Friday, December 12, 2014

LUCIA

This morning we celebrated the magical Lucia (where a young woman walks down the dark street with candles in her hair) in kindergarden. I had a terrible migraine night again, up one and a half hour in pain, gosh do I hate migraine.
The boys were both dressed as Santas little helpers (tomtenissar) and had their little hat on and everything but they were pulled of quite quickly and when we tried to take the perfect little Christmas family picture, Alexis refused to attend of course. Anyhow, I love this time of year and all the darkness and the atmospheric candles just makes it so powerful.

17 comments:

  1. Oh Stina, I loooove your new Chanel red/black..... I just bought red Chanel's ballerines it would go perfectly !
    Anyway beside my bag "jealousy";;; you are stunning with M. ans little one.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear! I love it! Also have red quilted ballerinas from Chanel! Hugs

      Delete
  2. maybe allergic reaction to your cosmetic treatments?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, i've had severe migraine since the age of 13!

      Delete
  3. Despite the fact that you are always pretty, I find your face a little bit to swallen by the acide hyaur.
    Too much in the ckeeks.
    Beautiful picture and bag
    Leon is so cute.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well i haven't injected anything in my cheeks, that's how i am born. I injected in my lower face where it looks perfect, natural and how i was before the kids!

      Delete
  4. Stina, kan du inte bara blocka alla anonyma påhopp om hur du ser ut (framförallt kommentarer om ditt ansikte)?? De är så tråkiga... Älskar också "Boy bag" och denna är riktigt fin med rött och svart. Ha en bra Luciahelg. MVH Laila

    ReplyDelete
  5. Hej,

    Det var längesen jag tittade in här, men nu när du skrev om hemsk migrän och jag minns att du skrivit om det förr, kände jag att jag måste delge dig det som hjälpte mig:
    Jag har haft svåra migränattacker sedan tonåren och ingenting tycktes bita riktigt bra på det. I slutet när jag var gravid med vår son blev det mycket bättre, och ingen var gladare än jag! :) Jag hade också hört att det kunde bli bättre då. Dessvärre kom det tillbaka ett tag efter förlossningen. :( Men efter ytterligare en tid tänkte jag vidare; bortsett från hormoner; hur hade jag ändrat livet under tiden som jag väntade honom? Jag beslöt mig för att testa att helt utesluta bland annat alkohol under en riktigt lång tid, för att se om det hade någon verkan. Det gick flera månader och först tyckte jag i stort sett det var som alltid; migränen kom som vanligt. Men efter 6 - 9 månader klingade det av. Jag fortsatte samma filosofi och sedan gick det månad efter månad -och ingen migrän!!! Jag började äta mögelost m.m. ibland igen och inget hände. Men sedan en nyårsafton året därpå, tog jag ett glas champagne. PANG -så var skiten tillbaka igen! Jag har alltid varit en sådan som dricker lite och sällan när det gäller alkohol, men det verkade som det ändå gjorde verkan i kroppen under lång tid, när det gällde just migränen. Säker var jag ju inte, men jag fortsatte hoppa över alkohol efter den där nyårskvällen och efter ett drygt halvår, började migränen komma mer sällan och med mindre styrka. :) Lycka! Dum som jag är, sippade jag lite alkohol på ett bröllop 1,5 år efter den där nyårschampagnen och vips var eländet tillbaka igen. Det kändes i och för sig som kontrollpunkten! Så det blir mitt tips: Uteslut alkohol HELT under lång tid! Enligt min erfarenhet räcker det alltså inte med att endast hålla sig till halv drink en gång i halvåret eller så, för på något vis inverkar det i alla fall. Och vet du vad? Varje gång det är något festligt tillfälle och jag tänker att "jamen, en liten margarita skulle väl ändå vara gott", så tänker jag i nästa sekund: "nej, livet utan migrän är värt så mycket mer!" Så Stina -prova! Förhoppningsvis funkar det för dig också! :)
    Varma kramar fr Bella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Bella, alcohol is the reason . Champagne is quite terrible. Since I do not drink more Champagne all is good ....

      Delete
  6. Sorry to hear about your migraines, I had one once and I'll never forget the pain. This is a lovely photo, and your Chanel "boy" is gorgeous - you have many gorgeous boys in your life :-) Have a great weekend!

    ReplyDelete
  7. It must be exhausting to be Stina

    ReplyDelete
  8. Dear Stina! You look stunning! I don't know the reason of your migraines, but I had migraines caused by hormones and difference periods of months. I started to take femal balans (there are other supplements) but also magnesium, d-vitamin and iron. That helped me a lot! Maybe something worth trying out if you haven't yet? What about working out, does it help you? Stay healthy!

    ReplyDelete
  9. Have you tried acupuncture for your migraines? It has done wonders for me :)

    ReplyDelete
  10. Så fantastiskt fina ni är! Lucia är verkligen extra roligt då man fått barn!
    Strunta i avundsjuka negativa guilt trip kommentarer! Tack för att du orkar blogga, fotografera och dela med dig av valda delar. Uppskattas!

    ReplyDelete