
    Uta

    ReplyDelete
  6. I am in love with the red shoes you're wearing. Could you please answer where they from?

    Thanks very much in advanced.

    ReplyDelete